Mootorratad

Krossimootorratas algajale!

Spruce1995
15:55 05.11.2017
Selline küsimus siis vähe kogenumatele, et millist krossikat algajale soovitate? Olen 22 aastane. 250cc 2taktiline või 4'ne? Mis vahe nendel on?

Kuna endal varasemat kogemust mootorratastega pole, siis kas pigem osta kasutatud või uus krossikas? Sõitma hakkaksin nädalavahetusteti enamasti.
Kui lihtne krossikat ise remontida on/vaja midagi välja vahetada? Varasemat kogemust jällegi selles valdkonnas ei ole, kuid eks ajapikku saab sellegi selgeks.
Seda pole vaja üle korrata, et hooldused ja üleüldse selle pidamine läheb kulukaks, see väga probleem ei olegi, muidu ma selle soetamisele ei mõtleks.

Kellel kogemused olemas ja oskaks soovitada algajale midagi, siis andke julgelt märku.
kx250
17:06 05.11.2017
Oleneb palju sul tsikli ostuks eelarve on!Arvan et uut pole nagu mõtet osta!4 taktiga ehk kergem õppida sõitma aga see suhteline muidugi!
p2pu
21:02 05.11.2017
4 takti 250cc on igati hea, kannatab madalal pöördel põristamist,lihtsam sõita, samas jõupuudust ei ole. 450cc rohkem selline egovendade teema, ostavad vinge ratta, pakivad ennast esimesel trennil kuhugi võssa ja siis edaspidi sõita ei julgegi, otsivad vaid vabandusi kui väiksema rattaga midagi peale ei oska hakata, ei ole väga mõtet selliseid ka vaadata, kaaluvad rohkem ja on keerulisemad käsitleda.

2 takti juba edasijõudnule, väga väga erinevalt käituvad rattad, üks laseb ühtlaselt sõita (4T), teine mingi aja pinistab ja siis lööb mingis vahemikus kogu jõuga nagu jalaga selga (2T), seega oskamatule keerulisem sellisega sõita.

Varustuse hind arvesta kindlasti juurde, uut pole mõtet osta, võimalik kukud midagi katki, kasutatud tsikliga selle koha pealt võibolla lihtsam, pisut odavam pidada.

Endal esimene ratas sellel suvel kasutatuna ostetud 250cc 4 takti Kawa ja ei nurise, kui siis hüdrosiduri puudumise üle.
Spruce1995
09:39 06.11.2017
Suured tänud vastamast! 450cc peale praegu muidugi ei vaata, algajale liiga võimas, vähemalt minu jaoks ma arvan.
Kui nüüd kasutatud sõiduk osta, siis kas peaks pingsalt vaatama ka sõidutunde või pole sel suurt vahet, kui sõiduk ikkagi korralikult hooldatud eelnevalt?
maaks
10:28 06.11.2017
"Korralikult hooldatud" tähendab erinevate inimeste jaoks erinevat asja, sa ikka uuri järgi/ proovi uurida mida see eelmise kasutaja jaoks tähendas :-)
Et kas kolb sai iga xx töötunni järel vahetatud, kas silinder on vahetatud ja kas paberil tõestus, et see tegelikult samuti nii on või on pärast sõitu ainul survekaga muda maha pestud ja ketti õlitatud.
Kärss
15:33 06.11.2017
Õige jutt, et 2T sobib ka nõrgem, 4T jällegi mugavam sõita. Kui on võimalus, eelistaks uut, sest igasugune kasutatud krossikas on olnud ikkagi sihtotstarbelises kasutuses, mitte pensionäril pühapäeviti kirikus käimiseks. Rataste/juppide hinnad soosivad samuti vähekasutatute asemel uut eelistama, kuigi ka hinnapõhja saavutanud rattale võib aastaga kulutada summa, mis annab kokku uue ratta hinna. Uue ratta saad ka kodust lihtsalt ära tellida. Kasutatut on Eestist osta kallis ja hea leidmine kipub olema kah ressursimahukas. Absoluutselt kõik oma tsiklid olen toonud ise välismaalt ja toon ka tulevikus.

