Sorry kui sa algaja pole aga igaksjuhuks kirjutan, et tegemist suhteliselt kalli hobiga. õli tuleb vahetada iga 5 h tagant, klapid tahavad aegajalt reguleerimist, kolb kestab mingi 50-80h kui sa hobikorras sõidad, muud jupid ka kuluvad ning mootori remondi hinnad on siin ülevalpool juba toodud. Kui see ei heiduta, siis algaja võib vaadata ka 250 masinat, on lihtsam sõita. Samas kui sa oled suur mees siis pole 450 ka hullu.
Tihti tahetakse kohe esimeseks masinaks 450 võtta, sest 250 tundub nagu mingi võrr, aga krossikate puhul on 250 ka suht asine, isegi täismehed sõidavad nendega.
Olen algaja jah,Pole ennem oma krossikat ollnud. 250cc on ju 6li vahetus samamoodi 5h tagant ja kulub samamoodi!?Ja ma arvan et yheltmaal j22b ikkagi v6rriks. Millegagi tahaks metsas mytata. Endurokad tunduvad suht suured kobakad olevat.
Endurokas on raskem ja rohkemate tiluliludega kui krossikas. Aga kui tee peal sõita tahad, siis krossikas ei sobi.
Üldiselt kui sa algaja oled ja eesmärk on metsas mütata, siis võta kaalult kerge pill. Võimsuse taha asi ei jää, sest puude vahel lõpeb julgus tükk aega ennem kui minek.
kui soovid metsas hullata ja rallida siis krossikas, enduro ei ole kindlasti nii äkiline ja on oluliselt raskem. Lisaks kui enduroga kukud ja mõne plastiku katki saad siis mõtled tükk aega, et milleks seda nüüd vaja oli. Mööda metsateed löristada on paras enduroga ja teinekord ka päris teele pöörata.
Ei ole sama. Krossikas on võistlusratas. Enduro on matkaratas. Iga 5 tunni tagant õli vahertades kaua ei matka. Krossika mootor on midagi muud ja forsseeritud täiega. Seepärast kaua ei kesta. Aga sõidumõnu ja tõmme on mõnus.
2t. kiirendus on 4t omast parem, vana tuntud tõde. Pole kunagi omanud, hooldanud ja remontinud siis vali enduro! Õlivahetused iga nädal ja õli maksumus on päris kulukas, rääkimata muudest kuluosadest.
250 on kergem ja saad seda tsiklit oma tahte järgi väänata kuidas soovid. Siin võimust küll puudu ei jää, ennem tuleb jänes. Võimu tahab jääb ainult siis kui vale käik sees.
450 on jällegi võimu kõvasti, lappama läheb siis käed sirgeks saada ei ole probleem. Samas käikudega väga eksida pole 450-ga võimalik, jõuab minna nii ehk naa nagu automaatkast, krossirajal paned 3-anda sisse ja jõristad ringi vabalt läbi :). Metsavahel ilmselt see käigu teema pole nii oluline, krossirajal vajab see asi ikka õppimist, harjutamist ning siis 450-ga lihtsam - ei pea õppima:)
Tasuks testida mõlemat varianti 250 ja 450 siis ise saad aru kumb rohkem istub ja jõud üle käib.
Ostes vanus ega väga rolli ei mängi, oleneb isendist ja kui palju sõitnud ning kuda hoitud. Ostes vaadata, et amordid ei lekiks, igasugused lõtkud ratastel ja kiiges võiks puududa. Sõites, et pill ei pauguks kui gaasi lahti lased. Hea kui service manual on kaasas.
Ostsin 450 KTMi.Sai esimene 6livahetus t2is s6idetud.Siiani olen rahul.T6esti k2ikudel v2ga rolli pole, J6uab minna iga k2iguga.
Vask poolse aomrdi peal,Vist on seal mingid 6hutus.Oli v2heke 6line.Taga rattas on v2ike lokse sees. Peab laagrid 2ra vahetama.
Ärge selle õlivahetuse pärast põdege. See käib ülikiirelt ja ei maksa põhimõtteliselt midagi.
Kui plaan on ainult offroadi sõita ja teele asja pole, siis tuleks võtta kindlasti võimalikult noor ja korralikult hooldatud (asjatundja ostule kaasa!) 250 cc 4t krossikas. Sellisel juhul saab tulevikus soovi korral ka krossi sõita. Masin on endurokast kergem, elektrit vähem, kickstart, ühesõnaga lihtne. 250-l on jõudu maa ja ilm ja ega sellega laulatatud pole, aasta-kahe pärast võib 450 võtta, kui huvi sõita üldse alles on. Minu kogemusel pingerida selline - Kawa, Yamu, Honda, Suzuki ja kuskil vahel ka KTM. Igastahes Kawa on teistest üle.
Endurokate jaotus vajab pisut seletamist. Liigitaks järgnevalt - ca 100kg, kuni 140 kg ja raskemad. Need 100 kilosed on sarnased krossikatele, aga peaaegu alati tunduvalt kallimad. Hooldusvälp sõltub sõidust, aga kui õli ei oska ise vahetada, siis pole see sinu sport. Plussid - saab vajadusel liikluses ülesõite teha. Miinused - rohkem plusse krossika ees pole. Pisut vedelam jne.
Kolmas variant on keskmised endurod - maksimaalselt kuni 140 kg. Nendest kõige asisem Suzuki drz-400. Sellel on pikk hooldusvälp (ca 5000km), elektristarter, kannatab suure hädaga ka pisut maanteed sõita (aga meeldiv see pole). Hüppamiseks krossirajale ei kõlba, aga metsateid, kruusa ja kraave sõita on mõnus. Kui tihti väga porisesse auku on soov ronida, siis väsitab krossikast tunduvalt kiiremini ära.
Kokkuvõte - kui teedele asja pole, siis võta kindlasti 4t 250cc krossikas.
Asisem millest? Võrreldav minu poolt eelnevalt pakutud DRZ-ga ehk mingil määral, aga kallim osta ja kallim lõhkuda. Lisaks suurema mootoriga. See DRZ isegi on vaese mehe universaalenduro, millega kannatab sõita metsas, aga krossikatele ja kallitele sulg-endurodele pole ei bemmist ega drz-st vastast. Küsimus suures plaanis on ikkagi, et milleks ratast vaja on.