Sisene

TEEMA: VANA MOTIKA ARVELE SAAMINE

18:17 05.08.2018
Saarenmaa
Vana motika arvele saamine
Sai hiljuti kokkupõrgatud pürokraatiaga.
Oli ilus plaan arvele võtta vana veel veneaegsete dokkidega Pannonia. Ratas täiesti komplektne, ka korv olemas.
Seisnud oli ta nüüd viimasest käivitusest mingi 9 aastat vist.
Mootori tihend on selle ajaga ära lõppend ja käigukasti oli mõõda seisujalga maha jooksnud. Sellest siis oli seisujalg õline.
Võibolla nüüd siis probleemist mis arkis tekkis.
Hakkasime juba pabereid tegema ja siis ütles ametnik , et lähme vaatame üle ratta vahepeal.
Mõistagi oli asi kärupeal ja ratas ja korv eraldi. Siis hakkaski kohe häda pihta et korv peaks küljes ikka olema, ja siis hakkas ka muid asju lisaks kohe tulema, nagu et, rattast tuleb pilte teha, peab olema korv küljes ja tegelikult peab ka käima panema, ja et tuled-viled peavad ka kõik töötama.Puhtaks võiks ka survekaga lasta. Aga et PILTE vaja teha??? Kui lähed autot arvele võtma, kas tehakse pilte? Ei tehta ju.
Kurat, ma tahtsin ainult uut passi saada mitte kohe ringi paugutada.
Iseenesest on ju sõidukorras aga tahaks enne päris sõitma asumist väga heasse korda saada, võibolla isegi musta numbri vääriliselt. Ürituse mõte oligi et vanaisa saaks veel enne lahkumist enda nimelt ratta lapselapse nimele ära teha, aga nüüd sellised nõudmised.

Kas tõesti on neil õigus nõuda selliseid asju kui tahan lihtsalt vene passi tänapäevase vastu vahetada? Ratas ju jääks ikkagi ajutiselt arvelt maha, mida ma ka ütlesin. Milleks peab siis see töötama ja tuled põlema?
18:32 05.08.2018
Saarenmaa
Re: Vana motika arvele saamine
Lisan veel et pärast arki viisin ratta koju (hoiustan seda siis mujal). Mõtlesin et mis ikka, vaatame kas läheb veel käima. Võtsin paagi maha. Puhastasin vanast bensust ja sodist. Karpa ka juppideks ja puhtaks. Korralikult oli vaikku täis ikka.
Uus bensiin sisse,paar korda vänta süüde väljas, siis süüde sisse, vänta, ja esimese korraga käima. Uskumatult töökindel on Pannonia ikka.
Kuna korv oli ka nüüd juba külge pandud siis sai tulesi kontrollima hakatud.
Lähi ja kaugtuli, töötavad, ratta tagatuli töötab, isegi pidurituli. Korvil taga põles aga esimene mitte. Sai lahti võetud, pirn terve. Tester järgi ja, massi puudus. Keerasin ühe lühikese isepuuriva tuleraamist läbi kere sisse, ja põles seegi.
Sai ka pesulas käidud (käru peal siis ikka) .
Aga kuna ajapuudus tuli peale ja ei olnud tahtmist ka seekord uuesti proovima minna, sai uunik jälle "koju" viidud.
19:09 05.08.2018
stammer (registreerimata)
Re: Vana motika arvele saamine
Kas see oli huumor? Moderaatorid võiks selle õigesse teemasse tõsta.
19:44 05.08.2018
siberia (registreerimata)
Re: Vana motika arvele saamine
On küll tänaseks sellised nõuded ja fotod tehakse samuti. Arvele saamiseks peab masin olema komplektne ja töökorras. Kunagi, mingi 15 aastat tagasi võtsin Zili (nõukaaegsete dokumentidega) arvele - tõin ta treileriga ARK ette, mootor ja otsaplekid olid kasti visatud. Näitasin näpuga, et kere ja raami numbrid on siin ja kui vähegi aega saan panen auto kokku. Natuke nägusid tehti kuid võeti arvele. Ülevaatuselt poleks ta sellisena nagunii läbi läinud.
Nüüd hiljaaegu tõin ühe sõiduauto treileril. Rehvid olid vale mõõduga ja aku tühi, sest seda ei viitsinud kodus laadima hakata. Piisas, et ei saanud arvele. Rehvid valed ja tühja aku tõttu ei saa kontrollida, kas tuled (värvus jms) vastavad nõuetele.
Fotod komplektsusest tehakse ka sellepärast, et keegi minu moodi poolikut autot terve pähe arvele ei võta ja järgmine päev toob teise poole ning vormistab jälle autoks:)
Üldiselt sama juttu rääkis telefonis ka maanteeameti tibi, et visuaalselt vaadates peab masin olema ühes tükis ning ilma oluliste vigadeta. Kui juba arvele saadud, võib uuesti algosadeks lammutada. Ma kuulasin ta jutu ära, aga ei uskunud.
No eks ma viskan mingid teised rattad alla ja laen aku ära.
19:58 05.08.2018
Saarenmaa
Re: Vana motika arvele saamine
No selge. Siis on paljugi vahepeal muutunud.

