Kuidas siinsed foorumlased oma autodelt talve lõpul eriti suue hooga tekkivaid roostetäppe eemaldavad?
KÕIK keretöödega vähegi tegelevad (kokku seni viis ettevõtet(!) on mind selle jutuga kas otse või siis kaudselt minema saatnud - selle tööga ei olevat võimalik teenida. Värvida tahetakse ainult tervet detaili. Enda arust ei ole aga mõtet värvida tervet kapotti kui rooste on kapoti esiosas iluvõre servas. Liiatigi on terve detaili värvi ideaalselt klappima saamine ligi 10a vanuse masina puhul peaaegu, et võimatu.
Mida te teete, et roostest lahti saada? (Postitada võib siia ka häid õpetusi, kuidas asja ise teha)
No..ei :D Värvikood ja 10 aastat ilmastikuolude räsitud (eelkõige päikesevalguse käes seismine) ei mätsi kohe kuidagi kokku nii, et näiteks värskelt värvitud küljeuks ei eristuks ülejäänud autost. Ja - ausalt-öeldes - on see tulemus enamasti ikka suhteliselt jube :P (Võib-olla on asi minus ja olen liiga tundlik sel teemal, aga ei kujutaks küll ette, et maksan terve deataili värvimise eest ja siis sõidan ringi nagu mustlane - uks teist värvi :)
No need siin ei ole roosteTÄPID. See on ikka juba päris korralik rooste ja ilmselt mitte ainult ühe detaili peal.
Muide, huvi pärast, mis ettevõtted need 5 olid, kes pikalt saatsid?
VolvoCX90 : selleks et ei jääks näha üleminekuid võetakse ka kõrvalolev kaas mingis osas, asja nimetatakse hajutamiseks.
Teemaalgatajale : häid nippe saab joutuubist
vana tarbeauto puhul pole vist tõesti mõistlik tervet detaili värvida. Eriti veel kohtades, kus "teenida" tahetakse. Nühi see rooste maha ja pintselda ise enam-vähem sobiva halli värviga üle. Saab odavalt tehtud.
Stammeri sõnadele veel lisaks, et enne võiks värivtava koha teha lahja (3 - 10%) fosforhappelahusega üle eeldusel, et on meeles, kuidas hapetega ringi käia, muidu jäta see osa vahele, tapad ära ennast või jääd pimedaks.
ükski värvija ei taha sellist tööd - aega läheb sinna palju - ja värvimise juures on aeg kõige suurem kulu. Metallik halli on peaaegu võimatu samasse tooni saada, nii et hajutada tuleb. Need roostekohad on hajutatavad ühe detaili piires - kuigi uksekäepidemel võib ka lukupoolsel osal rooste olla.
Vastuseks kommentaarile "tüüpiline laisk autoomanik": Palun siis mingit sisulist infot lisada - kuidas on auto korrodeerumine seotud täpsemalt laiskusega ja mida teha, et seda vältida ja kuidas käituda olukorras, kus autol juba on rooste?
Kõik, kes youtube'le viitavad: kas teil on endale reaalset kogemust mõne konkreetse videoõpetuse järgimisega. Niisama otsides leiab väga seinast seina infot
ma võtsin tehase värvikoodi. Poes, kus on need värviparanduspudelid.
võta värvikaart kaasa ja parklas päikese käes võrdle, mis toon kõige lähemal on.
Enne võib liivapaberiga rooste maha nühkida ja sellega teha, pidi parim olema.
Teroson VR 625, aerosool roostemuundur.
Õpetuses öeldi, et mingi lisakrunt ka vaja.
Kõik õige. Tänu sellele postitusele tuli meelde, et kui happega sinasõber ei ole, siis on olemas natukene ohutum alternatiiv nimega MOS2.
