arvestades hooaega on valik kasin ja eks hindadesse ka emotsiooni sisse kirjutatud aga üks märkus oleks küll. kui osta siis lendavat vaipa kindlasti mitte(suuskade juurest tulevad kerekülge tugivardad). tänapäevane keretüüp on näiteks selline http://www.mototehnika.ee/used/1193844 . uuema keretüübi puhul on juhtimisasend ja mugavus oluliselt suurem.
Olen selle tee läbi käinud ja võin omast kogemusest öelda, et lihtne see pole. Endale otsisin paar aastat tagasi samuti. Tegin kõva kodutöö ja jõudsin samale tõdemusele, et kohapealt pole midagi eriti võtta, sest lihtsalt valikut ei ole. Kuna olin piisavalt kodus Soome põhjas, siis ühendasin puhkuse ja saaniostu. Need odavad, mis piltidel näha, on kohapeal vaadates parajad roimad ja ega nad seda ka ei varja, sest hind on odav. Seal erilist kauplemist ei ole, võta või jäta. Käisin mitmetes müügikohtades ja valik oli Polaris IQ600 aastast 2007. Ls 5000km, lint nagu uus, sest seal on lumi korralik ja muud hädad pole kummitanud. Hinna poolest oli see, millega arvestasin ja alles hiljuti vaatasin, et ega väga kukkunud need ei ole. Kui matkakat tahad, siis jälgi neid kohti, kus on müügis palju ühesuguseid. Seal vahetavad rendifirmad ca 10th.km pealt oma riistad korraga välja ja saab korraliku välja valida. See läbisõit rendika puhul, mis on neljataktiline, ei ole probleem, sest nendega sõidetakse gruppides ja extreemi ei tehta. Olen seal igasugu kontingenti sõitmas näinud, nt. neegreid, kes üldse esimest korda lund nägid. Neile oli see valge ümbrus juba piisav elamuselaks, kulgesid siis 10km=h ja neil oli lõbu laialt. Spordika puhul jälgi, et võistelnud pole, nende otsa on päris suur oht kukkuda, sest seal on väga populaarsed sellised igamehe enduurovõistlused. Jõudu otsinguil ja kui ära tood, siis võiks sõitma minna.
http://www.mototehnika.ee/kasutatud/auto.php?id=1207897&
cache_missing=1
Hetkeline finantsiline pool lubab soetada saani kuni 2000eur. Omanikuga vesteldes pidi mootor olema hiljuti hooldatud ning hinda pidi saama ka korrigeerida. Tahaksin just sellist spordikat esimeseks saaniks. Soome foorumist lugesin, et neil seal väga populaarne lynx.
Kuidas teil on lynxidega kogemusi? Kas Bombardeeri tehnika on vastupidav?
Millele peaksin tähelepanu pöörama kui saani vaatama lähen ja sellised asjad?
Tänan.
Kui kelku valida siis mina valiks skidoo ja lynxi vahel. Seda sellepärast, et mõlemad on bombardier tehase tehnika. Lynx lihtsalt soomlaste kokku pandud. Kõige vastupidavamad ning koormust kannatavad saanid seda eeldusel et masinad on ka hooldavat kätt saanud. Arctic cati ja polarist välistaks kuna vastupidavus neil minuarust nullilähedane. Saani puhul ju kindlad asjad mis vaja üle vaadata lint variaator mootor käivitumine rullikud siinid nii suusaomad kui lindi, elektriosad jne jne. Kui ostuabi vaja siis helista motoboxi. Seal väga pädevad kelgumehed.
Sama saan oli alles Soomes nettimotos müüa 1000 eurot ja mootoriremonti vajav. Plaanisin ise osta aga nüüd juba võimalik Eestist 2x kallimana ja hästi hoituna osta.
lõpetasin just enda kelgu mootori remondi. ülikulukas tegevus. kui endale uut peaksin vaatama siis kas mootori remonti vajava või tuttava käest. tuttav soetas just nn. kuulutuse järgi ülikorraliku asja. KARM reaalsus on midagi muud. kelk tuleb korralikult üle vaadata. enda kelgule juppe otsides olid paljud inimesed juba närvis, kuna hindasid küsitakse hetkel palju, aga reaalselt keegi remontida ei raatsi. pannakse kuidagi pill käima, äärmisel juhul uue kolviga ja turgu ta lähebki. kuulutusi sirvides on see selgesti eristatav. kes on väidetavalt kelku väga hästi hooldanud, kõik asjad vahetanud mootorit remontinud jne see ei müü näiteks 2000a kelku alla 2000euri kuna remont/hooldus maksab sealt juba suure osa.
tean saani millel kolvi sõrmelaagrite kulumise tõttu (ca 4000 km) sõrmelaager koos kolviga ära vahetatud ja vahetamise käigus selgus et puuduliku õlituse tõttu silindri nikasiilil kraapsud sees. hetke millal võiks nikasiil lahti tulema hakata ei saa eriti ennustada- võib homme või kolme asta pärast. saan läks õnneks müügi käigus soome tagasi hind ca 5000 eur.