to:stammer. Kus on siis "õige teema"?
20:43 05.08.2018
Marko
Re: Vana motika arvele saamine
Stammer arvas, et nali ja vaja huumorisse lohistada. Tundub, et polegi nali, nutma ajab. Täiesti ajuvaba...
19:01 13.08.2018
k... (registreerimata)
Re: Vana motika arvele saamine
Mul ARKiga sarnane lugu. Traktori load on mul jäänud millegipärast need kaantega, veneaegsed. Ilma kehtivusajata. Kõik need aastad sõitnud traktoritega ja tööd teinud ekskavaatoriga ja nüüd mõtlesin, et paneks ühe kaardi peale. 5 aastat tagasi sealne sekretär vms iganes unustas nad kokku viia- uups, nagunii tuled 5 aasta pärast uuendama, siis paneme. See aasta siis see aeg käes ja ma rõõmsalt esitan traktori load ja leti taga mees väidab, et ma poleks tohtinud enam traktoriga üldse sõita... Et tuleb teha hoopis uuedload ja eksam. VTF? Ma polnud nõus, kaebasin edasi. Paari päeva pärast saabus sõnum, et mu traktori load on siiski kehtetud ja ma enam trakatsiga sõita ei või. Vot nii. Kolm aastat õppisin omal ajal traktoristiks ja nüüd ei või tööd teha? Kas siis veneaegne prohvessioon tänapäevases Eestis ei kehti enam? Näiteks Nõuka ajal lõpetatud Tartu ülikooli diplom samuti?
20:04 13.08.2018
Endine riigiametnik (registreerimata)
Re: Vana motika arvele saamine
Kas sul kasvõi C1 on olemas? Kui on, siis tuleb vaid sõidueksam teha- ega nad jonni lõpeta.
Küll aga soovitan esitada Maanteeametile teabenõude, milles nõuad selle õigusakti esitamist, mille alusel sinu traktoriload enam ei kehti kui neil pole märget nende kehtivusaja lõpu kohta. KUI neil sellist õigusakti pole esitada, siis on nad kohustatud võtma neid pappkaasi kui kehtivaid. Nagu nõukaaegset keskkoolitunnistust jms.
20:42 13.08.2018
k... (registreerimata)
Re: Vana motika arvele saamine
Läheb veidi motikateemast mööda kuid keegi riigiasutustes hoolega lammutab veneajal saavutatut. Kuna mul enne viimase vabariigi väljakuulutamist oli õigus saada eluohtliku tööga 5 aasta eest erisoodustust pensionile jäädes, siis uute seadustega olen sellest ilma...
06:34 14.08.2018
............... (registreerimata)
Re: Vana motika arvele saamine
Kuidas käib sääreväristaja arvele võtmine ? Õnnestus saada 90a, Riga 13, tehniline pass olemas, mootori pass olemas (moto ja raaminumbrid klapivad), pidurdab, sidurdab(pidurid on küll veidi lahjad) esituli põleb isegi, tagatuli vaja korra lahti võtta, suretusnupp toimib. Mida vaadatakse ja kontrollitakse ?
Oleksin lähiajal ARKi helistanud aga vaatasin et analoogne deela ja küsin ka vähe infot. .....ja mis võib sellisel aastane kindlustus maksta ? :D
16:08 14.08.2018
k... (registreerimata)
Re: Vana motika arvele saamine
Mopeedide kindlustamine on kallis. Isegi kallim autodest. Eriti kui algaja kindlustaja oled.
07:13 15.08.2018
............... (registreerimata)
Re: Vana motika arvele saamine
Ei ole algaja, 600se tsiklil oli 3 kuud mingi 18.-
22:39 15.08.2018
hlm (registreerimata)
Re: Vana motika arvele saamine
Ega seal eriti midagi ei peedistata. Neid Riga vörre arvel lademes ja saad ka enda oma probleemideta. Peaasi, et ühes tükis ilusti. Käivitama ei pea ja pidurite toimimist ei kontrollita. Vaatavad üle raaminumbri. Kindlustus aastaks tuleb teistkümnetes.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.