Tere- probleem järgmine, hakkasin ühte 1987 aasta dneprit taastama, kere tegin korda, kõik muu ka tõõtab, kuid vasakpoolse silindripea väljalaske klapi juhtpuks on silindri pea küljest lahti. Ühesõnaga, kui mootor töötab, siis väljalaske klapp loksub. Seega oleks soov järgmine, et kui kellelgi vedeleb kodus dnepri silindri päid, või isegi terve mootor, siis tehke pakkumisi, ma oleks nõus mingi 600-, 700- kr-iga ära ostma (juhul kui korras on) Soovitavalt Harjumaal (Keila lähedal)
Tere, hakkasin dneprit taastama,aga vasakpoolne silinder ei tööta,parempoolne töötab ja läheb väga kuumaks jne aga vasakpoolne paugub suuremate põõretega ja on täiesti külm, kui küünal maha keerata,siis oli see mingit musta õli moodi asja täis,aga teisel silindril mis töötas oli küünal nagu tutikas,panin siis selle puhta küünla vasakusse silindrisse ja sitase küünla paremasse,juhtus nii,et vasakus silindris oli see puhas küünal täiesti mustaks ja õliseks muutund,aga see sitane küünal,mis ma töötavasse silindrisse panin oli täitsa puhas,muidu säde on mõlemal korralik ja kütus tuleb peale,kas keegi oskaks õelda,et miks vasak silinder küünla selliseks muudab??
Tervist, mul sama probleem. Kas keegi viitsiks seletada kuidas neid klappe reguleerida? Tahtsin proovida ja hakkasin vasaku silindri seda kaant vms lahti keerama ja siis hakkas selle vahelt öli välja tilkuma. Kas see on mootoriöli ja tuleb seda palju sealt välja? Pole julgenud seda rohkem sorkida ja keerasin kinni tagasi. Palun juhendage mind kuidas ma seda tegema pean nii et midagi nahka ei keera rohkem!
Keera aga kaas maha, nati tilgub jah sealt. Siis kolb küünlaaugu poole, töötakt peab olema, ehk siis mõlemad klapid kinni ja siis reguleeridki külma mootoriga. Vajalik lehtkaliiber, 13 võti ja kruvikas. Väljalaskel pilu suurem, täpsemalt vaata raamatust.
Kui, siis muidugi reguleeri mõlemad. Soovitan lääne küünlaid, sest originaal võibki paukuda ka uuena ja jääd viga otsima kauaks. Vene küünlal komme näidata isegi sädet, mis surve all ära kaob, või siis pool sädet massi peksab ja jääb seega bena süütamisel nõrgaks. Tallinna teletorni lähedal olevast poest saad need õuged küünlad, pane ka NGK piibud, venekad on alt vedanud, ja jällegi ei saa kohe veale jälile. Muidugi ei paranda antud tegevus tõsisemaid vigu, klappi veidi tülikas vahetada, aga ei midagi ületamatut.
Ei ole kindel, kas Dnepri ja Urali süütemängud on omavahel vahetatavad, aga uuri asja. Vene, mitte siis nõukaaegsed uralid on varustatud juba elektronsüütega, ei pea jändama kontaktidega, väga töökindel. Muidugi hind võib olla seal 100euro kandis, kuna krooni ajal mäletan numbrit 1350.-
Selge, praegu just proovisin ja 0.10 kaliiber laheb väljalaskele suht normaalselt aga sisselaske vahele ei mahu uldce ja igaksjuhuks küsiksin üle et ma keerasin küünla maha ja vaatasin et mul kolb oleks kõige ülemises asendis, praegu on, nüüd on mõlemad klapid kinni nagu ma aru saan ja võin panna vahe õigeks?
nii, nüüd olen neid klappe 3 korda reguleerinud.Reguleerisin külma mootoriga! Esimene kord panin vaheks sisselaskele 0.10, väljalaskele 0.15. Vahetsin küünlad ja piibud ka NGK vastu ja asi hakkas natuklene paremini töötama aga ikka paukus vasaks silinder ja parem läks tulikuumaks, vasak läks kuumemaks kui enne aga parem läheb ikka tulikuumaks nagu koguaeg ja paremal silindril on selline tilin või tiks, ise arvan et see on klapitiks aga vahed on nüüd sisselaskel 0.10-0.15 ja väljalaskel kusagil 0.25 aga ikka paugub ja ei lähe hästi pöörde jne. Kas sel võib midagi muud ka viga olla või on need kindlalt klapid? Ja see asi ka et uuesti reguleerimisel oli klapivahe natuke suuremaks läinud kui enne.
reguleerisin neid veel ja üüd panin sisselaske vaheks 0.15 ja väljalaskele 0.30, täpselt sama asi, paugub ja parempoolne töötab ainult jne. Kas viga võib muidu karburaatoris olla?
Soetage omale raamat ,,Mootorrattad ja motorollerid,, autor A.Palu. Kirjastus ,,Eesti Raamat,, 1964.a. Seal on kõik remont sees. Tuleks kontrollida jagajat,kontaktivahet ,küünlaid,jne. Edu.
kui üks silinder ei tööta teisega ühtlaselt siis: kontr.surve astmed silindrites, piibud vaheta omavahel ja küünlad, muidugi kui kontakt süüde, siis vaheta elektron süüte vastu ja klappide vahe suuremat kui kirjas, ära karda klapi tiksumist ,see annab kindluse klapide sisse põlemist. muidugi mängib suurt rolli klappide vedru tugevus (maa keeli). kui need kõik ok. siis anna tuld!!
No nendea vene masinatega oli jam pidevalt millal rohkem kui kaks tsilindret. kord ei tööta üks siis teine. Planeta plõdilses mõnusalt sai ühega akkama
Tea, äkki see "siklimees" ikka 6+ aastaga klapireguleerimise ära õppinud või loobunud. Vene masin, nagu iga teinegi ei salli lolli meistrimeest.
Antud vanas teemas ei ole üldse selge, millise takti pealt neid klappe reguleeritud või kuidas üldse asjale läheneti.
Kui nüüd keegi sama probleemiga...teema algataja küsis, kas asi võib ka karbussis olla. Võib küll, mõni düüs vajab puhastamist ja annab lahjat segu, lööb tagasi ja kuumeneb. Töötakti ju lihtne määrata, isegi kui hooratta märgid maha treitud. Küünlaaugust näeb, kui kolb lõpuni "üleval". Samal ajal peavad klapid kinni olema, ehk survetakti lõpp-töötakti algus.