Metall haljaks, kui auk sees, siis see keevitusega lappida, mikroaugu täidad vast pahtliga ka ära (pole kere kandev osa, seega ükskõik selelst sellest pahtli all), lihvida, mos2'ga üle, pahtel ja krunt selga ning värv peale ning toonid ülelnimetatud motipi valmissegatuga üle (toimib tegelikult ise ka värvina).
Kordan igaks juhuks järjekorra: haljaks, mos2, pahtel, krunt, värv, toon.
Augu puhul: haljaks, keevitus, mos2, pahtel, krunt, värv, toon.
Mikroaugu puhul:haljaks, mos2, pahtel, krunt, värv, toon.
Pudeli valimine peaks ka käima nagu öeldi, päikse käes pestud värvi juures värvikaardiga vehkides, ühegi taskulambi ja valgusallikaga sa seda õigeks ei saa, olgu neid LED, luminofoori või 100+W pirne seal laes kui palju kui tahes (sama värvi kogu detaili lased, siis on ükskõik siseruumi valgusest).
EDIT: Unustasin kirjutada, et kuna mos2 on õlimoodi toodang, siis peale roostemuundamist tuleks pind nitrolahustiga puhtaks tõmmata (mis tegelikult on iga maalritöö eeldus, et pind peab olema rasvast ja muudest aintest puhas enne tooni, enne värvi, enne krunti, enne pahtlit)
otsid üles auto värvikoodi (kuigi mõned värvipoed saavad koodi ka autonumbrist) ka lähed koos autoga autovärvipoodi - seal segatakse võinalikult lähedane metallik valmis. Lisaks on vaja ka 2 komponentset lakki mille saad samuti sealt.
alustada võid uksepakust - sest seal kui midagi pekki läheb on tulemus kõige vähem näha, kangutad plastiliistu maha sest rooste on ilmselt ka selle all. sisemist kere küljes uksetihendit võid kah proovida eemaldada.
lased relaka terasharja või siis väiksema õhuterasharjaga roostese koha puhtaks - prillid ette kuna harjast lendavad piid välja + relakaga ettevaatlikult et terved kohad pihta ei saaks. siis brunoxit vms paar kihti - kuivab kaua. pahteldad kui vaja, liivapaberiga siledaks suht kõrge numbrini nii 400ni ehk (kuna paberi kriipsud jäävad metalliku all hästi näha). Siis katad mittevärvitavad kohad paberiga, siis mingi krunt peale võtaks mingi spray kuna püssiga on kõik kohad täis. krunti kindlasti ka kohtadesse kus vana metallikult lakk ära lihvitud muidu uus metallik keedab vana üles. siis märglihv kuni 800 või isegi 1000. siis vahetad kattepaberi, karukeelega võimalikult suur värvitav pind üle, tolmulapiga üle, silikoonieemaldajaga üle, vahalapiga üle. väikese detailipüssiga õhukeste kihtidena metallik peale alustades parandatud osast ja kiht kihilt laiemalt. paksult ei või lasta kuna siis hakkab metallik mustreid ja laike tekitama. kui metallik kuiv siis teed veidi vedelama laki ja lased 2 kihti. lakk ei tohiks katmisteibini ulatuda muidu tuleb rant. laki katmise ääri saab siluda spets hajutiga kuid sellega peab ettevaatlik olema. kui lakk kuivanud paari päeva pärast võid laki karvased pinnad märjalt maha lihvida - 1000 - 1500 - 2000 ja ära poleerida. kui tuli hästi välja siis hästi kui mitte siis on otsustamise koht kas alustad uuesti või viid värvitöökotta ja maksad selle tonni.
Olen sarnast roostet lihvinud, happekruntinud ja värvinud. Rooste võidab varsti ikkagi. Kas mõtet on aega ja raha kulutada? Asukohad on roostel keerulistes kohtades teie autol.
