Tere.Küsimus mis marki saani tasuks eelistada?Millisele varuosad soodsamad(kättesaadavamad)?Mis kestab paremini?Kui võimast soovitate? Suur tänu neile kes vaevuvad vastama!
Parimad ilmselt rotaxi mootoriga varustatud ski-doo ja lynx kelgud. Samas neid ka hinnad veidi soolasemad. Arctic cat ja Polaris on USA rauad. Võib-olla ehk neile veidi keerulisem juppe saada, kuid tänapäeval pole see ka eriline probleem. Yamaha ka üsna kallid ja rasked kelgud, ise välistaks yamaha esimesena. Ski-doo puhul uus 4 taktiline ACE mootor 8 L saja peale, mis saanide puhul eriti ökonoomne. Samas oleneb ikka kõik sellest, millist kelku soovid. Kui väga raha lugema ei pea, siis Ski-doo ja Lynx kindlasti parimad.
Juppide saamine pole probleem, Artic cat küsi juppe RAMO st.
Ega selle pärast ei pea mootorkelku valima et saaks juppe osta ,ikka mis meeldib ka .
Niisama kihutamiseks kõlbab ka 440 mootoriga kelk ,Bensu õgivad nad kõik täiega ,see 8 L on ulmejutt,teosammul põristamiseks osta traktor .
Mootorkelguga korralikult lastes läheb 30-40l bensu tunnis.
Hm, kõik oleneb jällegi sellest, kui palju Sul endal ka raha jagub. Endal üks kelk müüa - Arctic cat F7 Sno Pro 2006. Hinnaks 3100 Eur. Kütust läheb küll kõikidega, eriti just kahetaktilistel, aga see 8 L ei ole mingi ulme jutt, selge see, et selline saan pole just parima kiirenduse ja sportlike omadustega.
See vastus et sportsaan ja niisama hullamiseks, ei ole tegelikult piisav kelgu valimiseks. On väga suur vahe, kas hullad peamiselt siledal järvejääl, metsas, spets kelguradadel või ürgses looduses. Ja kas tõesti ainult hullad (sisuliselt seisma jäämata) või pead vahepeal kinni, teed pilti, "hullad" jälle 5 minutit, jälle paus jne. Lisaks on saanidel väga palju tehnilisi nüansse, millest sõltub vastupidavus (seotud peamiselt veomehhaanismi ja lindiga, kas lind vajab jää peal sõites vahepeal lumes jahutamist või mitte jpm). Samuti on eri aastakäikudel ka erinevad probleemid. Näiteks ei kahtle keegi selles, et Polaris on omal alal kõva tegija, kuid mingid aastakäigud tehti enamikel mudelitel paljud allhanked Rumeeniast ja neil on üks pidev jama kõigi laagritega - huvitav, mitu inimest siit foorumist oskaks need mudelid/aastakäigud ette lugeda? Seda tahan öelda, et ma isegi ei ürita orienteeruda selles infohulgas, vaid küsin konkreetsete küsimuste tekkimisel need küsimused tuttavatelt Soomes, kes eluaeg saanide remondi-hooldusega tegelenud ja kelle jaoks see saane puudutav info on sama loogiline, nagu meil autofoorumis võtta seisukohta vanade Audi V6 diislite nukkvõllide või Opeli roostetamise osas.
Kui ise matsu ei jaga ja kelleltki küsida kah pole (foorum ei ole "keegi", siin ju keegi ei vastuta oma jutu eest), on lihtsaim valida vist tõesti Yamaha - võidad töökindluses ja kaotad muudes omadustes. Minu teada pole Yamaha kunagi kasutanud saanidel selliseid tehnilisi lahendusi, mis end õigustanud poleks ja sellepärast ka kohe tootmisest maha oleks võetud. Samas on enamus Yamaha saane tõesti igavad nagu autode puhul tojootakorollad.