Seda "algaja jaoks liiga võimas" juttu ei poolda, sest keegi ei sunni sõitma täisgaasiga, kuid võimsam ratas töötab samas alakoormatuna, on konstruktsioonilt tugevam ja seetõttu ka kestab paremini. Kui algaja oleks 13a, siis veel, aga 20a+ vanuses inimesel on eeldatavasti mõistus peas ja peaks saama hakkama ka võimsama rattaga (mul endal pole kunagi võrrigi olnud, sain jawa 350, kui jalad maha hakkasid ulatuma). Kui asfaldil on iinakate kestvus veel talutav, siis krossikate puhul ei tea kedagi, kes neid pikemalt pidada oleks tahtnud, pidevalt palju tüütuid pisiprobleeme, kuigi tervik nagu toimiks... Ise rihin järgmiseks 250ccm+ kasutatud jaapanlast ja eelistatult 4T. Lõpliku valiku määrab ikkagi konkreetse ratta seisukord ja hind
beta300
17:51 07.11.2017
Kui plaadid rattaga rohkem mööda metsateid põristada, siis isiklikult vaataks hoopis mõne kergema enduro. Enduro plussid: tuled, võimalus arvele võtta ja hiljem kergem müüa dokumentidega masinat. Lisan mõned head pillid, mille vahel soovitan valida.

http://www.mototehnika.ee/used/2671649

http://www.mototehnika.ee/used/2453249

http://www.mototehnika.ee/used/2535372
Spruce1995
20:58 07.11.2017
Plaan ikkagi krossikas vaadata, elan maal, metsa on, karjäär lähedal jne. Ehk tundub parem lahendus sellisele maastikule.
Keegi soovitada oskab, kas Kawasaki, Honda, Yamaha või Suzuki? Kellel millise sõidukiga kogemust olnud on ja kuidas sõita on?
Praegu üks kawasaki kx250f on silmapiiril kuid kuulaks, mis arvamusi teiste markide kohta on.

dfn45345
22:49 07.11.2017
Hey

Olen omanud päris mitut krossikat ja sõpradel hardendurosid olnud piisavalt. Igasugu hiina asjad või mingid muud junnid, mida krsoorattaks ainult kuskil laste foorumis nimetatakse, unustame ära.
Sina krossi sõita ei kavatse, tahad niiöelda looduses kulgeda. Selle jaoks soovitan endurot. Mitte mingit suurt ja rasket, vaid kerget, loe hard enduro (korossiratas tuledega). Need on grammi raskemad kui krossarid, amordid vähe pehmemad ja käigud on sellised, millega saab ka aeglaselt sõita ja ka märksa kiiremini, muidugi ärme unusta, et ka hoolduskulud on vähe mõistlikumad. Mitte, et krossikas oleks nüüd hirmus paha variant, lihtsalt enduro on parem. Need on loodud selliseks metsas kulgemiseks, krossikas on mõeldud rohkem krossirajale.

Kui tahad odavat lõbu, siis seda ei saa. Suhteliselt kirves on neid masinaid elus hoida. Ehk siis arvamus, et 2 kilose pilliga saab pikalt muretult sõita, unusta ära. Samas kui käed otsas, siis on masinad lihtsad ja õigeaegne hooldus pole just kõige kallim. Ei viitsi hooldada ja laiali lased, on kellad.

Ja kes siin räägib, et ikka võta suurema kubatuuriga jne, see ilmselt pole sõitnud 250 krossikaga rajal, või metsas. Paras loom on ikka. Sirge peal ilmselt suudab iga vend tühjaks vajutada, aga see pole ju nende rataste loomulik keskkond, ehk siis pole mõttet sellest väga muinasjutte kirjutada. Mülkas kinni oled, siis nutad, et miks kõige väiksemat ja kergemat ei ostnud. Mida tehnilisem rada, seda kergemat ja rahulikumat ratast tahad, kruusateed sõites loomulikult rohkem jõudu parem, seal võid sama hästi oma bikega ka sõita.

