Sooviksin teada saada mopeedautode omanikelt kuidas nad on rahul oma neljarattalistega. Kui peaks tekkima vajadus/võimalus auto väljavahetamiseks, siis millise mopeedauto nüüd valiksite? Kuidas meie talvetingimustes on selle autoga sõita? Tänan juba ette kõiki sellele teemale vastajaid.
Soovitan Aixamit ja Ligieri.
Endal olnud 3 aixamit (city -12, city -09, Crossline -09) ja 4 Ligieri (Xtoo -08, 08, 09, 08).
Kui mopeedautol Defa soojendit peal ei ole, siis on talvel probleemid käivitusega.
Enamus Eestis müüdavatest ,on pärit Soomest ,kus avariilised ja mittetaastamisele kuuluvad masinad jälle korda tehakse meil.Soomes on need masinad laialt levinud ja noori sõidab palju .Kui seal on auto kandevkere kahjustada saanud ,siis tehakse autole märge registrisse ja ei kuulu taastamisele. Eestis antakse haamrit ja jälle müüki . Eesti auto reg ei tea midagi,ega loeta tokumentidest võõrkeeles midagi.
Soomes on terve ja korras selline auto suht kallis ,sellist meile müüki ei tooda üldjuhul.......
Ostsin naisele linnas vuramiseks microcar virgo 2-e.Kesksoomest sai toodud 30000 km-i maha vuranud pill.talve pole veel näinud aga muidu toimetab rahuldavalt.Nende suureks miinuseks on tugev müra salongis,ja kallid varuosad.Loodan,et naine saab julgust liiklemisel sellega ja läheb eksamitele õigeid lube tegema,aga kui hakkaks ümber vahetama siis tahaks selle uuema põlvkonna mootoriga(tdi).Eestis müüdavad kasutatud rollerautod on üle hinnatud.Üle kümne aasta vanusest pillist pole mõtet üle 2000-e maksta.
Mootori ressurss pidi olema ca 40-70 000 km olenevalt margist. Loomulikult sõidavad ka kauem, aga soomlased arvestavad 60 000 km peal uue mootoriga. Kui ikka 18 täis soovitaks load ära teha ja mõni väiksem auto osta, odavam, turvalisem, soojem jne. Sellisega talvel ikka tegu. Soomes need populaarsed hajaastustusega piirkondades, penskarid käivad poes ja kultuurimajas. Nendel maksud, kindlustused seal oluliselt odavamad. Mul laps sõidab 14selt, rohkem tehnikahuvi kui transpordi pärast.
Ise omanud Microcar m-go 2012aasta ning Ligier ixot 2011aasta oma, Ixo kordades parem kui m-go kurvides stabiilsem, jäigema vedrustusega, parema kiirendusega ning parema tipuga, siiamaani hooldustes ilusti käinud ning mingeid probleeme küll pole esinenud. Julgen Ligier ixot soovitada on teeninud ning teenib siiamaani väga hästi.
Maksab see asi,et kõik inimesed ei saa omada kunagi tervislikel põhjustel autojuhi lube.Kui b katiga näiteks saaks sellega ainult liigelda,oleks auto hind 400 euri.Sama on ka rollerauto puhul täna.Pooled on pullivennad ja pooled tervislikel põhjustel.
Nüüd on parajalt külmad ilmad kätte jõudnud. Kas keegi praeguste ilmadega mopeedautot kasutab? Kuidas ta selliste ilmadega käivitub ning kas see imemasin ka seest soojaks läheb?
Hind on sellepärast selline, et lambad kelle puudub igasugune oskus, teadmised liikluses saavad endale selle hankida ja legaalselt liikluses liigelda ! Noortel peab olema mopeedi juhiluba. 85a. Endel Kapa-kohilast pole kunagi autoga sõitnud, pole lube ja arvab, et enne surma võiks ju auto osta ja sellega sõita? Seadus on nende kohapealt ikka PUUDULIK. Õnneks maksavad need 4rattalised mopeedid veel piisavalt palju...
L.P. Härrad!
Panete natukene mööda, see vörr katusega on roolijoodikute auto ja hinnad on sellepärast kosmilised ,et nöörida neid.Minul oli Austrias Microcar edasimüügiks, oli vaja vidinaid juurde osta,suunatuli-40.-hammasrihm -178.-esituli -180.eur ja nii edasi,Saksas on 2korda odavam.Sellega arvestavad kaupmehed et kui load on läinud siis maksa ,muud pääsu ei ole kui tahad liikuda.