Sportsaanid on sageli lühikese või keskmise pikkusega lindiga. Minu arvates annab pikk või pikendatud (või isegi liigendiga ülipikk) lint saani võimekusele hoopis uue mõõtkava. Sellise saaniga käid kohtades, kuhu reeglina pääseb ka sportsaaniga, aga siis ei tohi kiirust maha võtta:). Mul endal on peamiseks probleemiks kivi- ja okastraataiad, millest läbi ju ei sõida, aiaauk võib olla väga kaugel ja lihtsam on alati leida vall ning neist üle hüpata. Kui seal teisel pool on jõesäng või muidu madalam koht, võib sinna olla tuisanud lund üle 2m. Siis on pikk ja võimalikult lai lint abiks, et sinna mitte saaniga ära "uppuda". Sama lugu on ka voolava veega laia jõge ületades, kui pind alt ära kaob - eriti kui veel teine inimene kah seljataga, püsib pika/laia lindiga saan oluliselt paremini vee peal. Sellist ootamatut jääst vettesattumist on tulnud ette elus umbes kümmekond korda, ülejäänud juhtudel olen taibanud enne otsa ringi keerata (kelgutades sagedaseim surma põhjus on muide uppumine!). Veel Soomes elades käisime sageli nädalavahetuseti sõbra firma saanidega safaritel ja testinud 7 talve jooksul niiviisi päris palju masinaid väga erinevates oludes. Sealt jõudsingi järeldusele, et lühike lind ja sportsaan võib olla lõbus, aga ei ole minu jaoks. Paraku on see vaid sõidukogemus, saanide tehnilises pooles ma ise ei orienteeru ega üritagi end selles osas harida.
Ostusoovi puhul soovitaks alati käia eelnevalt eri firmade korraldatud kelgusafaritel, et proovida erinevaid kelkusid, proovida samuti sõprade omasid jm. Muidu ostad millegi ära, varsti tahad paremat, ostad järgmise, jälle natuke kogemust juures ja tahad jälle järgmist. Või siis käitud tüüpilise "mersumehena", et pole kunagi midagi muud proovinudki ja kiidad igal pool enda oma. Neid kogemusi on lihtsam ja odavam omandada rendikelkudega. Vastupidavus ei ole kelgu puhul siiski esmatähtis, kui kelk talle pandud ootusi muus osas täita ei suuda. Samuti pole varuosad ega nende kulu nii tapva hinnaga, et ilmtingimata vastupidavamat eelistama peaks.
PS: igaks juhuks mainin ära, et Yamahast rääkimine ei ole seotud sellega, et ise just Yamahat oman - ei ole tõesti Yamaha fänn:). Otsisin tegelikult midagi muud, aga sobiva lisavarustuse, mootori ja ehitusega (pikk/lai lint) saan sattus esimesena ette just Yamaha oma. Vigadest enda oma puhul ei räägiks, kuna mu kasutatud kelk on veel sisuliselt "uus" asi ja olematu läbisõidu juures ei lagune nagunii ka ükski teine mark.
Eksa ta ole ju nii nagu autode puhul, igale ühele oma maitse ja tunde järgi. Ise olen kogend kahte saani üks oli polaris 500 RMK õhkjahutusega ja teine nüüd Polaris 600IQ FCI sissepritsega. Vahe on ikka märgatavalt tuntav. Hetkel parimat ei oska tahta ja uue valikul peaks siis juba proovima mis ja kuidas. Kuigi kaks korda jooksis kokku enne kui päris viga üles leiti (õlitus ei olnud piisav). Aga pole hullu masin ikka hea. Paksus lumes juhitav ja muidu ka rahuldav. Edu saani otsimisel.
Endalgi oli plaan Soomest tuua saan. Aga suurt mõtet ma enam sellel ei näe kuna hinnad küündivad juba samasse klassi Eestis müüdavatega. Helsingi läheduses Uusimal on isegi kohati kallimad. Odavaid saane leidsin põhjast aga ühe järgi sinna pole mõtet sõita. Lõin orienteeruvalt küttekulu, laevapiletid jne kokku, tuli suht sama hind (mõni odavam, mõni kallim). Tuttav tõi eelmine aasta Oulust saani. Telefoni teel uurides pidi saan laitmatus korras olema, kohapeale jõudis tuli välja et korrasolekust oli asi kaugel. Kuna nii pikk tee oli ette võetud oli targem saan ära võtta ja Eestis ära remontida. Kokkuvõttes ikka sama hind, mis oleks Eestist ostnud.
võtke asja rahulikult lund ei ole ja ei tule .
mul on geniaalselt loll idee ,nimelt kui see aasta ei tule mootorsaani ilmasid siis panen oma vana saanile suuskade asemele atv käru rattad ja põrutan nagu rong ilma rööbasteta.
soomest saani ostmine on mõttekas kui on keegi sõber kes on soomes kohapeal ja saab minna vaadata. hinnavõit on ca kuni 2000 a ja vanematel saanidel(mõni uuem ka) ca 1000 eur. 2005 ja uuemad suured läbisõidud ja mootoris kolvide jne vahetus ca 600 eur. ükski somm ei müü head saani odavalt. usast toomine 1000 eur ja kui toll määrab maksud selga siis ca 20 prossa hinnale juurde. kuna saanihooaeg on kohe algamas siis on ka kohalikud hinnad soolasemad kui kevadel. 4 taktilised on igati head kui uued aga peale 10 tuh. km võib tekkida juba vajadus mootori hoolduseks ja see on kallim ja keerukam kui 2 taktilistel.
viimasele .
peale 10 tuh km vajadus mootori hooldusele????
mis asi on hooldus??? hoolduseks võiks nimetada õli,filtrite,küünalde,tosooli vahetust ja näit karburaatorite puhastamist.
peale sellist läbisõitu on enamus saanidel tehtud täis mootori remont - uued kolvid ,laagrid ,tihendid ,saaled.
Ega mootorsaan pole auto ,et 10 tuh juures õli vahetatakse . paljud saanid on 2 taktilised ja polegi mingit õli karteris.
Lõpetaks selle jura mootori remondist jne. Ski doo rotax mootorid peavad kaks või kolm korda kauem vastu kui 10k kilomeetrit. Keegi võiks ikkagi mõne kontakti siia poetada kes saane soomest toovad. Ja ega tali taeva jää!!!
Tarpead :D Olen sõitnud tänaseks 6 aastat saanidega nii kahe kui nelja taktilisega.Kõige kindlamad ja odavamad pidada on ski-doo või lynksi kahe taktilised mootorid.Need kestavad tõesti palju.Sõitsin saaniga millel oli 32000 km ees ja häda mitte midagi .Soome omaniku sõnul polnud ta kunagi seda remontinud.Muidugi on kütte kulu kahe taktilisel pisut suurem kuid sõites talve jooksul 7 paagi täit , ei ole sellel vahet.Kas õhk või vesi jahutus? Mingit vahet pole.Kõik on tehases inseneeridel välja mõelud nii et toimiks ja jahutavad mõlemad väga hästi.Ei soovita osta Artic-cati. Miks ? sest kassile ka ei meeldi lumi nagu sellele saanile.
30-40 liitrit tunnis kyll saan ei v6ta, isegi buraan ei joonud kunagi nii palju tunniga irw! aga eks nad kõik joovad ära mis sisse valad :)
ise sõitsin eelmisel talvel ski.dooga 2500 km ja mitte midagi peale õli ja bensu ei kulunud :) saan oli ka peaaegu uus :)
ski doo ostaksin endale edaspidi ka kindlasti ja lynx sama teema ainult natuke parem ja kõvem kiige mu meelest.edu saaniga kimajatele :)
ahjaa endale t6in ka saani soomest ja ainult selle pärast et tahtsin saani,mis poleks rohkem sõitnud,kui 1000km .tooge ise sealt kõik on väga lihtne :)
aga miks just 2004? kere muutus ju 2003a. või on aastaga miskit kõvasti muutunud?
ja kas 4500eur natuke palju pole sellise eest pakkuda.
mul pea ideaalses korras(suretusnupp on eelmise omaniku poolt eemaldatud ja taga üks plastikjupp kõvasti kriimustatud.peale selle kõik korras) 2003a 600-ne ja kui müüki panen tahaks selle eest 3500kätte saada.aga ise ootan ka lund ja tahaks ikka enne sõita ka kui müüki panen.
sport saani mootor vabab kindlasti remonti 10000 km juures ,sõidab ka rohkem aga tõmme kaob ära .nimelt pannakse uued kolvid,rõngad,tihendid ja laagrid.
mõni igav touring väikese võimsusega kestab võibolla tõesti mitu korda rohkem .
