Chopperid

Algaja mootorrattur - mootorratta ost: Uus või kas

VainoMiil
10:10 02.12.2014
Hei :-)

Teen kevadeks oma esimese mootorratta ostu plaane (lähtudes mõttest 'Osta see, mis tõesti meeldib'). Tahan olla tark ja mitte oma vigadest õppida (parem on ju teiste kogemustest!). Ühes foorumis kirjutati:
"See, et esimeseks rattaks esindusest tutika ostmine halb mõte oli, saab sulle muidugi alles hiljem selgeks :-) , aga eks omad vitsad peab igaüks ikka ise kätte saama."

Aidake palun algajat ning selgitage MIKS on kehv osta esimeseks rattaks päris uus?

Muudetud 02.12.14 10:20

kabajuss
10:57 02.12.2014
Uus langeb kõvasti, kui tsikkel ei meeldi siis müües saad pärast väikse osa ainult oma rahast tagasi.
VZR
11:01 02.12.2014
Kui tead, mida tahad, siis on uue ratta ostmine igati bro mõte. Väites, et uue ratta ostmine esimeseks rattaks on halb mõte, rõhutakse sellele, et nii-kui-nii kukud ja vanast rattast vähem kahju, et algajale ohutum väiksema võimsuse (kui load seda juba ei piira) ja kubatuuriga ratas jne. Kui aga paari aasta pärast suuremat või teist tüüpi ratast hakkad otsima, siis hävid uue ratta ostnuna ka hinnas kõvasti.
Nii, et maini esmalt, kas Sul on varasemaid sõidukogemusi tsiklitega ja kas omad täis A-d või piirangutega juhtimisõigust? Kas on tsiklitega sõpru/tuttavaid, kellega koos sõitmas käia ja kui on, siis mis ratastega nemad sõidavad. On plaanis lihtsalt kodumaal ringi tiirutada (üksi või "seljakotiga"?) või ihaldab hing rohkem motomatkade järele?
maaks
11:07 02.12.2014
1. selleks et aru saada mis sulle tegelikult meeldib/ millega sul hea on sõita peab enne sõitma päris mitu(sada) km. Praegu sa seda ei tea - sa ainult arvad et tead :-)
2. Algaja paneb mingi aeg oma esimese käna maha ja tutika rattaga nutad pärast kiivri täitsa märjaks (kindlasti paneb, küsimus ei ole kas vaid millal).
3. See nüüd ei ole enam algajaspetsiifiline, aga mootorrataste hinnad kukuvad suht kiiresti, samas tehnilised lahendused ja sõiduomadused nii kiiresti ei vanane. (see minu isiklik arvamus) Kuni 5a vana rattaga on sõidurõõm samasuur kui uuega, majanduslikult hulka mõistlikum valik.
See 3. point muidugi ei päde (ei pruugi olla sinu case), kui ratast on vaja sõprade/ tuttavate ees poosetamiseks - siis tuleb KINDLASTI poest uus võtta :-) kui ego haavatav, siis ei jõua seda nööki keegi kuulata. Samas sõites ei näe keegi sinna kiivri/ pillide taha, kes seal sangas on - teepeal sõltub ainult sinust endast, et kui kõva sõidumees oled.
Baikeritel (ka kroomivennad loevad) oma veebileht: http://biker.ee/
Võib-olla kevadel teepeal näeme :-)
VainoMiil
11:51 02.12.2014
Olen 38 aastane meesterahvas, kes juba ca 20 aastat unistab cruiseri/chopperi omamisest. Nüüd tundub, et õige aeg on käes ja valikus on nii Honda kui Yamaha rattad (DragStar 650, Shadow 750). Kuna tegemist on ESIMESE rattaga siis jätan targu kubatuuri ja kW mõistlikuse piiridesse (seda loomulikult ka seepärast, et olen päris-päris algaja).

Kihutama ei plaani hakata (mul on kodus kaks last), kuid sõpradega maanteel matkata või nädalavahetusel linnas tiirutada ning ehk ka Jõgeva Treffile minna, on küll plaan ehk siis valikus on KINDLASTI (ja see ei muutu aastate ega läbitud kilomeetrite-kogemustega) cruiser/chopper!
maaks
13:03 02.12.2014
Cruiseriga ei saa niikuinii kiiresti sõita, "kroomivendade" respect tuleb ainult mootori töömahust ja croomitud pinna m2-st :-)
PS See nüüd sõbralik torge plastikust rattaga sõitjalt.
Hondal vist oli see reklaam, et "Stop draming - start riding!"
EDIT: Hoopis HD-l oli http://youtu.be/jC0tABo0Q80

Muudetud 02.12.14 13:07

Navara3000
13:32 02.12.2014
Üksasi on helesinine unistus, teine on reaalne vajadus. Kui 20 aastat oled unistanud, kas siis selle ostes tegelikult ka sõitma hakkad. Ülevaatusel selgub karm tõde nagu mul sel suvel, kaks aastat ja alla 500 km...milleks siis uus....
Wello
14:42 02.12.2014
milleks siis uus.... aga vanu ja kasutatuid ei toodeta, keegi peab ka rottidele materjali tootma, millegipärast sa ei osta poest best before tooteid ja riideid kellegi kantuid, need ju sama teema
professor_sammaljalg
16:36 02.12.2014
eks ta ole, kas ostad endale sõitmiseks või naabrile näitamiseks ja poest väljasõiduks, ega seal midagi väga mõtelda pole.
stammer
18:26 02.12.2014
Eks me ole kõik noored olnud ja ikka mingil moel kaherattalistega kokku puutunud. Pere loomisel/järglaste kasvatamisel hoiad alateadlikult riskist eemale ja kui juba lapsed suured (ilmselt 38. a. seda ka juba on), siis tekib uuesti selline vabaduse tunne ja huvi kaherattalise järgi. Seda nimetatakse keskeakriisiks ja selle põevad enamus mehi läbi. See on kõik normaalne. Võimalusel osta uus ratas ja naudi elu!
.........
18:50 02.12.2014
Mhh, kas sa oled varajasemas elus muidu motomees olnud ja A-kat. on juba varajasemast ajast ? Kui oled täiesti roheline leht siis ei soovitaks esindusest uut ratast. Esiteks, küsimus ei ole kas sa kukud vaid millal, ning need motomehed kes ütlevad, et nemad ei ole kukkunud siis nad kas, valetavad või ei ole sõitnudki.
Teiseks on kasutatud rattal võimalus ka ise elementaarset remonti, hooldust õppida. Kolmandaks, uue sõidukiga esindusest välja sõites kukub hind juba 10-20%, ning kui midagi ratta juures ikkagi ei istu või saab isu täis ei ole "häving" niivõrd suur. Esinduse ratta puhul ei oska midagi vajadusel näppida ja ega ei tohigi. Igathes, unusta HD ära, kuigi sa ise seda kordagi ei mainud. Maksab nimi, meeletu värin, vibratsioon ja ebamugav ning suhteliselt palju lagunev kultuspill, muud ei midagi. On oluliselt mugavamaid ja mõnusamaid rattaid, tõsi need ei ole kultuspillida ja teatud seltskonna kodanike jaoks on ainuke ratas HD !
VZR
10:53 03.12.2014
Nagu ma aru sain(või baikerist lugesin) piirdub Sul reaalne sõidukogemus autokooliga. Seda pole just palju ja paari aasta pärast võid tõdeda, et tuhin läks mööda. Mul naabrimehega sedasi läkski. Esimene aasta sõitis usinalt, teine jäi juba lahjaks (paar tuhat km) ja siis jäi juba ratas tahaplaanile, kuna muu elu nõudis vaba aja omale. Müüski tsikli maha, sest garaažis tolmu kogujaks ei ole ka seda mõtet pidada. Uue rattaga oleks häving olnud vast 50%(~4000€), kasutatud rattaga kaotas ehk 20% (~1000€).
Võta asja mitme etapiliselt, alul prooviks odavam, näiteks see: http://www.mototehnika.ee/used/1565600 või see: http://www.mototehnika.ee/used/1878259 ja kui paari aasta jooksul soovid täpsemalt paika loksunud, siis uuem ja suurem. Vulcanitest soovitaks mööda vaadata. Nendega võib nii juhtuda, et hakkad Itaaliasse minema ja Poolast kaugemale ei jõua :) Nendega ka endal kogemus kui suurest kuid jõuetust rattast. Vana VL1500 tundus parem.
Soovitaks vaadata kepiveoga ratast, omal lihtsam ja puhtam. Rihmaga karda kivikesi ja ketiõliga tagaots pole ka just esmavajalik nähtus kroomi juures.
Kiivri teemast seda, et kui kasutad esiklaasi, mis ka reaalselt Sind vihmaga kuivaks jätab, siis kannatab lahtisega sõita küll, kui aga ei soovi klaasiga ratta välimust rikkuda, siis valiks pigem avatava kiivri.
Mosen1981
18:09 03.05.2020
tänud hea nõuande eest
Mahno3
10:30 04.05.2020
Lahtise kiivriga pead arvestama pisiasjaga, et ta su lõuga-nägu ei kaitse. Aga armid pididki kaunistama meest.

Mina võtaks sõltumata ratta stiilist võimalikult värske ja vähese läbisõiduga - aga mind remont-hooldus ei tõmba ja tuunimine ei huvita - mina eelistan muretut sõitu.

Kasutatud ratta ostmisel, kui see on su esimene ratas, võta keegi asjalikum kaasa. Lõpuni sõidetud ratta kuluosade vahetus võib maksta päris märkimisväärse osa ratta hinnast ja kui sa pead mõnda detaili paar nädalat ootama suvel ainsate ilusate ilmadega, on ikka halb tunne küll.
.
13:48 04.05.2020
Ja kui pole varem sõitnud igasugu väär arengu läbinud shopperi ,baikeri jne masinatega,siis proovi järgi kõik.enamusele inimestest jääb ikkagi õige istumisasend parimaks ,mugavamaks. Enduro,Touring jne

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte