Uurisin veidi CF650 tausta ja sain sellise pildi:
Väide 1 - mootor põhineb Kawa mootoril
Väide 2 - tegu on KTMi mootoriga
Väide 3 - kehvad pidurid
Väide 4 - hea kiirendus
Väide 5 - madalatel pööretel kipub kütuse pealeandmine jätta soovida
Väide 6 - halb manööverdatavus maastikul ja väikestel kiirustel
Väide 7 - kehv esivedrustus, sobib ainult korralikule asfaldile.
Miks ma siis ikkagi üldse sellist ratast vaatan? Hea hind-2a garantiid läbisõidupiranguta annab võimaluse ja ka mõningase kindlustunde ja kui valida kas 10a vana enuro/supermoto v uhiuus, siis miks ka mitte proovida uut, Sellegi poolest tahaks teada kas need vead (v.a kiirendus muidugi, kui see ikka on tegelikult ka hea)ka tegelikkusele vastavad. Selle info korjasin välja ühest 2019a arvustusest.
Eriti huvitav on, et CF rattaid on Eesti järelturul 0 :)
Vaatasin mobile.de. Seal mõni ikka oli, samas MT versioon samuti 0.
Ennem kui süvened, mine vaata teda reaalses elus. Mina nägin mõned aastad tagasi motomessil, siis ta nägi välja üsna kohutav ja robustne oma kehvalt kokku istuva plastikuga. Ei tekkinud mitte mingit soovi pealegi istuda. Võrdluseks on mul viimased viis või juba kuus aastat 2006 aasta bandit, mis pole ka teab mis rafineeritud pill.
Info ütleb jah, et 2019a rataste kvaliteet ei ole ehk nii hea, kui 2020a mudelitel.
Veel on vastukäivat infot jõuallika osas. Aga võib olla toimus mootori vahetus 2020. Ei ole veel sellele jälile saanud.
Kas cf üldse on midagi head,ausalt mina küll ei tea. Kogemus ,naabrimehe atv ga mida mees remondib ostmisest saati ja kui seda kooslust ja materjale ja kõike vaatad,siis saad isegi aru et seal ei saagi midagi head olla. Tõsine hiinakas.
Benelli sama klassi ratast sai proovitud sügisel. Seda konkreetset pole proovinud, aga ülevaateid loetud ja vaadatud on küll. Nende põhjal arvan, et rattad on sarnased ehk siis mõlemate puhul on tunda, et nad on odavrattad, mis aga ei tähenda, et halvad oleks.
Pidurid võiksid olla paremad, aga kui ekstreemsõitu ei tee, siis saab nendega väga hästi hakkama. Mootorid pole suured ja võimsad, kuid ratastel massi siiski on üksjagu, seega suurt kiirust ei maksa oodata.
Kuigi välimus on endurolik, siis erilist maastikusõidukit ei maksa oodata. Veljemõõt on ees väike ning vedrustus on säästukas. Kruusateedele ja metsaradadele kindlasti ok.
Ma arvan, et on sobiv ratas inimesele, kes küll soovib sõita, aga ta ei huvitu ratta tehnilisest poolest ega viitsi ka mingi vanema ratta tehniliste probleemidega tegeleda.
Tulihingelisele motoinimesele jääb sellest rattast vast väheks, aga muidu tundub igati sõidetav.
Ise ma ei ostaks sel põhjusel, et olen tehnikahuviline ja saan remondi ning tehnilise poolega hakkama, seega saan sama raha eest kasutatud "premium" ratta, mis siiski sõidab paremini, aga ei näeks üldse probleemi mõne Benelli või CF Moto rattaga näitkes pikemale reisile minna.
Kui inimene soovib sõita ja tehnilise poolega mitte tutvust teha, siis ta ostab endale Yamaha, misiganes mudeli (isegi >10a vanused) ja muudkui tangib/sõidab/tangib/sõidab jne. jne. :-)
Reisil käiakse täna veel isegi nõukaaegsete ratastega - see pole mingi näitaja.
Cf ATV -l pole absoluutselt midagi viga!! Selle raha eest on masinat küll ja veel ning ei lagune seal midagi rohkem kui teistel markidel, mida on veel kallim remontida!!
Kuule maaks, mis mõte on sellisel postitusel? Mulle tundub, et pärast selle lugemist oleme me kõik natukene rumalamad.
Nagu Yamaha oleks ainuke, millega on võimalik sõita? Ja reisil käiakse ka jalgsi või hobusega. Nii, et parem hold your horses!
Parem ei ole siin alati argument :-) ja on pealegi subjektiivne. Mootorratas on mehe juures aksessuaar ja mina küll ei oleks nõus nende roheliste peletistega ringi sõitma, mida Kawasaki logoga müüakse, parem siis juba see CF :-)
Kuna teema on siin juba ka pisut laiemaks läinud, kui ainult CF Moto 650MT, siis lisan siia ka oma CF kogemuse.
Endla on 2017a CFMOTO CFORCE450L, uuena ostetud, eesmargiga kasutada väiketraktorina metsa-, põllu-, ehitustöödel. No nüüd sai ka lund lükatud. Tänaseks on läbisõit väike (895 km), a töötunde on korralikult (hetkel ei oska pääst öelda ja pole masinat lähedal).
Tähelepanekud: esimesed paar/kolm kuud oli käikude sisse saamine "peenhäälestus", raske sisse saada, mingist hetkest alates seda jama pole. Korra on esisilla sisselülitamise ahelas midagi "üle kuumenenud" - pärast pikka päeva liiva ja tänavakivide vedu esisild sisse ei lülitunud, ei toimunud seda sisselülimisemootori "heli". Järgmisel hommikul töötas jälle ning pärast seda pole jamasid enam olnud (läks ise "katki", läks ka ise "korda")
Metsas jaksab mütata ja toob ka haagise koormaga välja. Spets uppumisülesandeid andnud pole.
Võimalik, et Eestis müüdavad rattad on natuke erinevad ida pool müüdavatest aga sealsete kasutajate jutust tuli välja, et kui asfaltilt maha keerata sellega, siis esmalt vaja teha 2 asja, radikale kaitseks võre ette (isegi odavat plastvõret polnud nende omal) ja esiratta abs-i anduri juhe "ära peita", et mõni oksaraag end sinna taha ei haagiks.
See, et hiinakas on mõne japsi kloon, ei tähenda midagi, sest ta omab parimal juhul vaid visuaalset sarnasust.
Tehnilist taiplikkust ja masina remondi käteosavust peab ka uue hiinaka ostjal olema ikka kõvasti rohkem kui japsi ostjal. Kui seda on, siis kannab sellega koduauulist ka kaugemale reisida. Kere kipub auklikel teedel lagunema (tekivad praod), veljed on samuti õrnakesed (üle koormata ei maksa). Hoolikal kasutamisel peaks 20...30 tuhat ikka kestma kui just "sinise esmaspäeva" toodang ei juhtu olema.
Olles kõrvalt näinud cf järjepidevat lagunemist ainult väga hea peremehe käes külavahel liigeldes ja kawa sihipärast lõhkumist metsas,mülkas,lintidega ja mitte originaal suurte rehvidega. Kawa sõidab siiamaani ja cf vaid garaažis. Igale oma ja ise makstakse ju oma rumalused kinni.
Ei, ammu jutt ainult ATV-dest :-) sest eestis ei ole neid motikaid niipalju müüdud üldse, et sealt mingid hulgi tagasisidet oodata. ATV-d on aga ~10a turul saada olnud.
Vanasti sai kuidagi mnt lehelt alla laadida sõidukite statistikat (mida ja kui palju), aga enam ei leidnud seda kohta :-(
EDIT: Leidsin andmed seisuga 31.01.2019 https://www.mnt.ee/sites/default/files/content-editors/Faili
d/statistika/s6idukid/arvel_moto-310119.xls
CFMoto mootorrattaid on registris 11tk
CFMOTO 650MT MOOTORRATAS 2018 must
CFMOTO 650NK MOOTORRATAS 2018 must
CFMOTO 650TR MOOTORRATAS 2016 must
CFMOTO CF650 MOOTORRATAS 2012 punane
CFMOTO CF650 MOOTORRATAS 2013 punane
CFMOTO CF650 MOOTORRATAS 2015 must
CFMOTO CF650 MOOTORRATAS 2016 tumehall
CFMOTO V3 MOOTORRATAS 2008 must
CFMOTO V5 MOOTORRATAS 2006 must
CFMOTO V5 MOOTORRATAS 2008 must
CFMOTO V5 MOOTORRATAS 2009 must
650 statistika on kahjuks karm. 2020a müüdi neid 10tk, neist MT versiooni 5. Ilmselgelt on mingit infot palju loota. Kui viitsin teen 2019a statistika ka ära.