250 2t krossikas on raskem sõita kui 450 4t. 125 on jälle niisama kupatamiseks madalal pöördel jõuetu.

Minu soovitud - 250 2t enduro, on rohkem kui küll algajale.
250 4t krossikas, on rohkem kui küll algajale.
beses
20:05 08.11.2017
Tegelt pole mõtete seda va 450st karta. Noor mees ja jõudu vast jagub, et püsti upitada ja mülkast kätte saada. Endal varsti pool sajandit elatud ja sain sellise endale. Lapsepõlve unistus lõpuks täitus :). Tahad, siis sõidad rahulikult nagu tänavatsikliga ja kui tahad, annad gaasi ja on põsed kõrvade taga iga käiguga. Kui enda oma käru pealt maha lükkasin, siis käisin pool tundi ümber tsikli ja mõtlesin, et mis nüüd edasi. Polnud elu sees krossika seljas istunud ega seda käivitanud. Aga hakkama sain ja nüüd peale 3 kuud juba hakkan ainu saama, mis asi see on.
Kärss
23:04 08.11.2017
dfn45345 esimene lõik on puhas kuld. Looduses kulgemiseks ongi parem see ratas, mis mõeldud kulgemiseks, mitte viimase sajandiku sekundi kinnipüüdmiseks. See ongi peamine, mille enda jaoks selgeks pead mõtlema. Ja ega sellest sõltub ka taotletav kaal, sest raskem ratas pole mitte lihtsalt kergem ratas koos ballastiga, vaid selle raskuse arvelt milleski ka parem/mugavam... või siis odavam:) Minu huvid näiteks pole seotud sellega, kus väikene kaaluvahe olulisi eeliseid annaks, ei kavatse kunagi teistega võidu sõita ega uputada.

Kui Sul just mingit erisoovi ei ole, siis pole vast mõtet ka tootja margi/mudeli üle väga pead vaevata, sest see, mis on tegelikult oluline, selgub sageli esimest korda selga istudes ja on tavaliselt tagantjärele ka oma käe järgi seatav. Kui nii võib üldistada, siis on kõik japsirattad on vaatamata personaalsetele väikestele erinevustele omas klassis siiski suhteliselt sarnased. Vahet pole, kas räägime endurodest, baikidest, chopperitest vm.
3654212
13:08 16.11.2017
Kärss juttu pole mõtet kuulata, kuna ilmselgelt omab inimene krossikatega vaid põgusat kokkupuudet, mis tähendab põllul töristamist. Vanainimeste värk. Krossiratas on kihutamiseks ja sellist juttu pole mõtet ajada, et 450 on ka RAHULIKULT sõidetav. On küll jah, aga algajast käib see lahti keerates julmalt üle ja väsitab palju rohkem, kui väiksem. Liiga võimsa rattaga õpid sõitma kauem, võibolla ka valesti ja areng on palju aeglasem, sest lahti keerata eriti ei julge ja asi kipub töristamiseks jäämagi. Seega 250 ccm 4T on kõige mõistlikum valik.

2T on maitseasi, aga nagu öeldud, siis jõukõver on väga ebaühtlane ja ilmselgelt sobib see gaas põhjas / pidur põhjas sõdustiili jaoks.

Krossirattad arenevad ikka veel iga-aastaselt ja mudeliti on ka nagu öö ja päev, ka sama tootja lõikes. Võib osta ka kasutatud ratast, aga kuni 3-4 aastat vana max. Hooldus on loto, miskipärast on kõik rattad "äsja hooldatud". Võimalik tõde selgub ilmselt sellest, milline näeb välja müüja garaaz, kui pole just arveid ette näidata.