Vat see on ka huvitav teema, et kas tasub ära. Tõepoolest - kui lugeda neid põhjalikke kirjeldusi - ja aitäh nende kirjelduste eest postitajatele!!! - siis kogu see erivahendite ja erikeemiate hulk + kõigele sellele kuluv aeg on suht muljet-avaldav. Selle foonil küsida, et "kas tasub ära" on põhjendatud.
Siit järgmine küsimus - kas on mingit moodust lihtsalt edasise roostetamise pidama saamiseks? Saan ma midagi otse roostele piserdada, mis imbuks rooste kihti ja peataks roostetäpi edasise kasvamise?
See rooste on tulnud seest poolt, kui ainult pealt poolt töödelda on järgmine kevad kaks korda suurem rooste.
Karbi pilte lähemalt uurides paistab keevituse jälg.
Uksepiida puhul ei ole tegu seest poolt tuleva roostega. See on pindmine rooste, mis tekkinud ukse ja piida vahele sattuva niiskuse ja soolalume + piida mehhaanilise kahjustamise (liivaterad + sulguv uks) tulemusel. Nende mudelite tüüpviga.
Kordan küsimust: mis vahendiga saaks roostetäpi laienemist pidurdada?
Sellistel juhtudel, kui rooste on juba läbi värvikihi on igasugune "ravi" mingite möginate peale piserdamisega enesepetmine :-)
Ainus kestev lahendus oleks rooste eemaldamine koos uuesti värvimisega.
Igasugu vahenditega määrides pole sellest pikemat kasu, rooste jääb metalli sisse ja peale järgmist talve on tagasi. Aitavad pigem lühiajalise iluravi mõttes. Need mos2 õlid samamoodi, kuna metalli sisse need ligi ei pääse kuhu rooste levinud on. Aitab vaid niipalju, et korra on endal parem vaadata. Rooste maha lihvida ja pahteldada-värvida on ka risk, et paari aasta pärast on see taas tagasi samas kohas, tekitab pahtlisse mõra kuna oksüdeerumisel paisub või kasvõi sellise võimalusena, et pahtel pole korralikult kuivanud kui on üle värvitud.
Ning ükski keretööde koht loomulikult ei hakka mingit paari sentimeetri kaupa värvimist tegema. Kui see oleks toimiv meetod, siis oleks see levinud juba, kere- ja värvitööde osas on üsna korralik konkurents firmade vahel, kui tahtmine on odavalt korda saada peab ise katsetama ja lootma. Pildi järgi võiks arvata, et see roostekoht pole sinna tekkinud hiljuti ning tavaliselt selliseid roostepesi ei saagi korda mingite spreide jms "tee ise" vahenditega.
Ma saan aru skeptisimist, mida eelnev kommenteerija lahkelt jagab aga keemia ei tööta nii. Kui sul on teraseni välja raudfosfaat näiteks, siis on ta teraseni välja, ei ole seal vahel mingit müstilist edasi minevat roostet nendel kahel. Värvid ja lakid kaitsevad seda tekkinud kihti lagunemast ja kahjustumast, et rooste uuesti tekkima ei saaks hakata. Vanavara taastajad kasutavad muide kas forsforhapet või seleenoksiidi, kestab kümneid aastaid.
Mis valemiga se MoS2 sul selle fosfaadikihi tekitab @Deus :-D
Jah, kui rooste enamuses maha "lihvida" ja seejärel fosforhappe või roostemuunduriga töödelda, siis tekib, aga see tegevus laus karjub pärast värvimise järgi = korralikult tegemine, aga mitte "lasen midagi peale ja loodan et hullemaks ei lähe" (=ilgeporno) :-)
põhjus 100% selles, et hoitakse talvel autopesu pealt kokku ja ongi käes. Talvel tuleb käia tihedamalt autopesulas kui suvel, sest tagajärg on piltidel näha. Põhjus koonerdav autoomanik. Kahjuks on eesti teed ja tänavad keemiat täis, et ise pead hoolas olema oma auto puhtana hoidmise eest. Autopesu all ma ei mõtle mündipesulas survepesuriga oma oskusi proovimas ja 2€ sisse panemas vaid korralikus pesulas kus näiteks masin ka põhja alt peseb
Küsin ka siis juba nõu. Nimelt suht uus hilux on auto alt ja ka raam pindmise roostega kaetud. Raam on ikka tehases väga nirult värvitud. Kui ma laseks alt auto selle fosforhappega(tööriistamarketis olev (Fosforhape 85% 1l konsentraat) üle ja siis värv peale, kas oleks õige?
