Tiirutab meil siin linnas üks vennike 800cm3 ATV-ga ringi ja et ikka omanik oleks äratuntav, siis ilma kiivrita muidugi.
Sõiduk on registris kerge ratastraktorina (T3b) ja ilmselt panustab vend sellele, et traktoriga sõites pole kiiver kohustuslik...
Nüüd aga huvitav küsimus: antud ATV-l on registri andmetel suurim lubatud kiirus 60 km/h ja (kui ikka) võib sõita ilma kiivrita, ometi nõutakse kiivri kandmist L6e (neljarattaline mopeed 49cm3, max lubatud kiirus 45km/h) kategooria sõiduki roolis?
Ilmselgelt on seadused juba nii segaseks aetud, et reaalses elus langetab otsuse politseinik kohapeal... Ja igal politseinikul võib olla oma nägemus asjast.
(1) Maastikusõidukijuht on kohustatud:
3) kandma peas kinnirihmatud motokiivrit ja mitte sõidutama sõitjat, kellel pole peas kinnirihmatud motokiivrit.
§ 239'1. Motokiivri kasutamise nõuete rikkumine
Motokiivri kasutamise nõuete rikkumise eest sõidukijuhi või sõitja poolt –
karistatakse rahatrahviga kuni 50 trahviühikut
Ei ole mul isu kellegi peale kaebama minna (pole ma ju ei nimesid, numbreid, asukohta ega muid andmeid avaldanud) ja kui esimesse postitusse süveneda, on küsimus liiklusseaduse kohta. Ehk siis kas ja kuidas on võimalik, et T3b kategooria sõidukiga (võimsus 45Kw) võib sõita kiivrita, samas L6e (neljarattaline mopeed võimsusega 3Kw) sõidukil on kiiver kohustuslik? Võimsuste vahe ainult juba 15x!
Isiklikult olen palju näinud (ja ka omal nahal tunda saanud) ja soovitan soojalt kiivrit ka kondiaurul liikuvate sõidukite juhtidele.
Kas ja kuhu keegi oma ajud laiali laotab, pole minu asi, need väikesed mehed suure egoga pole loetud...
§ 30. Turvavahendite kasutamine
(4) Mootorrattaga ja mopeediga sõitmisel peab sõitja kandma kinnirihmatud motokiivrit.
(5) Käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud nõue ei kehti kinnise kerega kolme- ja neljarattalisele mootorrattale ja mopeedile, millele on valmistaja poolt paigaldatud turvavööd ja istmed.
Ehk kui L6e on istme ja turvavööga, siis ei pea olema kiiver.
"Traktor on rataste või roomikutega põllu- või metsatööks ettenähtud mootorsõiduk" sellest ka ilmselt seaduselooja eeldus, et selle kategooria mootorsõidukeid kasutatakse töö tegemiseks olukordades, kus kiivri nõudmine ei ole proportsionaalne.
Need "nõuded" kleepsudena on tootja enda kaitse võimalikeks süüdistusteks, a'la "kassi ei tohi mirolaineahju pista", "topsi sees on kuum vedelik" stiilis kohtunõuetele....