Vaatasin Valvoline leheküljelt õlinõustajat ja pakub järgmised rubriigid:
engine
differential, from automatic 01M
differential, from automatic
transmission, automatic 01M 4/1
tansaxle, manual 5/1
hydraulic braes/clutch system
power steerin
cooling system
küsimus selles, et kas automatic lisandiga rubriigid käivad automaatkastiga massinate kohta või mitte ning mis on transaxle?
Olen 10 a. vanal massinal lasnud vahetada jahutusvedeliku, mootoriõli, käigukastiõli, pidurivedeliku - mida ülalolevale tabelile tuginedes veel vahetada peaks laskma?
Kui on auto, millel pole hooldusraamatut ning on 10 a vana, kas oleks mõistlik kõik vedelikud ära vahetada?
Tänapäeval kõik eluaegsed õlid, kuid 10 a vanusel autol võib ei tea, mis seisukorras õli sees olla. Panin aja mootori, piduri ja käigukasti õlide vahetuseks, sest ei tea, millal neid üldse vahetatud on. Jahutusvedeliku vahetuse teen ka. Mis veel tasuks kontrollida?
See on mingi 25+ vana masin, vahetadki:
Jahutusvedeliku, mootoriõli, MANUAAL-käigukastiõli, pidurivedeliku, roolivõimu õli!
Kui eriti tubli oled siis esimesed 2 koos pesuga.
Lisaks: termostaat, kõik rihmad, vaatad üle kettad/klotsid.
Tere,
Auto mark on VOLKSWAGEN CADDY KASTEN 2004 a 2 liitrine diisel.
Probleem on, et auto rool on raske ja armatuuris põleb ka punane rooli ohutuli.
Ei leia ka kohta kus õli sisse valada, või on kuskil filter mis on umbes, seda ka ei leia. Roolivõimu ka ei leia, et torude kaudu leida kus filter näiteks asub.
Lisasin ka kabotialuse pildi.
Kuuaega tagasi oli sama jama, aga läks ise korda. Sain auto alt vaadatud ja juhtmed paistsid, kui paremini ligi pääsen kontrollin ühendusi. Võibolla diagnostika annab midagi täpsemat teada, sest airbagi tule pärast pean sinna nagunii minema. Täpsustuseks, kas sinna õli ei pandagi juurde kui vaja, või filter kuskil, mida vaja vahetada.
Kas kellegil on kogemust elektrilise rooliajamiga, vahetamine läheb liiga kulukaks, võibolla on diagnoostika viga. Olen pidanud peale sõitu akujuhtme eemaldama, muidu 3 päevaga aku tühi. Alati kui juhtme olen peale pannud on rooli tuli mingi aja põlenud ja siis ära kustunud. Aga nüüd põleb koguaeg ja rool täitsa raske.
Anyway tulles tagasi teema juurde -> ma pole küll kunagi teisi mahlu vahetanud peale mootoriõli. Olen ostnud autosid kasutatud peast ja pidanud neid 5+ aastat aga pole vahetanud ei pidurivedelikku, ega roolivõimu õli ega ka diffrite õli (esimene ja tagumine differ). Samuti mitte käigukastiõli. Üks käigukast käis kunagi remondis (käigukasti aju oli vaja parandada, mehhanika korras) ja pandi vana õli sisse tagasi (sääst ca 200 €) auto sai edasi müüdud aga sõidab tänapäevani (tran ostjat). Mootoriõli seevastu olen vahetanud iga 10K tagant (tehase välp 30K)
Diagnostika viga ei saa olla. Paremal juhul on mõni ühenduspistik või kaabel vigane, halvemal juhul vajab rooliajam või mõni juhtmoodul vahetust.
Njah neid teisi õlisid peale mootoriõli ei vahetata tihtipeale isegi margiesindustes mitte. Seda teevad vaid teatud autofännid kes vahetatavad näiteks piduri või roolivõimu õli iga kahe aasta tagant või kui niiskus on õlis üle ca 2%. Lastakse senikaua kui supportides kolvid hakkavad kinni jääma või abs pumbad otsa hakkavad saama. Aga tihtipeale lõpetab enne töölepingu mootor või kere on läbi roostetanud ja läheb enne kõike seda kaalu peale. Mõned ei vaheta isegi mootoriõli iga aasta, lastakse ca 50-100 tuhat ja kui enam ei sõida siis öeldakse, et selle margi kohta küll kilomeetreid sõita saanud ja see mark ei peagi rohkem vastu ja siis jääb aianurka seisma või kaalule.
milleks võtta vana teema ja sellest kohe mööda hakata rääkima, eriti kui endal on konto täiesti olemas, et uus teema teha? mode võiks asjad veitse ringi tõsta
vedelikega on nii, et mootoriõli on ikka kõike muud kui igavene ja jahutusvedelikku tasub siis vahetada, kui on näha, et värv pole enam normaalne või üldse õiget värvi ja siis tuleks salongiradikas ka juba tagurpidi läbi pesta, et asi ikka ettenähtud sooja ka väljastaks.
käigukasti õli pole ka mingi imeloom ja kui tahad oma autoga ikka edasi sõita, siis tuleks see ka koos difriõliga ära vahetada, eriti kui kõik "mõtlevad" samamoodi, et õlid "on" igavesed
Silla või käigukastiõlid on "igavesed" selles mõttes et auto konstrueerinud insenerile ei tule tavaliselt pähegi et keegi kavatseb sellega sõita üle 5 aasta. Näpuga väga järge ajades võib leida viiteid et õli tuleb vahetada viie aasta tagant vms.
Kusjuures mina olen vahetanud ja esinduses oli see lausa peksuteema sest nende väitel ei pidanud manuaalkasti ja silla õli olema tarvis vahetada.
Lihtsam oli ise teha.
See on müügistrateegia, hoolduskulud saab näidata meeldivalt väikesed, samasse auku mootori õlivahetusvälbad 20+ tuhat kilomeetrit. Kõik asjad on tänapäeval ju ühekordseks kasutamiseks. Läheb rikki, ostad uue.
Sellest, et rattalaagrid on kulumaterjaliks optimeeritud, ei räägi muidugi keegi.