Kui mugavalt (ise) tahta teha, siis Ehituse ABC müüb Holz Prof nimelist roostemuundurit. See passiveerib rooste ära ja jätab kaitsekihi. Aga noh, see on kindlasti iga-aastane tegevus.
Kui natukene pikemaajalisemat kaitset tahta, siis peab vist ikka professionaalseks kasutamiseks mõeldud materjalide teed minema, aga ega seegi igavene ei ole. Neid soovitada ei oska.
Enda kogemus on, et roosteussiga uste professionaalne värvimine kestis 3 aastat. Holz Prof + autopoe sprei kestab 1 aasta enne kui roostet näitab. Need DIY lahenduse tooted ja tööd on juba teemas eelnevalt välja toodud. Omalt poolt soovin lihtsalt lisada, et kui juba roosteuss sees, siis on jube raske sellest lahti saada ja peab hoolikalt mõtlema, et kui palju on pointi üldse tegeleda. Eriti arvestades seda, et auto alune on keerulisem variant kui keredetaili kallal nikerdamine.
Auto põhja alla fosforhappega toimetama ei soovita minna @ka. Sinna sobib ikka mõni tööstuslik korrosioonitõrjevahend (ja seda saab ka koos paigaldusega osta): https://www.bing.com/search?q=korrosioonit%C3%B5rje
Fosforhape pigem selline vahend, millega räigelt roostes keerulisi (ei saa muudmoodi ligi) detaile enne värvimist puhastada või siis mõnda "gaz-ai-ai" raami/ silda, mis 60a metsas vedelenud töödelda kui liivapritsiteenus ülejõu käib.
Fosforhape on hea asi aga arvestada tuleb, et tegu on happega ja peale raami on ka muid detaile, mis ei ole alati rauast või terasest. Sealt ka mu manitsus, kui ei mäleta keemia tundi keskkoolist ja põhikoolist, ära parem puutu, saad surma, jääd invaliidiks kas otse või pärast kaudselt kui hape on midagi valet läbi söönud.
Keegi ei saada sind pikalt, lihtsalt mingisuguse tupsutamisega ei tegeleta ja sina ei taha detaili värvimise eest maksta. Mingisugune külasepp teeks ikka ära aga leia see mees ning ega seegi mees ei tee sul neid asju 100 euro eest korda.
Jääb variant ise teha. Nühi rooste maha, roostemuundurit, mõni koht tahab veid pahtlit ehk, krunt ja pintsliga värv selga.
Vat väga huvitav - vaadake nüüd palun seda roostekahjustusega uksepiita. Arvesse võtke, et tegemist on kümne aasta vanuse autoga. Eesmärk on lihtsalt sellest rõvedast roostest lahti saada. Lokaalselt - ei pea tervet detaili töötlema hakkama. Auto omanik ei taotle i-de-aal-set tulemust - st. et uksepiita ei ole vaja vaatama hakata eri valgustes, et märgata võimalikke toonierinevusi, keegi ei eelda, et tulemus peaks kestma vähemalt viis aastat jne. jne. jne. Tahaks lihtsalt, et see rõve rooste oleks silma alt kadunud
Kui palju konkreetselt selle piida osa (kõik, mis uksepiida piltidel näha) kirjeldatud tingimustel korda tegemine maksta võiks? Kas tõesti 100€ kätte (+ materjali raha) eest ei ole nõus keegi sellist asja tegema?