Omanud ei ole aga tuttava oma oli 1000-ne CF atv ja läbisõit oli ca 3300km. Käis ca 1000 euro eest juppe vahetamas. Minuarust olematu läbisõit ja ulme lagunemine...mingid vahekasti laagrid vms asjad olid läbi...ei mäleta enam täpselt. Nõustun ka eelpool postitajaga et pigem osta mingi honda,yamaha,kawa pigem. Elu on näidanud et ega need hiina imed pole eriti õigustanud...odavalt ostad aga lahmid mitu sama masina hinda sinna sisse. Pigem osta üks ja korralik.
Aitäh igat liiki info ja enamuses ka asjakohase info eest. Ega jah Eesti lehtedelt koostekvaliteedi kohta infot just eriti ei saa, töökindluse kohta ka mitte. Tuleb siis teha subjektiivseid järeldusi müügisaitidelt saadud info ja muu info alusel. Statistika järgi on meil siis Eestis siis u 30 CFMotot vuramas ja järelturul o neid 0. Järelturust saaks veel aru, kuid 30 on ikka koletult väike kogus.
Vaatasin ka Euroopa järelturgu. Seal neid ikka on, kuid milleks müüa 300-3000km sõitnud ratast? Ei lõhna hästi kahjuks.
See, et asi on toodetud Hiinas ei ole mingi näitaja. Me kanname Hiinas tehtud riideid, kasutame Hiinas tehtud telefone, kasutame seadmeid jms mis on toodetud seadmetel, mis on toodetud Hiinas. Mõistlik on leppida, et väga palju meie igapäevasest saabki alguse Hiinast. Kuid selle ratta puhul on asi küll veidi kahtlane, tuleb tunnistada.
Nii ongi minu mõte hoopis V-Stormi poole liikuma hakanud. Ega ma sellest ka eriti midagi ei tea. Kuid praegu kasutusel olev Suzu on küll väga hea kvaliteediga ja mõnus sõita. Ju siis V-Stor võiks ka sama kvaliteetne olla.
On ikka vaks vahet Hiinas toodetud tuntud brändi ja Hiinas toodetud Hiina brändi tootel. CF moto just viimane ongi. Esimesel on ikkagi kõva kvaliteedikontroll tootja poolt taga, Hiina brändidel on see pehmelt öeldes jumal teab milline.
Endal 650MT 2019a algusest. Sõidan vähe, 1000km aastas. Rehvid panin alla suurema mustriga, meeldib kulgeda rohkem mööda kruusateid. Aastas korra teeme seltskonnaga "pikema" tiiru mööda Eestit, enamusel on rattad üle 1000m3. Kuskil kiirendusega hätta pole jäänud, pidurid ok. Ainus viga, mis on selle aja jooksul ilmnenud, esimese tuuleklaasi "kinnitusklambrid" ei fikseeri tuuleklaasi korralikult. Tuuleklaasi peaks olema võimalik üles/alla erinevates asendites fikseerida. Paraku minu motikal klambrid klaasi ülemises asendis ei hoia, klaas vajub alla. Uuematel 650MT-l on see viga juba parandatud.
1000km aastas on ikka kahjuks väga vähe, et ratta kvaliteedi kohta midagi täpsemalt ütelda.
Mina sõidan ca 10000km aastas e siis n.ö 10a plaan ühe aastaga.
Ostsin ka cf650 mt ja väga rahul olen sõitnud 6000km ja pole midagi häda olnud.varem omasin Yamaha tdmi millele kulus 8000km jooksul 400€ remondile siis ostsin Suzuki intruderi millele kulus peale 2500km 750€,vahetasin BMW 1150rt vastu ja jälle remont mida ma seekord ei teinud vaid müüsin soodsamalt maha ja läksin võtsin tutika 650mt vähemalt ei pea 3aastat mõtlema remondile
Kuidas saab tulla üldse mõtet, et võrrelda 100tkm või kes teab kui palju sõitnud masinaid uuega, cf ei jõuagi selliste läbisõitudeni. 6000 km uuel masinal on mainimist väärt või. Kui ise ostad masina mis vajab kohe remonti siis pole see masina süü.
Jagan enda statistikat kasutatud rattaga.
2000a Yamaha, viimase 10a (€-ga oldud aja) kogukulu 5020€ (29200km), millest kütus 1970€
Nüüd kui kogukuludest kütus, kindlustus, TÜV ja hoolduste arved maha lahutada jääb järgi 1715€ (sisaldab rehve).
Kui nüüd viimasest maha lahutada need asjad, mis ise oma rumalusega ära lõhutud jääb järgi 1225€ 10a kohta.
Oma järgmise ratta ostsin sügisel jälle kasutatuna, ja Yamaha :-) kuigi oleks sama raha eest saanud ilmselt uue CF-i.
Kui ostetakse turu odavaimaid räimesid ja tsikli tehnikast midagi ei jagata, siis loomulikult läheb asi kalliks.
Sidurikettad, pidurijupid, rehvid, ketisatsid jmt. on kuluosad.
kihvt lugeda nende ässade heietusi. Cf moto mt-650 on mul neljas uuena ostetud tsikkel. Ei osta kirikuõpside omasid. Tegelt normaalne tsikkel, sõidetud juba 15000 km. ei kurda midagi. Pole kellestki maha jäänud, arvestades eesti liikumiskiirust. Benssu võtab üldiselt nii, et paak 18 l, siis spordiga sõites 250km, eco 375 km .üldiselt, kellele Lambo, kellele opel. Proovima peab ju kõiki , varsti tuleb uus CF ktm-1000 mootoriga matkatüüp, näis.Aga jõudu kõigile kritiseerijaile ja ostke ikka kõige parimat.
Tore on lugeda pikka teksti millest mitte midagi targemaks ei saa ;)
Mul siin hakkab sama mure tekkima, et kas on piisavalt usaldusväärne või mitte(niipalju on vahet et kaalun mt asemel nk-d).
Kuna siin on palju ka atv-st juttu olnud siis ise oman 450l ja olen sellega viimase aastaga sõitnud juba üle 3400km(ise arvan et atv kohta suht kõva tulemus), siis selle ajaga remondiks on kulunud 7€ kopikatega( kollektori tihend andis järgi miskipärast).
Sõiduiseloom ei ole teps mitte säästlik olnud selle ajajooksul, olen tassinud puid, mulda ja mis iganes veel sellega( kusjuures käru pole atv oma vaid originaalis gaz 69 oma), talveläbi sai lund lükatud. Hooldust ja bensiini ei arvesta siin kuludesse, kuna bensiini võtavad kõik masinad nagunii kõik ära mis sisse valada ja kui ei hoolda siis võid remontida ja kiruda kui sitt masin on
Ehk siis pika jutu mõte on see et ise olen küll cfmoto masinaga rahul ja kuna ratta hind on ka äärmiselt soodne siis ise olen küll valmis proovima nende toodangut, eriti veel kuna mul muude masinatega samuti kokkupuude puudub, seetõttu ostan pigem soodsa uue kui sama hinnaga mõne kasutatu
Oman samuti 2019a. kevadest 650MT-d. Siiani 9k maha sõitnud ja probleeme on olnud vaid niipalju, et uuest peast lekkis veepumba tihend. See vahetati garantiikorras esinduses ära ning peale seda pole ühtegi muret olnud. Ratas sobilik eelkõige neile, kes pikki sõite ei tee. Ma ise ligi 100kg ja tunnike sadulas istumist paneb kanni nihelema. Kahjuks on ratta lubatud koormus 150kg ja seetõttu jääb abikaasaga sõites pisut vedrustusel vajaka, sestap ka plaan suurem ja võimsam ratas soetada (valikus ka tulev 800MT). Üksi sõites vedrustusega muret ei ole. Maastikul võimlemiseks ratas tõesti ei sobi. Kuid Kruusa või kõvakattega teel täiesti OK. Linnasõidul tahab käiguvahetusi 3-4-5. Peale 70ne võib 6-ga kulgeda. Originaalis olid peeglid minu jaoks pisut kitsa asetusega ja taganttulevat sõidukit märkasid alles siis kui see möödasõitu alustas. Sestap paigaldasin kawa peeglilaiendid.