Kas keegi on proovinud murutraktorist ehitada lumel liikuvat sõidukit? Niiduorgan loomulikult küljest minema, taha ketid peale, differ kinni jne. Huvitav, kas esirataste asemele suusad meisterdada on liiga ulme või?
Igav on , noh...
Lükatud teel suudab murutraktor ilma suurema vaevata ka originaalvarustuses kulgeda. Põllupealsel kohevas lumes ei suuda murukas ka tuunituna minna. On mingi spetsim põhjus masinat tuunida?
Põhjuseks mõte saada sõiduk talveks Peipsil käimiseks. Taha suuremad- laiemad rattad, no mitte ka nii suured kui karakattidel, aga nii umbes 50- 60 cm kõrgused. Ja talvel hoburegi külge haakida, et lapsi vedada. Karjamaal lumes vist ei saa selle viimasega tõest hakkama. Vaatan, et isegi juutuubist ei leia, et keegi oleks aretanud. Ju vist kehv mõte siis mul.
Kui nüüd aretada siit mõtet edasi, et on leiutatud lausa neliveduline atv ja isegi sellele on talveks lindid alla kruvitud, siis saab igaüks aru, et tagavedulise niidukibaasil ehitatud masinaga pole väga lumes midagi teha.
No kui väga jõulised ülekanded teed siis saad ehk 1kmh liikuda monstrumi rehvidega. Mingi tehniline mõtlemine peab olema.Ja regi ka veel taha.Selle mootori jõudluse põhjal võid ehitada mingi ühekohalise liikuri kergete õhukummi baasil rataste ja suuskadega analoogi. Murutraka raami ja roolisüsteemi peab tugevalt ümber ehitama ja tugevust lisama. Tagadiffer kindlasti ei pea vastu. Jõuülekanded samuti. Või siis lindiga motohundi taolist ehitada. Odavam osta valmis asi.
Pigem ongi küsimus see, nagu ka TD siin just esitas, et kas sild sellele valule vastu peab ehk pole olemas nõrka mootorit, on vale ülekanne. Kümmekond aastat tagasi elustasin ühte heki alla jäänud M’i mootoriga ja kahe käimakastiga puitraamil traktorit. Käis seal all nii suur ratas kui ka tõmbas heinahunnikut nagu hobused muiste.