See aeg on läbi kui tõid Soomest kindlustuse poolt mahakantud mopeedauto, lõid siin kaks korda haamriga ja paned siis siin Eestis arvele ja müüki. Kui seal on kindlustus mahakandnud siis dokumente kaasa ei saa. Ja ainult ostu-müügi paberiga seda meil enam arvele panna ei saa. ARK `l on nüüd ka sellekohane kontrollimise võimalus ja selliseid sigadusi enam teha ei saa.
Endal on olnud M.GO ja X-TOO ning mõlemad on väga head. Mootor võiks olla Yanmar või Lombardini vähemalt 500. Ja kui veel seest on autol mürasummutus tehtud ning korralikult hooldatud(Tallinnas soovitan Carfixer.ee) siis on sellega väga ok liigelda.
Ei soovita Soomest AVK'st ostetud autosi osta.
Need on avariilised ja siis kuidagi korda tehtud.
Küsige alati müüjalt kas auto oli Soomes AVK ostetud.
Soovitan soojalt kas Microcar M.GO või Ligier X-TOO need on tõesti head kui on korralikult hooldatud
Meil müüakse aga ka mittekorralikke autosi (Need on tavaliselt Kesk Eestis ja alati imelikult odavalt müügis. Neid ei soovita osta.
Eestist ostsin ise mõlemad ja tehtud oli ka mürasummutus ning olid tõesti vaiksed.
Ennem oli Aixam City ja selle 400 cm3 mootor on ikka väga karjuv ning lahja.
Aixam ise on ka muidugi üks odavama klassi auto ja sellest on ka aru saada kui sõidad. Muidugi istmed on Aixamil parimad.
Nii palju, kui mina tean seda Kesk-Eesti müüjat, pole ta midagi saasta müüja. Müüb soodsamalt, kuna teda ei huvita ülisuured kasumid, vaid et saaks kulud tasa.
Olen temalt 2 autot ostnud oma lastele ja võin öelda, et kui mul peaks veel kunagi olema vajadus ühe auto järele, lähen ma selle müüja juurde alati. Ta on enast lugupidav mees, tal on alati olnud valikut, ta mõistab väga hästi inimesi, hästi vastutulev jpm.
Tundub, et eelmine postitaja on ise ka mopeedauto müüja. Ise on Kesk - Eesti mopeedauto müüja õpilane ja nüüd üritab ta teda maha teha.
Teema algataja on soovinud teada, millist mopeedautot tasuks soetada ja eks arvamused jäävad kõigile ikka omad.
Ise soetasin varakevadel Mgo, mis oli samuti Soomest toodud. Hea valik oli. Mõtlesin ka vahepeal uuemat soetada, kuid sellest paremad maksavad juba hüppeliselt rohkem. Parem siis minu jaoks tähendab vaiksem ja särtsakam, kuid need omadused tulevad kas oma kätega tehes või siis rahakotti kergitades. Väike soovitus oleks jälgida, et mootor oleks üle 500kuubiku, see palju vaiksem juba ja kestab ka paremini. Talvel oma mopeedauto käivitamisega mingeid probleeme ei olnud, kui panin uue korraliku aku peale. Lumes läbivus on ka suurepärane ja külm pole ka salongis kunagi olnud.
Ehk et kõik oleneb rahakotist.
Kahjuks ei teaks küll kedagi kes tegeleks nende rentimisega. Kõige mõtekam on osta endale 3-4tuhande eurone rollerauto ja valida välja selline mudel mida läheb palju näiteks m-go, ligier ixo, ligier ixtoo jne sest nende puhul on hind täpselt sama ka aasta kahe pärast. Ehk kui enam ei ole vaja sõitta siis saab sama raha eest maha müüa.
See auto müüdi reede 28.10.2016 Tallinna edasimüüjale ostu-müügilepinguga. Täna on see teisel edasimüüjal müügis Järvamaal, Koerus. Mis põhiline - ideaalses korras. Reede oli katki ühe ukse pealt, peegli juurest katki, esistange katki, kapot ei lukusta ära, juhipoolne ukselukk oli ukse küljest lahti ja täna on see ideaalses korras- istu ainult sisse ja sõida. Naera puruks.Siin oleks veelgi ütlemist.
Mopeedautode müüjaid on tõesti palju tekkinud kuid ilmselgelt tasub osta ikkagi kas juba Eestis arvel olev masin mida on ka juba hooldatud või siis uurida täpsemalt müüjalt mida ta masinast teab ja kas ta on ka seda enne müüki üle kontrollinud või mitte.
Kahjuks on ka mõni müüja kes ei kontrolli midagi ja müüb neid nii nagu vanasti nn leeduturul müüdi otse treilerilt ja väga paksu tolmu kihi all et vigastused läbi ei paistaks.
Soovitan kindlasti müüjalt täpsemat infot küsida auto korrasoleku kohta mitte vaadata turu odavaimat hinda.
Edu ostmisel.
Lisaks siia, et mopeedautoga ei tohi liigelda kui olid mis iganes juhiload ja need rikkumise tõttu ära võeti. Ma nii väga ei põeks kui mopeedauto on taastatud. Kiirused ikka väga madalad ja turvaseadmeid suurt just pole mida taastada. Pigem oluline, et tehniliselt oleks korras, sillad, vedrustus, pidurid, rool kontrollitud, muu rohkem silmailu. Loomulikult soome kindlustus kannab maha kui mõni plastikust keredetail või selle kinnitus katki, need küll avarii korral ei kaitse mitte midagi taastatuna ega uuena.
Kui raam/karkass on juba kõveraks sõidetud ja venitatud siis järgmise kõksu puhul läheb puruks või lössi nagu GINi purk. Raud on väsinud. Ka 40nega on võimalik ennastkatusele keerata või kasti sõita ja peale sinu on kainimesed liikluses ja inimesed eksivad..
UUe asja müüad võiks koolitada natukene inimesi. KAsvõi teha mingi a-la 8h kursus liikluseeskijadest ja anda kaasa õppematerialid. Mõni lammas ei tea isegi parema käe reeglist midagi. Õnneks on neil nüüd kindlustus, vanasti oli nende rolleritega ikka tugev peavalu..
Kas sa reaalselt julged oma tütrele sellist asja osta ja kas asjal on mõtet ? Oodaku veel 2 aastat ja saab "piimakad" teha, hiljem 18aastasel ARKis eksam ja on õiged asjad taskus. Mopeedauto lube pole olemas, on rolleri load(AM) ja sellest piisab.
Mida kelbast siin nüüd aetakse. Ei ole olemas selliseid asju nagu mopeedauto load. Mopeedijuhi load( AM kategooria) on ja nende tegemiseks ei ole sul koolis mingit mopeedautot vaja. Mopeediga sõidetakse.
Selle aasta 1 juunist hakkas kehtima seadusega määratletud ja paika pandud nõue. Alates 14 eluaastast võib sõita mopeedautoga. Kuid selleks peab läbima, sooritama ARK`s teooria eksami ning läbima, sooritama sõidueksami mopeedautoga, rõhk sõnal mopeedautoga. Siis saad mopeedijuhi load kus kirjas AM katekooria ja andmebaasis märge mopeedauto juhtimise õiguse kohta.
Kui oled sõidueksami sooritanud läbinud ainult mopeedautoga siis mopeedi endaga sa sõita ei või.
Kui oled aga sündinud hiljem kui 1993 ja omad käesolevaga mopeedijuhi luba ,siis piisab sellest ,et sõita ka mopeedautoga.
Saad selle seaduse viite ka panna, viin ka ennast täpselt kurssi. Ise ei leidnud midagi. Niipalju hakkas kuskil silma, et mingeid erinevaid lube ei ole. Lihtsalt lubadele on kantud vastav märge.
