Sai väiksele vennale võrr ostetud. Nüüd tekkis endal ka väike huvi, et võiks natuke paremaks seda teha. Mida soovitate. Komentaare a`la osta korralik mootorratas ei taha, sest toonitan ta siiski mu väike vend. Aga paremini võiks ta kyll liikuda, ise suht võhik sel alal, niiet aidake kogenud mehed.
Noh peamine asi on, et karbuss ja süüde oleks timmis!Küünal puhas ja korralik.
Siis võid ülekannet tagumise hammaka vahetamise läbi kiiremaks muuta.Aga teine variant on kui leiad mõne vanaaegse võrri raami, mis nagu on jalgratas sõna otsese mõttes.Mootor on meesteka raami peal!Ja jalgratta ketiga!Selline võrr sõidab pärituulega 70 ga vabalt.Aga võrr liigub piisavalt hästi kui on korralikul regullitud.
põhimõtteliselt on kõik võimalik... olen kuulnud, et rehvid peavad korralikult rõhku täis olema, parem oleks kui oleks spidokas peal, siis saab näha kui kiirelt lendab, ja siis polegi muud kui anna ainult tuld, istme alla pane kindlasti näpparid ja kruvikas, sest kui väikevend tahab kaugemal kihutada ja siis võrr katki läheb (tavaliselt läheb) siis külaonu saab kiirelt korda teha...
peamine,et süüde oleks öige,siis tuleb vaadata,et karbuss oleks korras ja puhas ja kindlasti besiin oleks puhas ja korraliku öliga segatud.Korralik küünal peale kummid täis ja anna tuld
Kõigepealt- uus küünal või kuumuta vana küünalt ja regulli õige vahe küünlale- küünla järgi saad süüte ära kontrollida- kui see ilus helepruun sis asi õige.
võiksid kontaktid ka üle lihvida-
summutisse paar auku juurde puurida-
kolvi pealse ära puhastada tõgist-
hammasrattasete vahetusele ära hakka aega kulutama.
Karburaatori juures- võta tühikäigu düüs üldse välja ja võiksid etteande tüüsi natsa suuremaks puurida- kuid ei ole kohustuslik.
Samas puhasta ka karburaatori juures ole õhufilter - võta sõelad välja ja pese benaga läbi - samas pole neid kõik sinna tagasi vaja panna..
üldiselt võin öelda ,et üle 50km/h ta ikka liikuma ei hakka.
sa "Fa fa spets" ajad ikka päris lolli juttu.Ütle mulle,mida annab minekule juurde kolvi puhastamine nõest?esiteks,võrril ongi aind üks düüs ja selle välja võttes läheb minek veel s*temaks ja hakkab metsikult jooma.Võta jah sõelad välja-siis pääseb tolm mootorisse ilusti laagreid ja rõngaid kulutama!
tee põlemis kamber väiksemaks näiteks lihvi silindri pead ning silindrit väiksemak aga mitte palju sest muidu tuleb küünal paaki ning muidugi osta uued kolvrõngad ja peale seda võid sõita või diisliga ning 60kmh pole probleem
kindel laks kuidas kiirust juurde saad on vaheta mootor ära.Orgunni mingi 125 cm3 peale.kohendad raami väheke ümber ja ongi pill valmis ja veel mis sugune.raami kandevõime kohta ei oska öealda aga minile on küll peale aretatud,ader taha võid sügisel ka kartuleid võtta.saadki väikevenna tööle panna.
Appi mis jura siin kokku aetakse süda läheb ostseses mõttes pahaks, kõige parem on võrr siis kui kõik on originaalkorras ja jupid korralikud, pole vaja mingeid lisaauke ja surveastme tõstmist teha olgu nii kuis on ja mis see väike vend ikka kihutab sõidab end surnuks ka veel:( Ja tavaliselt need forsingud ja tuningud lõpevad asja Tagusmenti keeramisega või huvi raugemisega ,nii ,et puhasta moto ja sumps ära ja läheb kyll... kiirenduse jaux on teised rattad:(
On ilmselge, et iga mootor peab olema võimalikult hästi reguleeritud,puhas,töötama ettenähtud bensiini ja õlidega.
Alati on ju sõita parem kui remontida.
Elus ja terve väikevend on parim väikevend ,nii et mina soovitan olulisi kulutusi teha ainult ohutusele nagu kiiver ,lihtsamad kaitsmed,korras pidurid, liiklusõpik ,töötavad tuled.
Ostan võrri: vanema, suuremate ratastega, tilgakujuline benssinipaak, madalad lenksud... neid tehti vist viimati 80-date algul. Edasi tulid juba väiksemate ja laiemate ratastega võrrid. Mootori markeering oli ka teine vist, lapsepõlvest mäletan.
ostke parem mingilt vańamehelt IDEAALSES korras võrr,pange KÕIK õigeks nagu piab siis lendab 70km/h nagu nalja-ise näinud
ise vuran iz-ga ...vahest :))
Minu võimsamaks saamise eesmärk on kere võimalikult kergeks saada ning kõik asjad ilusti jooksma saada olge silindripea lihvimisega ettevaatlikud (kurvad kogemused) üle 2 mm pole soovitatav maha võtta
oi jah
kevadel sain kah endale võrri. ma kah kohe forssima.
rikkusin ära yhe kolvi 2 karpat ja silindri muud midagi
tuleb panne säde paika ja karbussis alt vasevärvi auguga kruvi välja võtta ning segukruvile korralik koonus otsa teha
ilust segukruvi paika ja asi ikka läheb
a ega see võrr peagi minema, ta on ikkagi abimootoriga jalgrattaks mõeldud....
kunagi ammu mul oli d6, mida sai putitatud. proovin meelde tuletada mõned asjad.
sumps - tegin pikema leegikaare, mille keevitasin kokku kahest nii, et uus kaar oli pikem ja väiksema kumerusega. selleks pidin kahel originaalkaare ühe otsa ära saagima jakeskelt kokku keevitama. otsa sai pandud mopeedi tusla, millel sõelad välja lõin. kui oli vaja majade vahel sõita, siis oli mul kummist punn, väikese auguga, mis võttis lärmi maha.
kontaktid peavad olema väga korras - võimalikult uued ja kogu aeg puhastatud.
silindri lihvimine - olen proovinud mitmeid erinevaid variante. kui lihvid maha kõrgust st. surveaste tõuseb, kaotad kiiruses, aga saad jõudu juurde. kui suudad kusagil kolvi ja silindri pinnad peegliks ajada, võidad kiiruses. mina kasutasin lõpus viimast varianti, sai hästi lippama.
karbuss - see oli kõige keerulisem. kuna sääreka enda karbuss oli eriline saast, sai peale aretatud mopeedi karbuss. selleks lihvisin oma pisikeste kätega välja sellisest materjalist nagu tekstoliit vahetüki nii, et kinnitused sobisidüelt poolt mootori külge ja teiselt poolt mopi karbussi külge. see tihend pidi olema täpselt nii paks, et karbuss jääks võimalikult lähedale mootorile, umb. 2-3 cm. vot see andis päris arvestatava effekti.
loomulikult hea küünal ja juhtmed. igasugune ülearune saast küljest minema ja peaks liikuma küll. kõik nipid ei tule korraga meelde enam, aga seda ma mäletan , et mõni mootor ei hakanudki korralikult jooksma. ah-jaa, süütepool sai ka teine pandud. ok, eks proovi. äkki saad liikuma selle sääreka
Päris huvitavaid teooriaid saab ikka Eestima foorumitest lugeda. Kõigis neis forsseerimislugudes on üks omadus - arvatakse, et mootoril üha asja muutmisega saavutatakse koheselt 100% võimsusekasv.
Tegelikult on asjad nii: mootori võimsus sõltub siseneva küttesegu hulgast (täitetgurist) ja mootori pööretest - kui tihti põlemisenergia liikumiseks muundatakse. Ehk siis - kui palju toitu saab ja kui kiiresti seda sööb. Võrrimootoril on paraku kõik mootori osad tehtud nii, et oleks minimaalne kütusekulu ja odav toota. Seega, kui tahta sellest välja imeda suurt võimsust, peab näiteks suurendama sisselaset, silindri kanaleid muutma ja juurde tegema, väljalaset suurendama ja ehitama korraliku väljalaske resonaatori. Ja kui õnnestub lõpuks saada võimsust kasvõi 5 hobujõuni, siis ei kesta seda valu originaal kepsulaager ja sidur. Selle vastu aitab kui vahetada kas kepsulaager või kogu keps mõne läänes toodetu vastu. Siduri võib kas kokku keevitada või suuremaks teha.
Kokkuvõttes on selle mootori forsseerimine niivõrd suur ettevõtmine, et niisama sõitmiseks pole küll mõtet ette võtta. Küll aga võrrivõdusõiduks.
Minimaalsest kütusekulust on küll asi väga kaugel(2,5l/100km)ja 5 hobujõudu ei ole võimalik saavutada ka siis ,kui kasutada bensu asemel nitroglütseriini(originaalis ikka ju kõvasti alla 1 hobujõu)Kui üldse midagi teha tahad,tee asi väga kergeks,sest ainult see annab mingi tulemuse.
viimane kommenteer on väha õige kuid on mõned asjad veel (olen ise proovind ja toimis)
lihvid silindri ülemisest osast ligikaudi 1mm maha , väljalaske ava juures on kaks akent viilid kahe akna vahe väiksemaks , korrslik küünal süüde õige, tagumine ammasrattas piisavalt suur , kitsad ja kõrged rattad ja mis põhiline võimalikkult kerge
muidu on plaan ehitade võrr käigulise ratta peale , võtta rattal vasak vänt küljest ja panna hammasrattas , mootor istub ilusti vahele ja on käikudega võrr kuid selle asja juures on miinus se et liiga pali on ketti ja se võttab kõvasti koogu maha aga ega se võrr polegi surmarelvaks mõeldud , muidu loogika järgi peaks äästi lippama kitsad kummid kerge raam
Mehed mehed .Võrridega sõidavad pisikesed poisid ja külaparmud ja kusjuures parmude võrrid on tunduvalt korralikumad. Võrri on mõtet omada siis, kui see on täiesti klants ja kasutad seda punktist a punkti b jõudmiseks. Võrri igasugune tuunimine ja nn forsseerimine on sama tulus nagu sierrade tuunimine ja vanade opelite stangede vahetamine.
Ma ei tea mida teised rääkisid,aga mina sain roostes särri(mootor ka väljapoolt) vahetasin aint küünla,karbussi,kolvi ja magneeto(õige panin), ja võtab sisse 58kmh,nii et parandada peab oskama ja õigesti tegema seda.
Võrri kiiremaks ja võimsamaks muutmisel piaks esimese asjana orginaal võrri düüsi välja vahetada siksi omaga ise sõidan ja läheb nagu lennuk küttesegus võib olla probleem kui ei ole jõudu ja kindlasti soovitan traktori magneetot
mida jamate oma kolvide ja silindrite lihvimisega,visake orig.karpa pealt minema ja pange peale kas mootorsae karpa v poketi karpa koos sisselaske klappiga ja asi paraneb märgatavalt mudugi jõudu palju pole aga pöörded tõusevad nagu trimmeril:Dhoo kogub ka päris kiirelt ja kiirex aga mudugi on sellega see oht et õhk jahutus siis seda jahutada ei suuda nii et kokkujooxmis oht on päris suur:Dkui huvi on võin ka pildi panna yles mootorist mis ise tegina poketi karpa ja sisselaske klappiga otse väntvõllile.võrr on lastemänguasi sellega saab igast huvitavaid asju teha kui viicimist ja tahtmist vähegi on:P
1 asja unustasin mainimata seljuhul kui panna klapiga sisse lase tulex panna ka sae syytemäng natuke mängimist ja asi korras mõned päevad võtab aega kui endal vastavad tööriistad olemas.edu:P
aga see jutt mis siin liigub et puhu paaki ja võta tyys yltse välja nu ma ei tia seda juttu võite oma vanaemale rääkida kes võrridest midagi ei tea:Daga mõni vähemalt siin räägib mõistlikku juttu olen isegi ca 15 aastat võrridega mässand ja tean nii mõndagi mis aitab ja mis mitte:D...kui siin on ka kõvemaid mehi kes liiguvad iagvusest ringi iz-de ja taoliste loomade siis andke ainult tiada äki saab kellegiga kaupa teha endal sport iz 350ccm päris käre pill teine käik käib ainult ajudele:D mulle võite igasugu pille pakkuda kui mingi ärimees ssin tegutseb:D
1.uus küünal
2.uued kolvi rõngad
3.lihvi kolbinatuke pealt siledaks
4.taha pane, kui tahad kiiremax siiis väike hammasratas,kui j6udu waja siis suuur hammasrattas.
5.tee raam hõsti kergeks
6.minul nt.on traktori magneeto peal ei ole siiis enam sädega probleeme ültse.
NB!!! ÄRA PIDUREID KÜLL ÄRA VÕTA KUI SUL NEED IKKA VÕRRIL ON!!!ei sooovita olen proovinud ja see on halb!!!
1.veendu,et säde on korralik
2.veendu,et sumps ei ole umbes(vanaaegne ümmargune oli vist lahtivõetav-viska pooled sõelad välja)
3.veendu,et kompressioon on normaalne
4.pane mõni kaasaegse rolleri karburaator(mopeedi karpa samuti saast).
kuna läbimõõdud kindlasti erinevad,tuleb astmete vältimiseks teha kooniline vahejupp.karpa juurde kuulub loomulikult õhufilter(koonusfilter100-150 eek)
5.kui viitsid jännata,võid ka põlemiskambri väiksemaks teha
kui originaalülekandega jookseb 65 välja on paras aeg forssimine lõpetada.edasi läheb ainult pilbasteks
pane truzpa silinder ja kolb peale ja trimmeri karpa siis krossirajapil valmis ja taktorimagneto ka siis kiirus vähemalt 85 kh mul endal 2 aastat old se pill ja krossi panen ka kogu aeg sellega ja töötab ästi pena võtab 3.5l 4l 100kh
kuidas saada võrril kiiruspiirikut maha......mul läheb muidu ainult 40 km/h sisse...enda võrril spidokas peal orig.vahetatud benapump..muidu korras ainult eespool olev kiri...ootan selle kohta mõnelt asjatundjalt kirju...
Võrri saab lippama panna 100km/h, tõsi mootori järeleaitamisega millises koosluses ei kesta ta kaua (jõud kaob kiiresti).
Sisselase,väljalase, surveaste, karburaator korralikult paika, õige küünal õige vahega, taha väiksem hammasratas ja tuld !
tean lugu kus üks mees läks tallinnasse võrri ostma, võrr ostetud rongi peale pärast peatuses arvas et peaks siis kohe võrriga koju sõitma noh võrr läks käima nagu paugupill, pool teed juba sõidetud kui võrr jääb järsku seisma, lükkab võrri koju ja hakkab vaatama mis võrril viga on, võrri lahti võttes saab teada et kolb oli sõnaotseses mõttes puust ning sellepärast pikat sõita ei saand, kolvis oli auk sees
See puust kolvi jutt on loll legend.Sellel ajal oli neid iga nurga pealt võimalik saada ja väga vähe oli mehi kes oleks suutnud puust kolvi valmis teha.
lugu siis selline et sai talvel 6 nädalaks seisma jäetud ja hakkas nuss pihta käivitamisega
alla null kraadiga läheb käima järsku hakkab nagu vahele jätma ja sureb välja siis käia mootorit pool päeva ja järsku lambist läheb käima saad mootori soojaks ja siis sõida nii palju kui tahad
mopeedi nimi on romet ogar 202 ja sõitnud olen aind 430 km
säde on olemas ja vahetasin küünla ära isegi sest see läks puruks ning lisaks tahmab mopeed mul küünlaid päris hästi
karbussi jõuab bensiin suuga puhusin läbi ka ja täitsa normaalne
sooviks teada mis siis viga on mopeedil
eile sai veel korraks käima sedasi et sai natuke käivitusabi õhufiltrisse lastud
läks käima aga kui gaasi hakkasin andma siis suri välja(muidugist mootor oli külm)
teist korda enam käivitusabi ei aidanud
lisaks veel ennem sai karbuss lahti võetud ja kõik süsteem oli bensust tühi
ma mõtlen et karbuss oli pärast poole tühi kui kokku panin ja ta jäi juba esimese matsuga tööle ning siis sai gaasi antud ja suri välja
lisan veel et karbussi pole võimalik uputada nii et bens peab ise peale voolama