Omal kogemusel tundub, et kõige muretumalt sõidavad Kawa ja Suzu mehed, Yamu on kuskil vahel ja Honda omad viimastel aastatel kõige enam remondis.
3654212
13:11 16.11.2017
Ahsoo, mis puudutab kergeid endurokaid looduses liikumiseks, siis eelnev jutt õige, aga need kipuvad samaväärsest krossikast ALATI kõvasti kallimad olema. Maal algab põld kuuri tagant ja mina enduroka numbrite eest rohkem ei maksaks.
Spruce1995
16:01 16.11.2017
Tänks vastajatele. Olen otsustanud osta ikkagi krossika 250cc 4t. Praegu kindlat masinat pole suutnud välja valida. Uut krossat ostma ei hakka ja olengi seadnud hinnapiiriks umbes 4000 euri. Kui on odavamalt võinalik saada head pilli siis hästi.
Kuigi ega suurt valikut nagu ka eestis pole, algavad sealt 3k kandist normaalsed masinad.
beses
10:58 03.01.2018
Head uut algavat aastat!
Kergitaks natuke teemat. Kuna tundub, et siin kommenteerivad nii tiba algajamad, kui kogenumad sõitjad, siis huvitab selline asi. Rattaks siis 450ne ja kuna olen täiesti roheline, siis küsin-mitme hambaga tagumist hammakat kasutate? Enda rattal hetkel taga 50 hammast ning kuna soovin, et ratas oleks tiba aeglasem (just 1 käiguga), siis kas oleks pointi taha panna 51-52 hammast? Uurisin, et on täitsa olemas suuremaid hammakaid. Samas, kas on mõtet? Ootaks arvamusi, sest ei taha lampi ka hakata katsetama.
.............
11:26 03.01.2018
pane parem motole 3 hammast vähemaga uus ja on aeglasem, jõulisem ja üldiselt ka lihtsam.
jee.kim
03:50 06.01.2018
Punktiir on lolliks läinud:
"pane parem motole 3 hammast vähemaga uus ja on aeglasem, jõulisem ja üldiselt ka lihtsam. "

3 hammast taga vähem teeb ülekande KIIREMAKS!

Üldiselt on reegel see, et -1 ees= +3 taga.
Esimene on tavaliselt odavam aga.....

edu
,,,,,,,,,,,,,,,,
08:40 06.01.2018
Jee.kimil puudub visadus ühte asja teistkorda üle lugeda kui esmalt tundub vale.
"Pane parem motole....", siinkohal ma usun et mõeldi mootorit
jee.kim
10:19 06.01.2018
Tule taevas appi- see võrdub +9 hammast taga WACK

Lisaks saad ultraväikese esihammaka ja kiiresti kuluva keti...

Teil ikka tsikkel on?

.............
16:08 06.01.2018
mitu hammast praegu ees on, et tead siin vastust lahmida??
osta omale tsikkel ja siis lahmi edasi sa jee.kim
Ahs13
16:59 06.01.2018
Raske vastata. Limiidid on erinevad ratastel (hammaka). Ja eriti suurt vahet pole. 1 käik on ja jääb liiga pikaks mülkas ukerdamiseks. Kunagi sai proovitud taha +3 ette -1. Ukerdasin 2 tundi endurovõistlusel ja rohkem ei jaksanud enam võidelda. Arvasin ka siis, et mis seal ikka rasket krossikaga. Tänapäevane pritsega masin on meeletult äkiline, ja esimene oli endiselt liiga kiire. 450.
Jap on võimalik, aga oi kui palju kordi ma lootsin, et võiks mõni rahulik enduro olla. Oleks nautinud vähe rohkem. Mingi endurosprindi võistlus, väga märja ilmaga. Kindlasti leiab kergemat ilma ja rada.

