Tere! Küsimus siis suurele ringile , et ostsin 125cc rolleri 4-taktlise, aga spidoga lõpp on 140. Aga minu roller nii kiiresti ei lähe max mis minul läheb on 65km/h tunnis. Äkki keegi oskab nõu anda.
no 125cc roller vast rohkem kui 65km/h võiks ikka minna peale piirajate eemaldamist. 65 km/h selline 50cc mängumaa. 50 aastat vana 125cc vene motikas Kiev ka 80-90km/h läheb
Tänapäeval enamasti kiirus piiratud süütemooduliga (CDI), mis siis ei lase teatud pööretest kõrgemale. Näiteks laseb kuni 6000 p/min, kuigi tahhol hakkab punane ala 9500 pealt. Ostad uue, piirajata CDI (antud sõidukile sobiva) ja peaks toimima. Selle rattaga peab nii-kui-nii lube omama, nii, et vahet pole, kas jookseb 65 või 90 välja, seda 140 km/h Sa tõenäoliselt sealt kätte ei saa ja selliste liikurite ohutu liikumiskiirus (amordid, raami jäikus) vaevalt üle saja lasta kannatab.
Üldiselt 50stel on karpas ka piiraja aga 125 se kohta ma ei tea! Eelmine jutt täitsa tõsi, aju ise on üks paras piiraja, uus sportaju ja peaks palju kiiremini liikuma :)
nendel on japsi karboraatorid köigil mis on hiina omad-seal sees on piiraja aga olen kiskunud neid laiali aga aru pole saanud kuidas see toimib see karburaator töötab vaakumiga ja teatud pöörete juures laseb vaakumit järgi-MÖISTATUS?
Võta karburaatorilt kaan maha, kaane küljes peaks olema selline peenikese poldi või varda moodi asi, see ei lase membraanil ja nõelal tõusta teatud kõrgusest kõrgemale ja toimibki piirajana. Kunagi enda 50 kuubisel murdsin selle seal ära ja roller lippas edasi palju kiiremini :)
CDI piiraja mitte ei hakka süüde hilisemaks minema,või kuhugile minema vaid seda katkestatakse.Karburaatori piiraja mitte ei lahjenda segu vaid ta piirab karburaatori normaalset tööd mehaanilisel teel.Selleks on põhiliselt 2 varianti müügisolevatel isenditel.
Lugesin netist, scooter restricted by leaning (lahja) või ignition retarding(hiljemaks). See oli teaduslikus uuringus, kus võrreldi heitgaase diiselautol, 2t ja 4t rolleril. Ise ei oma kogemusi. Muidu huvitab, kas see piiramine kütusekulu säästab?
Piiramine ei säästa kulu.Piiramine on ette nähtud mootori purunemise vältimiseks või mootori töötamisel,et pöörded ei tõuseks ülemäära mingil põhjusel.Rolleritel ette nähtud max kiiruse enamvähem säilitamiseks.Piiramise viise on väga erinevaid,näiteks jawal on karteris astang.Sisseimetav segu põrkab pidevalt vastu astangut.Kui nüüd voog kiireks muutub tekib pööris ja vastusurve ning silinder ei täitu aktiivselt.
hallo autosalong1...mis roller sinul on,kas hiinlane...minul isegi 50cc 4takti hiinlane läks 70kmh ilma mootori ümberehuseta.125 cc 4takti hiinlasega annab küll teha et tema läheb kiiremini normaalselt hiinlane peab ikka 85kmh minema,aga et kiiremini läheks vaja natukene juppe juurde osta ja natuke annab seda viilida ja freesida vöi suurema potti peale panna variaatori muuta,tagaratta ülekanne ma arvan et on kaa saadav,50cc on vaalt olemas. aga see on köik väga pikk lugu...kiirust tösta kuini 5-8kmh juurde saab 4takti mootoritel väga lihtsalt-lähed autopoodi ostad uue öli ja 2 toosi ,,moly,,125ml mootoriöli lisandid mos4 maksab 6.-toos siis hästi loksutad ja tühjendad need kuhugi mahutise sisse ja paned värsked öli juurde kuini vajaliku koguseni mis läheb mootorise sisse ja segad selle hästi ära ,siis lased mootori soojaks,söita,lased vana öli välja ja uus ,,,kokteil,,sisse,ja kohe käivitad mootori ja lased tühja käigul töötada umb.15-20 mintid,selle ajaga kuuled et mootori pöörded hakkavad töusma,keerad pöörded natuke tagasi,tagajärg annab end tuna umbes 100-150 km tagant,rohkem jöüdu,kiirem ja vähem bensu.