Bensukulu üle vaidlejatele - vanemad saanid on enamus 2taktilised ja pole mõtet võrrelda uute 4 taktilistega.
kui sportsaani 440 mootorist võetakse juba tehase andmete järgi 77 kw, veel natuke ise tuunida ja sihtotstarbeliselt kasutada(mitte sõita põrr põrr aeglaselt) siis 30 l tunnis bensiini pole probleem kulutada.
kas hooldus või remont on sõnademäng. skidoo ja lynx on peale 4 tuh km. sõrmelaagrite vahetus ja kolvirõngad või kolb kuni 8 tuh km. on juhuseid et kestab kauem. kolb ja muu staff ja remont ca 700 eur kui ei vii esindusse. saan, atv, quad on suht kallis lõbu ja sest ka kirves tunnihind rentimimisel
lynx, ski-doo kõige mõttekamad kelgud meie oludes. Soomest odavalt jupid, Väike hoolduskulu(sõidan aastas 3 kelguga kokku 10 000km ja pole sportkelkudel kolbi vahetanud.) Kuigi vahetan kolbi krossikelgul iga 20h tagant aga asi on ka natuke käredam kui tavaline sportkelk. Arctic kätt on tõesti väga õrn mootori poolest. Krossikelgu kolvivahetus maksab 460 eur. Ja krossikelgu varuosade hinnad käredamad kui sportkelgu varuosad.
Soomest pole probleem tuua kelku. Otsi netist kelk mis meeldib
vajalik on kindlasti piiriveekogudel näiteks peipsi, osadel avalikel saaniradadel näiteks otepääl, muudel juhtudel võid niisama ka. registreerimine ca 40 eur. ark tahab algdokumenti kust toodud ja ostetud.
ei tule niipea mootorkelgu ilmasid ja piisavalt lund . Eestisse on ärikad tassinud kokku palju saane ,kuid ilma lumeta võivadki nad nende otsa mädaneda.
Soomest ostmine on nagu loterii ,omanik kiidab tavaliselt saani taevani ,kohale jõudes ostma on pilt nutune .Soomlane ei oska hinnata autode ega saanide seisukorda .Kui küsida näiteks Soomlaselt kas auto on roostes - ei ole . tema jaoks on rooste kui auk keres sees ,pindmine rooste pole midagi.
Kui küsida kas esiklaas terve - vastus katsastus(ülevaatus) läks läbi . tegelt oli all servas pragu.
Ja võib juhtuda et see aasta ei saagi üldse saaniga sõitma ,lihtsalt lund piisavalt ei tule
Näha on et kodanik akv3-el on tõsine vajadus kommenteerida "Eesti ärimehi". Mis ajendab sind kirjutama nii pingsalt kuidas lund ei tule, kuidas ärimehed mädanevad ning kui kehvad Soomest toodud saanid on. Lume tulekule on vastus siin http://www.mtv3.fi/saa/eurooppa.shtml. Mis puutub saanidesse siis soomlasel on erinevalt eestlasest raha ka mille eest kallist lõbuvahendit remontida. Eestlane võtab saanist viimast ja veel natuke pealegi, isegi kütte jaoks on vaja sms laenu. Kallis kodanik mõtle ka enne kui sa leierdad millised Põhjast tulnud kelgud on.
Vägisi jääb mulje, et üritad kuidagi kaudselt promoda aastaid Erestis sõitnud saani, mis sul juhtumisi omal müügis on. Ning veel suurem probleem seisneb selles, et keegi ei taha seda, kuna hinna erinevus Soome saanidega on meeletu.
Mis saanimehed arvavad 2004a yamaha rx1-st. Palju kütust võtab ja kuidas taga niisama sõita on nii paksus lumes kui mingi raja peal väikseid hüppeid teha?
Edasi peaks ta päris hästi hammustama.
to-kubu ..... Kütuse kohta oma kogemus koos sõitsime sommil Yamu 4t 1000 m3 mul ski-doo 2t 600m3 pehmes lumes järvel ca 120 km Yamu-se läks tanklas 16l ja ski-se 27l bensiini ja pole midagi need rotaxid kestvad .See ,et põdrad kiidavad on sama teema mida keegi eelnevalt mainis ,et muidu hea aga müün et saaks parema.Ärge unustage et Lynx on põtradel nn kotimaine nagu sisu. LYNX , SKI-DOO on tegelikult samad asjad.kindlasti 4t yamu rx-1 on jaksu piisavalt 110 kw ole mees ja katsu kinni hoida.
Olen nöus akv3-ga, et soomlased on tunduvalt lohakamad oma tehnikat hoidma ja ka sellega, et neil on rohkem raha hoolduseks ja remondiks nagu porolane väitis! Eks sellest johtuvalt saavad nad ka lubada lohakust jka laiskust mille nad siis hiljem ikkagi kinni maksavad.... Ise oman kyll häid kogemusi, kui eelmisel talvel oma elu esimest saani soomest ostmas käisin. mettimoto.com on väga mugav kasutada mootorsaani ostmiseks, saad erinevate kriteeriumitega sisse minna ja otsingusse panna. Minu esimeseks saaniks "juhtus" LYNKS G-type 600 1999a. Kysimus, kas kellelgi on selle saaniga kogemusi vöi tähelepanekuid mida teistega jagada?? Hinnad tunduvad kyll siinpool lahte ylessekrutitud olevat. Sain oma saani ca. 500 eur odavamalt ,kui eesti myygikuulutustes kysivad... JA veel, et kuskohas saaks mootorsaani romontida/hooldada, kui just esindusse pöörduda ei taha ??
See kolane ski-doo on soomes ka müügil, kui nii väikse läbisõiduga sellised asjad vahetatud siis on küll vist kelku halvast koheldus või ****. Üldiselt soomes sõidetakse sellise aasta väljalaskega vähemalt 15000km.
Polaris IQ on spetsiaalne racing kelk seda tavasõiduks ei soovita.
Kui saan on 2600km sõitnud ja väidetakse ,et lint on läbi siis ma kohe ei tea. Ise olen sõitnud 5500km ja lindil mõned labad ära ja need ka eelmisel aastal sõidetud Leigo endurol. Tavasõidul peaks lint üks 7000-10000km vastu pidama.
Jaanuari esimeses pooles pidi järsult külmaks minema ning lund sadama hakkama. Maha pidi tulema 1,5 nädalaga 2 kuu norm.
Kindel plaan on mootorkelk osta
Mis arvate kas tasuks kohe saan osta. Vaatan praegu hinnad head, aga kui lumi maas siis hinnad jälle laes.
Selge see et kui lumi maas on ka nõudlust.
Soetasin ise ka eile omale mootorsaani. Tahtsin kuu aega tagasi saani osta. Hea oli et ei ostnud nüüd sain sama saani pea 800euri odavamalt.
to polaaröö Kõik oleneb kuidas masinat hooldatud on ja ka kuidas sõidetud üldiselt. See xcr 440 on Polarise üks pommikindlamaid mootoreid. Mul endal 2007 aasta Polaris supersport 550. Raami osa on täpselt sama nagu Xcr 440-l Istme erinevus ainult. Polaris on USA bränd. Nii palju kui ma olen uurind Motoboxist Polarise varuosad on mõistliku hinnaga ja masin ei lagune. Soovitan soojalt.
Vanad polarised on küll rondid.. haisevad ja võtavad kütet niiet mine lolliks.
440 mootor nõrk ja hõredaks sõidetud juba. Kogu raha ja võta midagi uuemat ikka. Alla 600 ei soovitaks küll.
Tänud info eest. 600seid Polarisi ei ole näinudki on juba 700sed. Oskab keegi mõne Soome foorumi lehe ka siia panna? Kuulaks soomlaste käest ka maad. Nemad selle alaga hoopistükis kauem tegelenud. Eelmine kirjutaja millele su arvamus tugineb et polarised rondid on. Võimsamat ei taha sest enamus võimsamad on kolme silindriga ja need ei pidanud töökindlad olema. Uurin just 440 ja ka 500 Polarist, mis oleks kindlasti 2 silindriga ja vesijauhutusega. Hetkel mõned turupeal müügis. Kogun infot, enne kui vaatama lähen.
Eks ole sõidetud nii mõnegi saaniga. Rondid just sellepärast, et teevad üleliigset lärmi, tossavad ja haisevad. Pikapeale viskab üle.
Vaata mõnda muud marki saane ka.
Mulle isiklikult meeldib ski-doo/lynx kui krossitada, uuemad sdi ja e-tec mootorid võtavad vähem kütet võrreldes vanemate kelkudega, on vaiksemad ja võimsamad. Yamaha liitristega hea järvedel kimada, kuid raja jaoks ei istunud mulle. AC-ga kokku puutunud pole.
