Tervist. Oleks suurele ringile küsimus, nimelt kas keegi oskaks öelda kus oleks võimelik leida Eestist Derbile varuosi või võimsamat mootorit. Samas oleks küsimus ka, et kas on võimalik panna Derbi Sendale peale starter mingisugune?
Varuosi saab camex.ee, välismaaleht- maxiscoot.com. Ega sinna eriti võimsamat mootorit peale ei pane, kui just raami ümber ei hakka tegema. Starterit vist ei saa peale, kuigi sama mootoriga 50cc bikedel on starter.
Olen uurind igalt poolt et tegelikult on võimalik panna küll teine mootor peale. Või vähemalt vahetada silinder kood kogu kupatusega ära. Piisab kui lükata peal 70cc silinder. Samm peab jääma samaks ja muu teema. Aga suht raske on otsida sellised asju eestist. Rohkem kusagil välismaa saitidel. Kuigi Soomes on see suurelt levinud siis ega seal ka ei ole väga tarka pakkuda. Samas siit küsiks uue küsimuse, et milles võib probleem olla, kui kickstarteri vänt ei tule ülesse? Kõik mis seal kickstarteri juurde kuulub on tipp topp korras ja ilusti tagasi pandud. Kui ikkagi ei tule ülesse. Kas asi võib olla kaanes oleval tihendil ?
ära karda minna ka pääskülla aprilia poodi, hinnad ja teenindus väga mõistlik, päriselt ka. Aprilia sx50 kasutab sama tehnikat.
Kui võimsamaks tahad siis alusta düüside, ülekande ja summutivahetusega.
Edu!
to malt, kui teemaalgataja Derbi on enne 2005 toodetud e. EBS-EBE mootoriga, siis pole neil Aprilia SX mootoriga midagi ühist. Enne 2005 kasutas Aprilia SX aga Minarelli AM6 mootorit.
Alates 2005 kasutavad Aprilia, Gilera analoogid Derbi D50B0 mootorit.
To hlm : Mootor on EBE050 otsingute järgi. Aga täpsemalt ei tea. Kas see tähis on olemas ka mootori peal? See spiraal vedru sai välja vahetatu, sest vana oli suht õnnetus seisus. Olen vaatand neid paigaldus videosid ja otsind. Kickil on mingi teine probleem... Ei tea täpselt mis.
No kui sul EBE050 siis tegu vanema Derbi mootoriga ja Apriliaga pole sel mingit pistmist. Tähis ja ka mootorinumber asub mootoril käigukastiõli sissevalamisava juures vahetult. Visuaalselt ka teeb neil mootoritel koheselt vahet, vanemal on väline voolikuühendus silindri ja veepumba vahel, uuemal ühendus seespidiselt kanaliga lahendatud.
Kas jalgstarteri probleem tekkis sinu käes? Või soetasid kasutatud ratta ja viga oli eelnevalt küljes. Võimalik, et on varasemalt asi laiali käinud ja kokku pannes osa vajalikke juppe tagasi panemata jäetud. Võta lahti ja vaata kas ikka kõik jupid olemas. Siin näha, mis peavad süsteemis olema: http://oem-parts.hu/en/parts/derbi/senda-50-sm/senda-sm-x-tr
em-2004-e2/tables-starter-assembly
Siis mul vanem mootor. Kick minu käes. Üks kord hakkas see pihta ja nüüd ongi korras. Seal mõni asi on puudu pildi järgi. Aga enne seda töötas korralikult.
Mis erinevust on EBE050 ja d50b0 silindril ja väntvõllil?
No silindrierinevusest ju rääkisin. Googelda ja vaata ise, pilte infot lademes.
Saa aru, tegu on kahe erineva mootoriga ja jupid neil ei ühildu. Varuosi on saada probleemideta mõlemale.
EBE-EBS mootorid on identsete juppidega ja üldiselt on müüjad need mõlemad tähised varuosade juurde ilusti ka kirjutanud.
Selle mootoritähise all on mootorinumber. Kirjutasin sellest ka üleval pool.