Mingi lahendus oleks "automaatne" sidur osta. Töötab sarnaselt mootorsae omaga.
beses
14:50 07.01.2018
Kui ma oma küsimuse hammakate kohta kirjutasin, siis ei märkinud vist hammaste arvu. Hetkel taga 50 ja ees 13. Kui nüüd vaatan visuaalselt esimest hammakat, siis võttes sealt ära 2-3 hammast-no ma ei tea. Lihtsalt hammakat ei jäägi siis ju. Pole muidugi jõudnud uurida, kas üldse pakutakse ette 10 hambaga hammakat. Taha 52 hambaga on küll olemas.
Suzuki RM-Z 450.
jee.kim
17:59 07.01.2018
Loe ja usu jah nende punktiiride ja komade juttu.
See viimane tsentrifugaalsiduri jutt on ka omaette pärl...

Tagaumine +2 hammakas ei maksa palju, võid proovida, peaks vahet tundma küll.
Ise panustaks sõiduoskuste lihvimisele, element element haaval, ehk siis harjutada X 3
450 ccm algajale ON karm pill.

edu
beses
09:23 08.01.2018
Edu läheb tõesti tarvis ja karm on see ratas tõesti, selle olen nüüd lõplikult enda jaoks selgeks saanud. Aga kuna naise kingitus juubeliks, siis üritan seda sihtotstarbepäraselt kasutada :).
Eks vahetan tagumise hammaka suurema vastu ja annan teada, kuidas on. Ehk mõnel veel huvitav teada. Pole ju kõik professionaalid.
maaks
09:48 08.01.2018
"naise kingitus juubeliks" - tal ilmselt mingi värskem mudel sinu asemele vaadatud aga sa ise ei jaga matsu ja ei tee platsi vabaks :-)

Muudetud 08.01.18 09:51

beses
10:05 08.01.2018
Ai jah, sa maaks panid mu nüüd kohe tõsiselt pead murdma ja kahtlustama :).
Samas, kui eile sõitmas käisin ja jää peal korralikult külje maha panin ning vigastatuna ja haavatuna koju komberdasin, oli ta küll hoolitsev ja tundis kaasa. Vast nii hull siis ikka asi pole :-).
3654212
08:24 06.02.2018
13/50 on tehase setting sellel rattal. Ette -1 ja taha samal ajal +2, kokku teeb sama mis taha +6. Kindlasti on efekt olemas. Ette üldiselt üle +-1 ei muudeta, hakkab murdma või mootorisse/kiigesse käima. Taha on samas igasugu suuri jurakaid saada.
Kärss
22:46 17.03.2018
# Kärss juttu pole mõtet kuulata, kuna ilmselgelt omab inimene krossikatega vaid
# põgusat kokkupuudet, mis tähendab põllul töristamist. Vanainimeste värk.

Täpselt nii, sest ma olen selles võtmes tõesti juba vana inimene. Võistlustasemel pole kunagi krossi sõitnud ega mitte isegi püüelnud selle poole. Sellepärast lähtungi sellest, mis on enda jaoks fun, ei enamat. Aga põldude ja heinamaade vahelistel teedel toristan chopperiga ja lahti keeramiseks on bike. Sest ratas maksab olematu murdosa sellest, mis maksaks võrreldava dünaamikaga superauto ja odavamalt kätte tulnud emotsioon rattaga pole mitte vähem ehe...

Teemasse veel niipalju, et mul pole elus kordagi veel õnnestunud hammakatega ülekande muutmine esimese korraga. Alati olen seda korduvalt üle teinud, proovinud nii ja naa ja mõnikord ka erinevaid rehve katsetanud, et saada lõpuks kätte see ideaalne tulemus. Ei maksa üle mõelda, vaid pigem proovida ja katsetada. Sama puudutab ka ratta ostmist, sest kui ei meeldi, ei keela keegi olemasolevat ära müümast ega uut katsetamast.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte