Bike'id

Kawasaki Ninja ZX7 R 1996a

Suvekas24
11:46 04.03.2013
Tervist, avanes võimalus antud rattale 1900 euro eest.

Käisin kohapeal vaatamas ja otsas istumas, meeldis ka.

Uuriks natuke nüüd enne, kas 1900 eurot natuke palju ei ole nii vana ratta kohta ? Arvestades veel, et rattal on päris palju kukkumise jälgi (täkked, kriimud ja praod).

Samas, kuna läheb esimeseks rattaks, siis esimeseks aastaks, nö. algajaperioodiks, sobiks see küll mulle.
Kui saan hea pakkumise ja otsustan ära võtta selle, mis osasid (nö kuluosad) kindlasti kontrollima peaks ja kuidas ??
Aitäh.
.................... .....
12:55 04.03.2013
Tundub palju 96a. tsikli eest. Kukutud ? Oleneb kui palju ja kui kõvasti. Suuremad kukkumise võivad juba raami kõveraks ajada, Pane ratas keskjalale ja vaata umbes 30m kauguselt, kas esi ja tagurattas on ühel joonel(ei jookseks koera)
See, et kondlid puruks on, sellest pole midagi, nagunii kukud ise ka. Küsimus ei ole Kas kukud ? Vaid millal kuku !
Kuidas kuluosad on ? Tsikli kuluosad ON väga kallid võrreldes sõiduautoga ja selle mõttega ei ole osta, et hakkad seal midagi vahetama...läheb kallimaks kui osta korralik ratas.
Kuluosad ? Esipiduriketaste lõtkud (pikki ja külglõtk) Ketaste hinnad ca. 200-250 euri komplekt. Väikesed lõtkud peavad olema, kuid mitte suured.
Piduriklotsid ? Klotsi komplekt ühele sadulale ca. 18-30 euri ja pidurisadulaid on kokku 3.
Kuidas kett ja hammasrattad on ? Ketid kuluvad ja hammasrattad kuluvad, saad juba suuresti sõites aru, kas kett teeb häält või mitte, kas kett on hakkanud juba "närima" ehk viimasel piiril.
Kuidas roolilokse on ? Esipiduritega nõksutades ei tohi olla väga suuri lõtke.
Esimese amordi simmerid/tihendid, ei tohiks olla pragulised ja kindlasti mitte lekkida. Õlivahetused asjad(õlivahetuse maksumus ca. 50 euri, millal vahetatud küünlad ja juhtmed? Küünal 10 euri 1tk, küünlajuhtmed sama hinnaga. Kui vaja küünlaid ja juhtmeid vahetada on kulu ise juba 80 euri.
Millal karburaatorid käisi puhastuses ja sünkroniseerimises ?
Rehvid ? Esirehvi maksumus 100-150 euri, tagurehv 150-250 euri. Tagumine rehv kulub 3x kiiremini kui esirehv. Ütleva, et 3 tagumist rehvi läbi sõites peaks vahetama esimese. Kiigepuksid?, et ei oleks lõke. Ühesõnaga, kui lähed ostma ja proovima, võta kindlasti keegi kaasa kes on lääne tsiklitega sõitnud ja oskab kontrollida. Ostes sellise ratta mis tahab kohe kuluosasi võid vabalt 50% tsiklihinda sisse laduda. 96aasta on juba piisavalt vana, et asjad on juba mitmendat korda vahetatud ja kestavad veel, või tahavad kohe vahetust saada...Aga kindlasti mine ostma inimesega kes teab asjast midagi ja on sõitnud, las katsetab ise järgi. ....ja ära kindlasti osta tsiklit ilma proovisõiduta, et ainult istud peal, nii sa ei saagi teada kuidas sõidab, ega kuskile ei kisu ja lenksu imelike vibratsiooni ei teki või päris lenksu käest ei rebi. Ainult peal istudes saad 10% asjast aimu. Lase kindlasti endast tsikli seljas pilti teha, sa pead sinna otsa ka sobima. Eriti koomiline on vaadata pikka kasvu inimesi väikeste rataste seljas või väikest kasvu suurte rataste seljas, omaette "Klass" on 130kg kaaluvad kõhtjalgsed väikeste 800cm3 chopperite seljas.
............
13:00 04.03.2013
Kindlasti lisab keegi veel olulisi asju kontrollida.
2teipi
13:03 04.03.2013
Ise müüsin oma tsikli nõnda,et lasin värviparandused ilusti ära teha. Järelikult hooletu müüja,kes koonerdab ratast müües. Võta kätte ja helista mototeenindusse ja palu sealt asjameest,kes väikse tasu eest aitab asja üle vaadata,kas hooldusvälpad on servises läbitud.Oluline on ka,et rehvid pole liiga kulunud,sest need maksavad palju. Kui otsutad osta,siis nõua värviparandustele minevat summat alla.(isegi u.300 euri)
muhv,30
13:48 04.03.2013
Triibukene näitab järjekordselt oma lollust tsikliteemas!
Ninja keskjalale? Äkki räägid lähemalt?
Palju neid rattaid on, mis pole üldse küllili käinud, kasvõi küljejalalt?
Tsikli kuluosad ei ole kallid!
Roolikannul EI TOHI olla ÜHTEGI loksu, ega kakkumisi keerates!
Kullast küünlad paned sinna või? Tavaküünal on kuskil 3€ tükk, ei näe põhjust, miks sinna iriidiume panna, samuti uusi küünlajuhtmeid!
Karpade sünkamise võid soovi korral teha, kui ratas kaua seisnud ja karpad puhastamata, lihtsalt niisama pole mõtet siis peab masin ikka kõvasti tühikäigul "lonkama".

Üldiselt-kui ise ei jaga, võta keegi targem kaasa!

edu
n
14:10 04.03.2013
1900 eur sellise ratta eest on igaljuhul liiga palju, asi pole ainult vanuses vaid ka rattamudelis, selle eest oleks mõislik võibolla kuni 1200-1300 maksta, sõltuvalt seisukorrast.

Nii vana (sport)ratta puhul pole mingit mõtet mingit läbisõitu või hooldusajalugu jms jama otsida, 99% tõenäosusega need lihtsalt puudu või ebatõesed. Ainus mis loeb on ratta hetke seisukord - ja seda soovita soojalt pädevas kohas kontrollida lasta - ideaalne oleks nt Motodepoos Tallinnas (küsi Erko-t seda tööd tegema - saad mingi ülevaate rattast)

Ausaltöeldes ei soovitaks isegi esimeseks rattaks seda võtta (sõltumata ratta olukorrast) kuna aparaat on "moraalselt" juba nii vananenud, kui väga hästi otsida leiaks nt 2001-... GSXR 600 ainult mõnesaja lisa euro eest, mis kindlasti oleks kordades mõttekam ost.
............
15:49 04.03.2013
Sorri, keskjalga neil tõesti pole, minu GSF 1200 on, sellepärast ka spekulatsioon.
Kullast küünlad ? Ididium on ca. 11-13 euri tükk, tehas näeb minu rattale ette NGK CR9E, mille tükihind on 9-10 euri ja odavamad 3 eurised ei toimi lihtsat nii hästi nagu tehas ette näeb. Ka Ebayst tellides on hind kallis. Milleks üldse küünlajuhtmeid vahetada ?? Need asjad vahetatakse ALATI korraga, küünla elueaks pakutakse tava küünla puhul 10 000miili, iriidumitel on see ka kordades pikem. Kõigepealt vahetan küünlad ja kui hakkab puterdama siis hakkan viga otsima ja vahetan juthmed. Eriti Bike tüüpi ratastel millel tuleb kondleid eemaldada ja vajadusel kütusepaak siis kõik on aeg ja mõtetu kokku-lahti lappamine.
Tsikli kuluosad ei ole kallid ?? ...seda väidab see kes teenib tuhandeid eurosi kuus või ei ole kordagi midagi ostma pidanud. Tsikli kuluosad ON suhteliselt kallid. Võta huvipärast mõni leht lahti ja hakka vaatama. Ketijooks 150-300 euri. Pidurikettad võrreldes auto omadega on vaata et, 10x kallimad.
Sellele näeb tehas ette NGK CR9E süüteküünalt mille tükihind on eBays näha

http://www.ebay.com/itm/NGK-Spark-Plug-CR9E-/280953834971?pt
=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=ite
m416a274ddb


Milleks ma seda räägin? Ei tahaks, et inimene ostab endale ratta ja peab seal kohe kohe mitmesaja euro eest kulosasi vahetama. Ainuüksi tagarehv maksab 150-250 euri. Karpade mitte sünkroonis töötamine ei tähenda ainult lonkavat tühikäigu vaid üldse madalat jõudlus/puterdamist ja muuid anomaaliaid ning suurt kütusekulu, mis võib olla sedatüüpi rattal linnasõidul 8-20sajale....tõsi, tsiklite juures ei muretse kunagi kütusekulu pärast.
Mis puutub "külili käimisesse" siis kukkunud on peaaegu kõik rattad, lihtsalt vahe on selles kas kukutakse kohapeal, 30km/h või 90km/h, kukutakse ka harjutades "wheelie`t" , ka keeratakse üle või ei hoita tasakaalu ja käiakse külili, siis on tavaliselt kukkumine "kõrgemalt "ja võib raamile kahju teha.

Lugupidamisega !
tohooh
16:21 04.03.2013
Motodepoo on üks pommiauk ja ülbuse tipp müügimehed? Kes kurat seal üldse käib? Ise kül mitte enam.
Ise käin Lennujaama teel Bikepoint ja kõik mured saab murtud .
Kui ise ei oska hinnata seisukorda ,vea sinna kohale vaatavad üle.
muhv,30
17:13 04.03.2013
Kuna teemaalgataja küsis konkreetse ratta kohta, siis ISE maksaksin meelsamini 2000€ '96 aasta ratta kui 2000+ a. rappe eest.

Mulle ei ole vaja kuluosadest ja nende hinnast rääkida- neid mul olnud/on rattaid hulgi! Ja endiselt ütlen, et kuluosad ei ole kallid!
On ka teisi küünlaid peale NGK ja töötavad sama hästi.
Iriidium küünlad: need installeeri siis, kui oled oma masina süüte- ja toitesüsteemi korda saanud. Iriidiumküünlale anna paar "uputust" ja on nad õhtal!
On olnud paar '80 algusaastate masinat ORIGINAAL küünlajuhtmetega ja ei mingit muret! Samuti originaal piduriketastega- tuleb vaid õigeid klotse kasutata, mis kuluvad ise, selle asemel, et ketast kulutada :)
Karpade süngist väljaolemist ja sellest tulenevat "võimsuse kadu" ei pane enamik meist tähele(või on nad tõesti korralikult süngist väljas või masin "kohvi").

Rehvikulu: kas autol ei ole vaja rehve vahetada? Siis saad ju 4X 100€ laksu- vähemalt...

Jne, jne.


edu
................
20:48 04.03.2013
Piduriketaste all mõtlesin siin "ujuvaid" kettaid, mille needid väsivad ja tulevad suured lõtkud sisse. Minul endal on ka vana ratas, 98a. Suzuki GSF 1200s, sellele igatahes muud küünlad ei sobi kui kui ettenähtud, proovisin ka erinevaid, kuid see ei olnud see.
Pika jutu mõte ongi see, et pigem osta vanem pill aga korralik...aga ole kindel, et on korralik.
muhv,30
11:07 05.03.2013
lihtsaltigav
15:27 07.03.2013
Ise olen nii autot, tsiklit kui muud kasutatud tehnikat ostnud selle valemi järgi, et ei kraabi viimast penni kokku ega vea letile, vaid jätan ikka ka väikse reservfondi sest nagunii on midagi vaja vahetada ja kui teed seda ise siis tead et on tehtud, aga see on lihtsalt minu loll mõte ja jutujätkuks

Viimase krossika soetasin näiteks suht kulununa - rehvid, ketijooks, olin kindel et ka kolb vaja vahetada jne. Tuli lõppkokkuvõttes odavam ise need asjad külge osta ja samas ka kindlus, et tõepoolest kolb on uus, mitte jutt kuulutuses...
Suvekas24
00:34 08.03.2013
Pole ju võtta kusagilt seda spetsialisti, kes viitsiks mööda linna kimada ja suvaliste inimeste rattaid vaadata :D
Pm muud ei jäägi ju üle, kui tuleb põrsas kotis ära osta ja loota, et kohalik tegelane seal ei aja paska...
..................
07:05 08.03.2013
Siiralt loodan, et asi on tõesti nii nagu räägitakse, vastasel juhul jõudu ja paksu rahakotti kui hakkad kuluosasi kohe vahetama. Hind palju ei tundu endale ?
96aasta on piisavalt vana, et võib olla suht läbi ratsutatud, teinekord võib olla ka väga hästi hoitud. Aga oled küsinud mõne spetsi käest ? , et võtad peale, viid kohale vaatama ja annad kontrolli eest sümboolse summa. Ma olen lihtsalt kõrvalt näinud inimest kes tsiklitest muhvigi ei jaga, ostis "odava" asja...ja terve hooaja jooksul vahetas muidugi kõiksugu kuluosasi-küünlad, juhmted, ketijooks, piduriketad-klotsid ja uus esi-ning tagurehv ja pärast 1000km sõitu hakkasid amordi simmerid lekkima. Kogu varuosasde hind kujunes hooaja lõpuks ja teise hooaja alguseks ca. 50% ratta hinnast ja kõikidest anomaaliatest lahti ei saanudki(tõenäoliselt kiigepuksid)
Suvekas24
15:43 08.03.2013
Hinda ma ei kavatse üle 1700 maksta selle eest, olenemata seisukorrast.

"Võtan peale - viin kontrolli - sümboolne summa"
Kõik kulud kokku liita, see summa ei tule enam nii sümboolne..
muhv,30
23:18 08.03.2013
Kui tõesti abi vaja, siis esmaspäeval, so. 11.03 saaks aidata.

edu
oimaeivõi
11:10 09.03.2013
mis mõttes üle 1700 ei maksa - kas isegi siis kui kõik on 5 pluss jne. w , oled vist ka üks neist vendadest, kes tulevad kõvatama ja siis kui jutt konkreetne siis srry mul on raha küll a 500 vähem kui vaja.....teine teema see et kui ise oled suht roheline, siis ei ole nii suur kulu võtta keegi asjalikum kaasa ja tulemus see et ei too mingit risu omale koju, aga noh eks sa ise tead.
ise ostsin aastaid tagasi esimese lääne tsikli ja ei kahetse, et asjalik inimene kaasas oli, nägi vead ära ja sai kah alla tingitud, aga argumenteeritult just nende puudujääkide arvelt.
pppppppppppp
13:35 10.03.2013
mind on alati huvitanud,et miks see seitsmene ninja nii ulmeliselt kallis on? 2010 enda 98a. zx9r-i müüsin,olid kõik need seitsmesed kallimad ja lõpuks andsin ka 2000 euri eest ära. ratas kole nagu öö kah,aga see muidugi minu arvamust,kui sulle meeldib,osta ära. aga krt 17 aastat vana ja sellist raha?2000 eest ostaks midagi loogilisemat
enameitahabike
19:44 11.03.2013
aga minu arvamus on selle 750ste hinna juures see, et Eesti oludes on ta nõutud ratas just oma optimaalsuse poolest, saad kõike käike kasutada ja LE järgi sõites on ka käiguvalik olemas ehk siis ei ole nii et üks katkub, teine on jälle liiga palju jne jne. hobiasja kohta küll pole ehk küttekulu kõige suurem argument, aga 750ne ka suht öko pill võrreldes näiteks mõne 1000ga mida olen omanud meie riigis kasutust ei leia. ka hiljem on 750ga kubaga tsiklile huvilisi, sest keegi ikka leiab et 500 on läbielatud etapp või siis vanus täis saanud ja saab täis A kati võtta vms. aga 1000est peetakse liiast näiteks. ma ei taha omale küll enam sellist tüüpi ratast, aga julgen soovitada just seda kubatuuri - see on meie tingimustes igati rentaabel, kui just ei taha võistelda ja sellega ka see lugu et katsu alguses rinkal sedagi kinni hoida ja hea aeg saada
Suvekas24
23:40 12.03.2013
Nii aitäh siiamaani kasuliku ja vähem kasuliku info eest :)
Nüüd on kavas ette võtta jälle 1 tripp oma ihaldatud ratta juurde.
Siit küsimus teile:

Mida ja kuidas ma saaksin kontrollida antud ratta juures ?
Ehk siis olukord : Astun ratta juurde. Mida ma vaatan ja kuidas ma hindan/katsun, et antud osa korras oleks ?
ahaaaaaaaaaaaa
01:37 13.03.2013
Eks vaata ja silita ,proovisõitu saad lume sulades teha.
hlm
04:24 13.03.2013
No kas loogilist mõtlemist üldse pole või, et ei oska midagi peale pealevahtimise teha? Vaatad, et ikka ilusti ühes tükis ja komplektne oleks, mitte kaabliklambritega koos seisev. Rattalaagrite olukorda saad ise kohapeal kontrollida. Samuti keti ja ketirataste olukorda. Õlilekkeid tuvastada (ka amortisaatorid). Piduriklotside katteid näed visuaalselt. Samuti ei tee paha kui juba praegu antud ratta remondi-hooldusjuhendi netist välja otsid. Näiteks piduriketaste piirpaksus võiks ka teada olla ja supler taskus. Kettad on kallid kuluosad. Rehvide seiskorra näed ju samuti ära, pole samuti tegemist odavate kulumaterjalidega. Mootor peab töötama ilma kõrvaliste lisahelideta ja ühtlaselt, samuti ka ilusti käivituma. Jne.jne.