Ja ma ei saa aru sellest põlgusest sellise töö vastu. Kordan oma mõtet - terve detaili üle värvimine 10+ aastase masina puhul selleks, et pindmisest roostest lahti saada on enamasti mõttetu ponnistus. Milleks? Tervet detaili saada 100% samasse tooni ülejäänud auto kümme aastat ilmastiku tingimustele vastu pannud kerega on väga keeruline ja aega ja teadmisi nõudev. Lisaks on see kõik konteksti arvestades ebaproportsionaalselt kallis. Igati loogilisem oleks tegeleda - kui vähegi võimalik - sellise roostega väheses mahus ja lokaalselt (Vaielge vastu palun).
Mul ei ole mingit illusiooni, et mu 2012 aasta masin peab välja nägema nagu salongis fliismatil seisev tutikas masin, aga miks ma kohtan turul toimetavate tegijate poolt mingit üleolevat suhtumist kui tahan lihtsalt et mu autol ei oleks roosteplekke?
Miks keegi ei taha seda teha, avastad sa siis, kui sinna liivapaberi külge lööd. Vahetasin just ühel nissanil mõlemal poolel karbid. Kui poleks valmisvaltsitud karbid olnud, oleks pikalt saatnud. Enda autol valtsisin ise. Nii pisikese lapiga saab ehk haamri ja alasiga tehtud see asi aga kogu ettevõtmine on sisuliselt päev tööd isegi nii pisikese lapikesega.
Et siis vaja müügi jaoks välimus paremaks saada, et saaks 1000€ rohkem küsida? Endale tehes tahaks ju, et kestaks ...
Kui odavalt vaja, siis automaailm müüb parandusvärve mõistliku hinnaga: https://automaailm.ee/toovahendid/aerosoolvarvid/auto-parand
usvarvid
Ehituspoest saad maalriteibi ja liivapaberi "kopikate eest".
Ma ise esimest tööd endale ei teeks - otsiks kellegi teise, kelle "autol harjutada", aga ega sul vist muud üle ei jää.
Ja kui valmis saad selliselt, et välimusega ise rahule jääd, siis saad hinnata, kas antud töö oli pakutud € väärt või mitte :-)
EDIT: Soodsamad tegijad reklaamivad ennast kuulutuste lehtedel nagu https://www.okidoki.ee/buy/1273/
AGA nendel, kes tõesti tegijad on on ilmselt järts > aasta.
100.- euri eest ei liiguta ennast keegi! materjalide hind on juba vähemalt 50-70 euri.boonuseks kliendi vingumine,et aasta pärast on seis sama ja toon pole õige
Või siis variant, et kui auto on tehasevärvi, siis otsid romulast "uue" ilma roosteta ukse ja vahetad tervikuna ära. Ma ei tea, mis volvo uksed maksavad, mõne volkari puhul on uks kindlasti odavam kui värvimine.
Ülejäänud kohad ei ole vist väljastpoolt nähtavad ja paranduseks kasutadki liivapaberit ja spreivärvi. Kindlasti lõputult kaua ei kesta, aga kui korralikult teha ei raatsi, siis tuleb iga aasta-paari tagant lihtsalt üle teha. Või siis tõmbad stiilis dinitrol ML spreiga üle, et edasi ei roostetaks ja üritad autosse istudes pilku kõrgemal hoida.
Profivärvijad loomulikult ei taha sellega tegemist teha, sest korralikult teha ja detaile värvida omanik ei raatsi, aga kui roostelaikude asemel on pärast odavparandust värvierinevused ja üleminekud, siis on kisa taevani ja nõutakse ümber tegemist. Milleks neile see jama.
Huvitavalt suur rooste sellel uksel volvo ja 10a kohta.