Kui endaoma arvele võtma hakkasin sain hinnaks sinna 100 € kanti, natukene jääb alla. Vaja kas vanu dokumente ja sellel kirjas oleva inimesega ostu-müügi lepingut või siis ostu-müügi lepinguid alates poe ostust. Kui kena seletuskirja kirjutad, võid saada ka niisama arvele, kui küsid paberites kirjas oleva saani omanikult avaldusele allkirja.
Saani ost on ikka üks lotomäng. Kui on aega ja võimalust, siis kohale minnes võta näiteks saanil rave klapid maha, sealt näed, kas kolb on sulanud või ei ja paistab ka natukene silindrit, kas seal on kriime või ei ole. Uut asja sa selle raha ka aastaarvuga ei saa. Risk jääb alati. Vaata üle variaatorid, kas on loksudeta ja toimetavad kenasti. lindi siinid ja rullikud loksudeta, amordid toimivad. Külmalt käivitades mootoris kolksu pole. liiguta käega variaatorit edasi tagasi, et kolvigrupid lokse poleks suuri. Suusasiinid. Muud nägemata öelda ei oska. Ski-doo muidu on hea saan. Konkreetse mudeliga pole ise küll sõitnud! Edu valikuga. Ise valisin endale sügisel saani. ostuga rahul umbes 70%
Soovitan väga tähelepanelikult kaaluda mootorsaani ostmist Tartu kodanikult, kes esineb väga tihti erinevate venepäraste nimede all.
Nimelt tuttavaga ostsime saani antud kodanikult ning kohe hakkasid vead, hilsemaid kaebusi kodanik arvesse ei võta.
kui minna ostma siis võib ju kasvõi kuulutada siinsamas foorumis või saanimees.ee et keegi tuleks veel abiks. saanimeeste ringkond ei ole nii suur et sullereid või isegi saane ei teata. parim näide sõrbra ski doo krossisaan, mis eelnevalt oli kaks talve sihipäraselt kasutatud, talve sõitis tema, müüs edasi tuttavale kes vahetas selle auto vastu. siis oli saan müügis juba uute plastikutega ja saani ajalooks oli et pereisa ostis majaümber sõitmiseks aga kuna nüüd ostis lintidega atv pole enam aega. legendi järgi mootoris kõik kuluosad uued, avariivaba (esiots oli vahetatud ja tagatelik ka keevitatud) jne.
Tere päavast,kitos Teile,aga mina olen gi nende saanide omanik,saanid on kaks päeva tagasi dodut soomest,Liminki linnast,ja kontrollitud,olge head ärge ajage palun loll juttu siin(OSTJA KULUL VÕIB IGAL POOL KONTRILLIDA)
Ei tasu. Sest: saaniga sõites kaasneb oht kukkuda ja ennast vigastada, mis võib muuta keeruliseks kogu ees-seisva elu, saani kasutusvaldkond on väga kitsas: lumised põllud ja krossirajad. Saani ülalpidamiskulud - varuosad ja bensiinikulu ca 20 liitrit tunnis on kallid. Saan ise maksab palju. Kas see vähene aeg seal mööda põldu kihutada külma ilmaga kaalub kõik need kulud üles ? Kui jah, siis tasub osta. kui ei, siis osta subaru impreza ja saad samuti talvest rõõmu tunda.
Tegelikult eksisteerib 2 saanitüüpi lynx ja ski doo.Pead selgeks omale tegema,mis otstarbeks sul vaja on.Mis on sinu hullamise eesmärk,kas kiirus,suur mäkketõus jne.Kõike korraga ei saa,siis peab 3 saanitüüpi olema.
Küsimus: KAs keegi on kursid, miks seda saani nii tihti müüakse?
Kas keegi on vaatamas käinud kui see veel Võrus müüa oli?
Oleks huvi taolise spordika vastu.
See on üks ja see sama saan. Tean, kuna suhtlesin esimese müüaga. Summuti ja veel varuosi anti lisana kaasa. Ju need siis vahetatud.
Juba jalaste kollaste triipude järgi aru saada, et sama saan. Üks täispikk kollane, teine katkine poolik. Teiseks kui palju on saane, millel ise aretatud mingi teine motor peale. Sellisel Formulal ei tohiks tagurpidi käiku olla, sellepärast ma seda tahtsingi osta.
Aga keegi vaatamas käinud?
Ei midagi head-ei käivitu korralikult.
Kui vaatamas käisin,siis oli mootor eelnevalt soojaks lastud ja ikka ei tahtnud ilusti käivituda,ei taha mõeldagi kuidas külmalt ja -10 käivitub..
Proovida samuti ei saa seega väga ei soovita seda saani osta..
Müüja ka paras suller ja räägib musta ka valgeks!!
Esiteks alates 2002 a.tõepoolest on nendel kelkudel lisana revers ja starter,aga nagu kirjutasid,et soovid spordikat,siis soovitan eemale hoida kuna see 380 sobib hästi madalas lumes ja sõtkutud teele.Kui selle saaniga paksu lumme satud ,siis lämbub ja bensiini kulu on ilmselt 1:1.Esmpilk on üsna petlik proovisõidul,käib päris käredalt,kui kuskil õues proovid,aga keera meetrisesse lumme,siis pilt selge.
Kõvad jutumehed ja tarkpead siin koos!!! Tõin antud masina isiklikult Soomest . Käivitasin kordi ja sõitsin samuti mitmeid kordi (murul)- enne ära müümist . Minu käes olles toimis saan laitmatult. Käivitusega polnud probleeme mitte ühelgi korral!!!
To Artur Halisullin kui sa midagi konkreetsest mootorsaanist ei tea, siis palun ära lahmi tühja...!
To skidoobombardier, väitsid, et rääkisid minuga telefonitsi ja olin lubanud varuosi kaasa- isegi kui rääkisid minuga, pole ma midagi sellist lubanud - seega lahmid samuti tühja või ajad midagi segamini!?
Tegelikult nii, et saanil uus omanik ja mind ei huvita mis andmeid ta sinna kuulutusse kirjutab, kuidas ta seda müüb või mis ta sellega teeb!
Ps kõnealusel saanil on tehase varustuses tagurpidi käik ja see toimib nii nagu peab.
Ühesõnaga tahan öelda, et ärge palun lahmige tühja, kõike- ja kõigest teadjad...!!!
Käisime seda kelku isaga paar päeva tagasi vaatamas- soomest varastatud ja kerenumber üle löödud. Dokumendid on üldse Ski doo omad. Vana kes müüb ajab nii lolli juttu, et täitsa paha hakkab. Tema pole seda varastanud et keegi teine varastas selle ja lõi kerenumbri üle. Arvatavasti see kelle käest tema ostis. Ütels ,et tuleb keegi teine loll kes sellest aru ei saa ja ostab ära. Väidab ,et see ongi Ski doo mitte Lynks. Täitsa lollike ära joonud vana. Arvele seda saani ei saa. Hea ,et veel Eestis tagaotsitav pole. Olge etevaatlikud.
Tere,Sel aastal lund ja mötlesin osta kasutatud saani.Andke nöu ,mis marki tasuks vaadata ,kui suure läbisöiduga.Alla 500 ei ole huvitatud.Hinnaks kuni 3000.-Matkasaani huvi.
Asjatundjad soovitavad vaadata Ski Doo, Linx ja Yamaha poole. Ei tea miks, ilmselt töökindlus või remonditavus on paremad. Vanad on 2- taktilised, uuemad juba 4 taktise mootoriga.
Saane on mitmesugusteks otstarveteks- kerged ja kiired sportsaanid, kitsa ja lühikese lindiga, enamasti 1 kohalised. Teised veidi raskemad, laia või pika lindiga, pakiraamiga, tagurpidikäiguga. On olemas veel igasugu vahepealseid erisusi. Paar aastat tagasi käisin ise ka otsimas kuid lund polnud, praegu on see teema jahtunud.
Mul on plaan metsast saani taha rakendatud kelguga puid välja tuua, traktor ei mahu puude vahelt läbi,. Siiber juba sellest käsitsi ja trossiga vinnamisest.
Tavaline saan selliseks tööks ilmselt ei sobi. Kui siis aeglustiga töösaan millel on lai lint. Aga kindlasti oleks selliseks tööks võimekam ja aastaläbi kasutatavam ATV millele osta talveks juurde lindid.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.