Leidsin MNT lehelt sellise asja: Majandus- ja kommunikatsiooniministri
21.06.2011.a määrus nr 50
„Mootorsõidukijuhi eksamineerimise, talle
juhtimisõiguse andmise kord ja juhiloa
vormid ning nõuded eksamisõidukitele“
Lisa 1
(majandus- ja taristuministri
27.08.2014.a määruse nr 69 sõnastuses)
Kaherattalise ja kolme- neljarattalise AM kategooria lubadel on erinev märge e kood, mis näitab, mis liiki mopeediga sõita võib- Kaherattalise mopeedi puhul 79.01 ja kolme -neljrattalise puhul 79.02. Selleks, et sõita mopeedautoga ei pea tegelikkuses autokooli läbima mopeedautoga (kuigi võib). Kooli ja ARK -i läbid tavalise kaherattalise mopeediga ja saad load koodiga 79.01. Kui soov kolme või neljarattalise mopeediga sõita siis peab ARK- is tegema seda tüüpi mopeediga platsi -ja sõidueksami. Teooriaeksamit tegema ei pea. Siis saad lubadele juurde ka koodi 79.02. Nii sain mina igatahes sellest määrusest aru.
Riigiteatajast viide ka originaalseadusele nende 79.01 ja 79.02 koodide kohta: https://www.riigiteataja.ee/akt/114062016015
§13 lõik 8
"Kui AM-kategooria mopeedi juhtimisõiguse taotleja sooritab sõidueksami kaherattalise mopeediga, siis märgitakse see eksami põhjal välja antud juhiloal ära määruse lisas 18 toodud koodiga 79.01. Kui AM-kategooria mopeedi juhtimisõiguse taotleja sooritab sõidueksami kerge neljarattalise sõidukiga, siis märgitakse see eksami põhjal välja antud juhiloal ära määruse lisas 18 toodud koodiga 79.02."
Tore lugeda aga need autod oleks alternatiiviks ju neile vanureile kellele enam arstitoendit ei anta. Seega muidugi on Merzuga ju parem aga kui ...
Elukoht maal poodidest eemal ja ehk vaja postigi tuua kusagilt mis siis. Agha siis ongi see, et istud ja toimetad omad toimetused ja MOT.
Ega see siis nalja ega uhkuse asjaks ju polegi!
Head arutlwmist!
Vot nii on nendega, nimetage siis teaduslikult autoks, liikuriks ....!
Ei saa väga täpselt aru kas tegu reaalsete läbisõitudega mis müüakse või keritud omadega? Kuidagi kahtlane tundus see, et vaatasin paari 2011-2013aasta autosi ja nendel on täpselt sama läbisõit mis on 2004-2007aasta autodel. Kas siis need vanemad autod mis on 20-30tuhat läbisõitnud ja on pärit aastast 2004-2007 on siis ainult salongi autod olnud? Ei näe välja just nagu salongi omad. Äkki keegi targem oskab nõu anda kunas soov oleks soetada ja turgu päris pikalt jälginud aga just see läbisõidu pool tekitab vähekest muret.
Tore lugeda aga need autod oleks alternatiiviks ju neile vanureile kellele enam arstitoendit ei anta. Seega muidugi on Merzuga ju parem aga kui ...
Need vanurid on selle mopeedautoga liikluses täpsel sama ohtlikud, kui tavalise autoga. Sama kehtib ka mürsikute kohta, kes lihtsalt ei tunne liikluseeskirju, kuid nende neljarattaliste künadega ringi liiguvad.
Sisuliselt on ju tegemist ikkagi väiksema auto mõõtu sõidukiga ja kui sela roolis on vanadusest nõder või noorusest rumal, siis on asi kaasliiklejate jaoks ohtlik.
eks peab siis mopeedautodest samamoodi eemal hoidma nagu trollidest ja bussidest, sest need lihtsalt sõidavad. Õnneks tunneb mopeedikäru ära, nii et ole raske natuke pikemat vahet hoida või kiiremini mööda sõita.
Muidu lahedad kärakad kusagil rannarajoonis paugutamiseks. Linnas (Tallinnas loomulikult!) ei kujuta ette sellisega tipptunnil liikluses ringi loivata.
olles neid roikaid peaaegu iga päev remontinud siis ma ei soovita kellelgi neid osta.Need pinnasetihendajate mootorid ei kests erit kaua varuosad on kallid ja kindlasti ei tohi neid hakata remontima koos naabrimehega. Kui on vaja hooldust või remonti teostada siis kindlasti tuleks pöörduda spetsialistide poole kes teavad mida ja kuidas on vaja teha.
Sooviks teada kust otsast on mopeedauto varuosad kallimad kui auto omad? Minu teada hind neil üsnagi odav, autol piduriketas nt 39euri keskelt läbi mopeedautol keskelt läbi 29eurot. Õlid filtrid samuti suhteliselt samas hinnaklassis. Ning sellele väitele, et mootorid ei kesta kaua vaidleks küll vastu, kuna sai kontakteerutud tehasega ja nemad ütlesid, et mootori keskmine eluiga on 400-450tuhat Km.
Selle väitega nõustun kahekäega, et ise tõesti ei ole mõtet hakkata neid remontima, sest pärast tulemus võib tuua kõvasti suurema kahjumi, kui minna kohe spetsialistide juurde ja lasta neil kärmelt töö ära teha.
müriseb ja kolised kipakas küna. Kuluta parem taksole see raha kui sellie ohtliku käruga teistel jalus hakkad tolknema. Raha röövib ta ja uskumatult kallilt müüakse seda õnnetust.
Mootori eluiga 400-450 tuh on täielik huumor.
Reaalne eluiga on 100 th. juures ja siis on ka mootor nii hõre ,et tee talvel käima saamiseks lõke auto alla
Õudus ruudus, ega hooldamata vana mopeedauto kolisebki ja mürisebki nagu mdea mis asi ning on tõesti liikluses ohtlik, sest mine sa tea mis sealt alt ära kukub eksole. Aga uuemad ja hooldatud aparaadid no ei saaks öelda küll, et oleks niivõrd lärmakad. Müügihindade suhtes nõustun, tõesti on hinnad neil uskumatult kallid.
Elust enesest, mul endal mopeedauto millel originaal läbisõit mis on 197tuhat km mdea sõitnud temaga rohkem kui siin 1-2talve ei ütleks küll, et talvel käivitamisega probleeme oleks ning enda teada ei ole küll mootor hõredaks läinud või siis keegi vabatahtlik inimene öösel vahetas mul mootorit kui magasin, et imekombel olen saanud niivõrd palju sõitta 2009aasta mopeedautoga?
Katkiste ja ohtlike mopeedautode probleem meie liikluses saab natukenegi lahendust siis kui tekib kohustusliku tehnoülevaatuse läbimise nõue. Seniks aga tuuakse ning müüakse süüdimatult kõike ja igasugust rämpsu. Mis ei tähenda aga et kõik on romud ja korralike ei toodaks ja ei müüdaks. On nii ühtesi kui teisi, paraku kahjuks probleemseid masinaid siiski rohkem. Ja kahjuks ostjad ise ka usuvad liiga sinisilmselt müüjat kes n.ö. müüb korraliku ning hooldatud masinat.
Puutun sellega igapäevaselt kokku ja lause mida kogu aeg kuulen on `´ aga ta ju ütles ,et see on korralik masin ``.Nii, et kui hakkate endale mopeedautot ostma, soetama siis laske see eelnevalt siiski põhjalikult üle kontrollida. Ja parem oleks kui seda teeks selleks pädev remonditöökoda.
tere kas oskab keegi aitada mure selline et ostsin uue mootori poolse variaatori panin külge ja nüüd mure käes et kui auto käima panen ja hakkan käiku sisse panema kas edaspidi või tagurpidi hakkab kohe vedama ja sureb välja.
tere jälle jah kui auto käib siis käib rihmaga koos ka käigu kasti variaator rinngi ja kui käik sisse panna kohe minek ja sureb välja
aga kas käigu kastis võiks viga olla
Kas saad selle remondikoha ka siia kirja panna, kus selline soperdis kundele kätte anti? Ühel tuttaval oli ka mopeedauto pealinnas kuude kaupa remondis. Küll räägiti erinevaid jutte ja eelarve muudkui kasvas. Tõi auto ära, kõrvaltänavast külasepp helistas tunni aja pärast, et võib järgi tulla...
Homme uurin, kus vigurivändad pesitsevad.
Tere Kõigile! Enne, kui lähete neid kalleid mopeedautosid ostma, tasub uurida, et ega odomeeter keritud ole.
Jätan siia ühe auto lingi, mille läbisõit oli 2016. aastal suurem kui nüüd. Lisaks sellele on tõenäoliselt veel kaks aastat sõidetud ja see ka veel maha keritud.
Ülevaatuse päev: 7.5.2016
Odomeetrinäit: 27389
Järgmine ülevaatus: 3.3.2018 - 3.7.2018
Kui kellegil tekib küsimusi, vastan hea meelega. Kui kellegil on huvi osta ükstapuha mis mopeedauto, tasub küsida alati kas VIN kood või rek. nr. Ja see mulle edastada. Saan teid vähe valgustada neis asjus.
Tere! Kas keegi teaks,millal ilmuvad nende,linnakatele mõeldud plastiktopside kõrvale ka maakate mopad. Oleks soov külavahe "käru",mis 4x4 ja turvapuuril vaid kerge akendega present tõmblukkudega peal. Suvaline töötav mootor annab õige soojusvahetiga väiksemale kabiinile küllalt sooja ja kate võib ka soojustusega olla. Maal oleks ka rohkem ruumi traktorite kiirusel kulgemiseks ja auklik/kurviline külatee rahustab kõiki.
Ottlane peaks pilgu pöörama bagimaailma poole. Kas just kogu kirjeldatud/soovitud "lisavarustust" leidub, aga väikeste näputöö oskustega on võimalik imesid teha. Enamusel maameestel on käed veel õigel kohal.
Kindel, et sul on 4x4 vaja? Kui See pisike punn peaks hea pidamisega rehviga päris hästi ronima ka kaksveolisena. Tal enamus raskust nagunii vedavate rataste peal.
tere vb kindlasti keegi hakkab naerma aga mul on endal selline rollerauto nagu bellier ja mootoriks on yannmar ....
ise sain soetatud selle 4900 euriga
teeninud on ta mind ca 6 kuud aga lisa küsimus on ....
hetkel on tipp kiirus ca 72km/h
mida ma tegema peaksin et saada tipp kiiruseks 80 - 100 km/h ?
seda palun mitte rääkima hakata et oi sa ei tohi kiiremini sõitta kui 45km/h jne
tulin abi küsima mitte mooraali saama :)
tänan ette juba vastamise eest ka :)
samuti oleks vaja abi remontimisel :) oskab keegi nõu anda kus saab hea ja kvaliteese teeninduse ? remondi osapoole pealt. käigukasti üks pool on katki ja varjaator vajab kiiret tähelepanu ... kaasi maha lastes ei varjaator rihma lahti undab ja pöriseb, muud mootori tööd on köikk tehtud , ölid vihtrid rihmad ja muud asjad kõikk uued peal olemas :)
Oleneb, kuidas su lõppkiirus piiratud on. Kui käimakastil "käigud" otsas ja mootori pöörded lõpus, siis rohkem ei tulegi välja. Näiteks liigub üks Patrol, millel kolmene bmw diisel vahele pandud, võimas jurakas aga lõppkiirus on ikka sama, mis originaalmootoriga, sest ülekandearv on sama ja mootori max pöörded jäid ka samaks. Suurema võimsusega saavutati lihtsalt see, et 0-180 tuleb kiiremini kätte aga lõppkiirus on ikka sama.
Mida teha, kui sai ostetud 10 tuh eest aasta vana mop.auto ja see lihtsalt jäi seisma! Sooviksin hetkel selle müüja mättasse lüüa. Mismoodi nüüd peaks käituma? Tegu Paidest müüjaga.
Ma olen ka vaadanud huvipärast neid mopeedautosid. Kütust võtavad ehk tõesti vähem, kui tavalised sõiduautod aga hind on neil üpris kõrge ja ei tundu eriti turvalised ka olema. Parem osta korras, vanem, tavaline sõiduauto, mis on tunduvalt odavam ja turvalisem. Kütust kulub küll rohkem aga hind ja turvalisus maksavad ka midagi.
Kas keegi oskab nõu anda, mida määrida või teha, et uste mehaanika külmaga liiguks? Uksed tulevad lahti, aga kinni enam ei lähe. Ilmselt niiskus kuksil sees ja mingi vedru ära külmunud.
Masin Ligier JS50.
Elektroonikapuhastiga puhtaks ujutada/uhada ja siis suvalise WD40 seeria määrdeõli või veel parem, roostes poldi avamiseks mõeldud õliga üle lasta. Küll käima hakkab.
Kui see sama tehnoloogia on mis kunagi volkkaritel (uks lahti tuleb aga kinni enam ei jää enne kui sooja saab) siis ei tohi sinna üldse mingit määret panna. Täiesti haljas raud peab olema.