Tegelikult neid kes niisuguseid roostekohti parandavad on ikka. Isegi tean 3 või 4 tegelast. Asuvad lõunas. Tavaliselt 2a kestab muretult. Kolmandal hakkab juba välja paistma .
Nii, suurepärane - palun mulle nende tegijate kontakte :) (Võid siin auto24 privasse saata kui kontaktide avalik jagamine kuidagi foorumi reeglitega vastuollu lähevad)
Kas need roostekahjustused on ainult auto ühel küljel?
Kui jah, siis võib olla avariilise autoga, mida värvitud ja pahteldatud. Ükskõik kus sa seda parandustööd ka ei teeks saad aasta pärast juba järgmisi kohti värvida.
Tegemist on kontrollitud taustaga ja Eestist ostetud masinaga. Vahepealsed omanikud on teada (Masin on esmaselt ostetud ettevõttesse tööautoks ja selle ajaloo varjata tahtmine ei ole tõenäoline). Ühesõnaga - olen eelmiste omanikega kontaktis olnud ja tausta uurinud - suht kindel, et auto ei ole avariiline.
Googeldamine annab selle teema otsingule vastuseks, et tegemist on pigem mingi tüüpveaga - auto laiale lävepakule jääv muld/liiv kahjustab värvikihti ja sellele mudelil koguneb niiskus millegipärast ukse ja lävepaku vahele. Kui sinna nüüd soolane lumi satub, siis saab sool seal suht takistamatult oma tööd teha ja tulemuseks ongi pindmine rooste.
Konsulteerisin vahepeal ühe tegijaga, kelle esialgne tagasiside piltide ja kirjelduse põhjal oli, et õige värvi olemasolu korral on tegu tööga, mis kokku võtab aega pool päeva ja on tehtav 100€ eest. Tõsi - roostetäpid pidid meie kliimas tagasi kippuma selliselt tehes paari aasta pärast, aga see on ok - tean lihtsalt arvestada. Nüüd tellin auto värvikoodi järgi saksamaalt paarikümne € eest spreipurgi ära ja annan asja töösse. Tänud kõikidele kaasamõtlejatele :)
Poole päevaga teeb heal juhul järgmise kevadeni. Poole päevaga ei käia välja, siis hape korda kaks, mis tahab seismist, puhastus, krunt, pahtel, jne, nagu seletatud. Mahtu pole, kuid kõik tahab laagerdumist.
Miks trolliteema? Ma ei leidnud lihtsalt Eestist googeldamise peale ettevõtet, kes mulle mu auto värvikoodi järgi värvi spreipudelis müüks. eBay andis lihtsalt kõige kiiremini vastuse. Kuidas see siis muidu käib? Lähen esindusse koodi järgi autovärvi küsima?
:D Ei, spreipudel on mu oma looming. Hiljem alles viisin kokku, et värvi ostetakse ju püstoli jaoks.
Aga nendest viidatud saitidest - olete proovinud sealt vastavalt automargi värvikoodile midagi leida? :D Täiesti võimatu protsess - mina selleks igatahes suuteline ei ole. Ükski saitidest ei paku mingit normaalset võimalust auto värvikoodi järgi värve otsida.
eBays saan kohe vastavalt koodile listida endale komplektide pakkumised alates odavamast. Kolme spreiga komplekti (krunt, värvikoodi järgi valmisvärv + lakk) saan käte koos saatmisega alla 30€ eest. Siinselt turult midagi sellist ei leidnud
Tallinnas on üks inimene, kes suudab kindlasti rooste eemaldada ja need kohad päris tsingiga katta. See ei ole värvimine ega lokaalne galvaniseerimine. Tema telefon
63amg, kas selle raha eest saab täpselt auto värvikoodile vastava värvi (electric silver 477) või mingi suvalise "hallmetalliku"?
See on ikka suht lappes kui raske on aru saada, mis värvid müügil on, mis mitte. Koodide klappima saamine on nagu üritaks sünteetilist heroiini kokku keeta