Tänan info eest.
2007 jääb kindlasti kalliks. Otsin saani sinna 1500 euro lähedale maksimum 1700. Plaan ühte xcri vaatama minna. Homme lähen kuulan ka Motoboxi meeste arvamust. Mida peaks mootori juures vaatama?
Ära osta polarist.palju on nende kohta halvustavat,omal atv kogemus polariselt,kindlast see oli minu esimene ja viimane.võta vana ski doo ja oled väga rahul.
Saani ja atvd pole võimalik kõrvutada.
Tamperes kelgu endurodel Polaris väga levinud masin, isegi olen seal sõitnud.
Millised need halvustavad aspektid on?
Arvan, et seal mootoritel mingit vahet pole. Sõltub lihtsalt, kuidas arvele saadud on. See teine tundub kobedam olema, aga ega pilt ikka kohapealkäimist asenda. Esimesel on väga ebaõnnestunult linti pildistatud, ei saa aru, kas on kulunud, või on väga madala labaga lint. Mida suurem on laba kõrgus, seda parem on paksus lumes sõita. Sileda lindiga Sa metsa ka jääd, ootama kevadet...Kui oled kalamees, või tahal lihtsalt jääl sõita, siis unusta vesijahutus ära, sest jahutus tuleb lindilt paiskuva lume kaudu. Teine võimalus on panna piikidega lint, mis ka jääpeal suudab lumetolmu tekitada. Polarise osi on saada ja tellides eriti pikalt ei lähe. Nende vanade jaoks saab Soome saanilammutustest ka osi, kui mõni suurem/kallim asi peaks lajatama. Kõige suurem kulumaterjal ongi lint ja see võiks ostes korralik olla. Kere juures peaks jälgima, et raamil pragusid ei oleks. Need kipuvad hüpetega kaasnema. Tegu on aluraamidega ja enamus asju külge needitud. Praod saab ka kinni keevitada, mis iseenesest pole ületamatu, kuid vahel tuleb asi ikka päris pilbasteks lammutada, et keevitada saaks. Ega siin midagi põdeda pole, vanade hinnad sellised, et kannatab osta. Võta mingi ära, mis meeldib ja korralik tundub. Kui korra oled maitse suhu saanud, siis arvesta, et ega see Sul viimaseks saaniks ei jää. No ainult lumega on meil sel aastal tõsiselt ****sti. Seepärast ka kevadepoole Soome tundrasse minek jälle ees...
Kõige enam hakkab polarise puhul ajudele tollimõõt.kõik poldid, mutrid,laagrid ja võllid tollides.oma sahtlist polti leida suht haruldane.samas teistel ameeriklastel saad hakkama mm mõõdus.kindlasti ei ole see varuosagi niiväga riiulist võtta,ikka rohkem tellimise rida.atv maailmas polaris üliraske mis on väga oluline saanipuhul.ei viitsi neid kaalusi netist otsida,aga võiks võrrelda.paljud tehn.lahendused polarisel eriti tobedad(atv).aga siiski pole ma mingi jumal ja lihtsalt soovitasin,kui ikka meeldib osta ära ja naudi.
Tahtsin Polaris 440xcri vaatama minna aga osteti eest ära. Müügihind oli 1300eurot lõpuks. Nüüd see sama saan müügil hoopis 1999euroga Viljandimaal ja teise telefoni numbriga.
Kas keegi käis seda vaatamas, on kellegil infot miks nii kiirelt käest kätte müüakse. Kas saanil on midagi viga või midagi sellist?
hetkel tundub et osadel saanimüüjatel kas ütles närv üles ja püütakse imeodavalt lahti saada ...või pole rahalisi vahendeid et pikemalt mis võib kesta lausa 2012 sügiseni/talveni müügiga venitada.
kel raha on siis mõned asjad odavamalt müügis kui soomest saaks ja ostetaksegi lihtsalt müügi eesmärgil. mõned sajad otsa ja uuesti müüki!
mõni mees targutab et 440 saan on nõrk . Ei ole midagi mul on 440 ja sõidan mitme sõbra 600 eest ära . Loeb ka mootori terevis. 2T kuluvad kolvid rutem ja neid tuleb ikka vahetada aastate jooksul.
arvestades varianti et märtsis võib juba suveks hakata kiskuma peaks olema ostjal võimalik tingida küll nende saanide osas mis müügiks toodud või mille välimus on vananenud sest uus mudel on vahepeal tulnud.
Toetan mõnes osas saanimeest. Seejuures mõjub ka see, et mida suurem mootor 600 ja edasi seda rohkem ka nö. "resurssi" jne. Aga neile, kes ajavad ainult hinda taga jääb tavaliselt saanisõit selle ülisoodsa hinna eest suht lühikeseks.
Kui nüüd mõelda siis sama marki/aasta saan saab 1000 raha odavam olla ainult viletsa tehnilise seisukorra pärast ja mitte ainult kriimude pärast plastikul:)
Põhjanaabrid soovitavad peale 7-8tuh läbisõitu kolvid/rõngad/tihendid ära vahetada ennem kui midagi saba annab(siis on tavaliselt vajalike juppide hind selline) See teebki sealmaal sellise hinnavahe umbes (u.500+töö)
Oma nahal kogemus lihtsalt olemas, sellepärast mõtisklengi siin...
Ostke ikka hea tehnikaga saani, mitte hinda ja välist siledust ainult
kui keegi käib mingit saani vaatamas ja teab infot mingi konkreetse masina kohta siis võiks siia kirjutada.
ise mõtlen ski doo 600 h.o. odavama vastu vahetada.ei tahaks,aga raha pole jalaga segada ja peab odavama peale mõtlema.
isegi piilusin seda polaris 440 71kw ja just odava hinna pärast.samas kuidagi võimas 440nese kohta.mingi võistlussaan või?sellel sidur rakendub ka vist peale5k rpm? ma muidugi ei tea kui raske see on,aga ei tahaks väga uskuda,et see korralikule 600jasele ära teeb.
440 liigub edasi igati hästi kuid see ürategemise jutt on suhteline. kui panna joonele 440, 600 , 800 siis kalendriga mõõdetavat vahet ei ole. mootorist sõltub milliste pöörete juures on kiirendamise tunne ja nagu autol on vahe 1,4 l ja 3,0 l mootoril kuigi max võimsus võib olla sarnane
Millest selline arutelu? Need vanad polarised ei kannata minuarust üldse kriitikat. Olgu nad kahe või kolme silindriga, koguaeg lagunevad Võtke normaalne kelk omale: skidoo, arctic cat või lynx. Saate sõita ka mitte ei pea esinduste vahelt jooksma. Hooaeg niigi siin Eestis piiratud. Päikest!
artilinekass. Normaalse mõiste on suhteline, lagunevad nad kõik.Muidugi pole mõtted saani osta kui pappi pole teda remontida ja siis vinguda , et kütust läheb. iga jupp algab 100,-eurost. Nii, et mõelge enne kui ostate. Ise muidugi naudin ainult saanisõittu.
Eks se elu ongi selline. Mine sõida ise sinna, kontrolli üle ja võta risk äratuua. Mine autoturule ja vingu samamoodi edasi ja ükskõik kuhu (kaupamaiia).
olen käinud leedust saani toomas. kütusekulu 200 eur, hea tuju ja seltskond kaasa ja läheks uuesti kui vaja on. kui sa müüd saani mis ei asu eestis siis võikski nii ka kuulutuses kirjutada ja pannagi toomiskulu 1000 eur mitte mingi monkey bisnes olen soomes ja meili mulle
huiar, sellega ma olen tõesti nõus kui pill toomata ja mingit riski võtmata pannakse samad pildid ülesse (plius) ja veel põhiline valetatakse siis on tõesti h....r. Atopisnesis sama värk (asub Eestis), helistad , et tulen vaatama siis hakkab pihta üks valetamine.
Keegi seda saani on vaatamas käinud? Iseenesest pritsuingiga saan peaks head sõitu tegema küll. Helistasin ja uurisin omaniku käest. Pidavat olema kaks täiesti erinevat saani. Saan pidi olema remondis hetkel. Soovisin ettevõtte nime, kus remonti teostatakse, et teha taustuuring aga seda mulle ei öelda. Kellegil on infot, mis seisukorras saan on? Väga kahtlaselt lõhnab see bisness, natuke vaadates on näha et üks ja sama saan.
kui osta sellist saani siiis ainult karpaga. kütusekulu max ca 20 prossa suurem(keskmine 15 l/h) aga pritsungi remont võib minna pool saani hinnast. kui töökorras saani ettenäidata ei ol siis soovitan valida järgmine müüja.
See saan mis on alumisel lingil ehk mida müüb Tarmo,on reaalselt olemas ja täiesti sõidu ja töökorras.ja see mida müüb mihkel on tõesti tehtud eelmistest Tarmo piltidest copypaste ja sellest ei tea keegi midagi.
Mul jälle on polaris 340 indy ja aint 28 kw 2002a.- kui kraavi või võssa vajun, siis jõuan ikka ise välja ka tõmmata ja paagitäiega saab terve päev sõita.
Imestan ,et tahetakse ikka suuri ja võimsaid saane , 340
on ka päris kiire mu meelest ja ostuhind ka odavam kui
võimsamatel.
Minu meelest on tähtis ,et oleks ikka pikk lint ,samas korralikud
töösaanid jälle kallivõitu.
Rikkur võib osta küll ka võimsa saani aga kui keset põldu
kraavi mudasse jääd siis 300 kg.saani ei liiguta ka - siis sellisega
ikka pead aint korralikel radadel sõitma- nii ,et iga otstarbe jaoks oma saan.
Olen ise 600 se 2 taktilisega proovinud aga mu meelest lärmab
poole rohkem kui minu 340 ne. - kas see ongi nii või tundub?
Võib olla olen ka liiga konservatiivne ,sest vanust on juba 52 ,
tegelt on mul ka 525 cm3 kTM krossikas mis lärmab veel rohkem ,sellega lahkun külast vaikse käiguga ,mida kahjuks saani puhul teha ei saa.
Eks kui viite oma lärmaja saani käruga üksikusse kohta siis on teine asi aga ma alustan üldjuhul sõitu koduaiast.
Kui vanad te krossisaanitajad ka olete ?
Kavatasen ammu unistuseks olnud mootorkelgu ostu lõpuks ära teha.
Olen siin-seal lugenud ja konsulteerinud ning kindel on see, et saan peab olema Ski-Doo või Lynx.
Kas 2 või 4 takti? ja kas matka või sport? vot sellele küsimusele vastust veel ei tea. Ideaalis võiks olla hübriid matka ja sportkelgust. Eks palju sõltub ka hinnast lõpuks.
Hinnapiir on 6000.- aga ma ise arvan, et äkki esimeseks saaniks on seda palju, võibolla peaks see jääma ikkagi kuni ~4000.- piirini. Siis ei ole nii valus seda pärast vahetada või hullemal juhul maha müüa.
Oleks tänulik kui kommenteeriksite antud saanid ja avaldaksite oma arvamust nende kohta.
Üks tähtis valiku kriteerium veel, vedelik- või õhkjahutus. Mina pooldan just esimest.
Aga mis plaanis selle saaniga tegema hakata? Kui niisama paugutamiseks siis sportsaan. Kelgu vedamiseks ikkagi pikema lindiga variant.
Sealt väljatoodu saanidest ei valiks ühtegi. Mitte et need kehvad on, aga hinnad. Natuke lahtisemate silmadega saab euroopast sama asja tunduvalt odavamalt kätte.
Jah, minu loogika ütleks samuti, et vesijahutus on kindlam süsteem. Ma ise arvan, et milleski tuleb lõpuks järgi anda, sest ei õnnestu iseaalses kombinatsioonis masinat soovitud eelarves Eestist saada.
Aga ma elan Tallinna ääres, niiet peamiselt sõidaks väikestel lumistel teedel, rannas/mereääres, jäätunud merelahel ning põldudel. kalamees pole, jahil ka ei käi ja saani pole vaja sabas vedada.
To: Vot seda mainiks.
Sa mõtled Soome? Nettikones on meeletu valik aga mulle tundus, et hinnad on kallimad kui meil!? Samas meil on suhteliselt olematu valik millega võrrelda. autoga ja käru sabas kuskilt kesk-soomest toomine on ka päris kulukas.
Samas kui sobivat saani ikkagi kohapealt ei leia siis pole mõtet jõuga midagi ostmise pärast osta, siis tuleb tõepoolest väljamaalt midagi vaadata.