... variaatoril vöb olla ka piirangu seib veel vahel mis ei lase vända poolsed taldrikud kokku joosta,kontrollige seda ja kui on veel sees vötke ta välja ja laske oma viha selle ringi peale mis teid piinas. aga minumeelest roller oli on ja jääb ,,lendavaks taburetiks,, üks köik kui kiiresti vöi aeglaselt tema söidab.
....ja on veel üks asi,variaatori rihm. kui rihm on kulund siis ta jääb kitsamaks,ja sell juhul ta on 1-2mm ktsam ja pehmem kui uus,mis vöttab ka paar kmh maha löpp kiirusest seda vaja ka kontrollida,igalt poolt 1-2-3kmh kokku tuleb see mis puudub. ja ,,ping-pong,, ei lähe sinul kunagi vabatahtlikult ilma et ei anna ,,pappi,, välja üle 90-100kmh.olen ka proovinud,aga keegi ei taha rolleri hinda maksta ümberehituseks,parem osta vana japsi karbussiga seda annab hästi teha ja pöle vaja isegi juppe palju juurde osta ainult tihendid,ulejäänud on töö ja siis ta lippab tip-top.pritsiga on halb,elektroonik on probleem........rullid ka vöivad olla kulunud siis nad ei lükka taldrikud täitsa kokku, vöi ei liigu sees löppuni.
Üldiselt peaks iga 125cc ligi 100km/h vabalt jooksma. Mul on JetForce 125cc üle 10a. vana ja lippab üle saja nii et mühiseb, midagi teinud pole, sport sumpa on - mingi campanelli või sinnapoole. Peal on ka ABS pidurid mis on tegelikult väga kasulikud, ja head, pidama saab kiiresti ja turvaliselt. Samas roller pole mõeldud väga sajaga kihutamiseks. Türgis sõitsin rendi Yamahadega , ka 125cc , rimakad olid väljanägemise poolt aga edasi käisid hästi , isegi kahekesi lippas saja alla. Mis on minu jutu point- osta mõni Yamaha või Itaallane 125cc ja lippab see juba tehase seades korralikult, sport sumpa ja õhuvõtu tuuning ja rohkem polegi vaja. Vaata et kihutades lendu ei tõuse!
Noh kui passis on ikka 50 kuubikut siis pole lube vaja. Mis motor parasjagu aiste vahel seda teab vaid omanik. Alati pole rollul see mootorgi peal mis passis. EGA politsei vaatab mis passsis kirjas. Seda ei tea mitmene pütt ja kolbe kepsu otsas tagumas! Rolluga Saab sajaga edukalt ja vabalt sõita kui masinast mees üle on! Tsiklitega sõidetakse 200-ga!
Siidiuss teab köik,tahaks ka olla nii tark ja teada köike .Austrias ja Saksas panevad rullidele ja vaatavad kui kiiresti läheb taburett, Lätlased läksid veel kaugemale,valgustavad potti läbi et kindlaks teha mis pott sinul peal on,läbimööt on suurem,said su kätte!!!!See on 50cc kohta,suurematega 125cc
seda muret ei ole.Itaalia rolleritele saab köike osta,suurem pott 175cc ,sport vario,ülekanne ham..rattad ,,acrapovici"sumpsi ,paned MOS lisandi ja saad oma 140-160kmh kätte.Kas taburetti mees soovib midagi paremad?
Siidiuss, sõida üle 45km/h ja sinu taburett võetakse maha, kuna ei vasta valmistaja nõuetele...hakkad suuremast kubatuurist rääkima, nõutakse sinult A1 luba, ehk saad lubadeta sõidu eest.
Muideks vana sääreväristaja D5 mootor aeti nii "kurjaks", et õige ülekandega ei olnud ka sääreväristajal 100km/h mingi kosmos.
Seda jah, et üle 45 ei tohigi mopi ja taburetiga liigelda. Siis võiks ju tuhandese tsikliga sõita 45 km/h pole lube vaja kui kiirust ei ületa mis sest võimsusest see kõige väiksem näitaja! Kõige parem on A load teha see on lihtne protseduur. Siis sõida millega tahad ja kuidas tahad.