arvestades hooaega on valik kasin ja eks hindadesse ka emotsiooni sisse kirjutatud aga üks märkus oleks küll. kui osta siis lendavat vaipa kindlasti mitte(suuskade juurest tulevad kerekülge tugivardad). tänapäevane keretüüp on näiteks selline http://www.mototehnika.ee/used/1193844 . uuema keretüübi puhul on juhtimisasend ja mugavus oluliselt suurem.
Olen selle tee läbi käinud ja võin omast kogemusest öelda, et lihtne see pole. Endale otsisin paar aastat tagasi samuti. Tegin kõva kodutöö ja jõudsin samale tõdemusele, et kohapealt pole midagi eriti võtta, sest lihtsalt valikut ei ole. Kuna olin piisavalt kodus Soome põhjas, siis ühendasin puhkuse ja saaniostu. Need odavad, mis piltidel näha, on kohapeal vaadates parajad roimad ja ega nad seda ka ei varja, sest hind on odav. Seal erilist kauplemist ei ole, võta või jäta. Käisin mitmetes müügikohtades ja valik oli Polaris IQ600 aastast 2007. Ls 5000km, lint nagu uus, sest seal on lumi korralik ja muud hädad pole kummitanud. Hinna poolest oli see, millega arvestasin ja alles hiljuti vaatasin, et ega väga kukkunud need ei ole. Kui matkakat tahad, siis jälgi neid kohti, kus on müügis palju ühesuguseid. Seal vahetavad rendifirmad ca 10th.km pealt oma riistad korraga välja ja saab korraliku välja valida. See läbisõit rendika puhul, mis on neljataktiline, ei ole probleem, sest nendega sõidetakse gruppides ja extreemi ei tehta. Olen seal igasugu kontingenti sõitmas näinud, nt. neegreid, kes üldse esimest korda lund nägid. Neile oli see valge ümbrus juba piisav elamuselaks, kulgesid siis 10km=h ja neil oli lõbu laialt. Spordika puhul jälgi, et võistelnud pole, nende otsa on päris suur oht kukkuda, sest seal on väga populaarsed sellised igamehe enduurovõistlused. Jõudu otsinguil ja kui ära tood, siis võiks sõitma minna.
http://www.mototehnika.ee/kasutatud/auto.php?id=1207897&
cache_missing=1
Hetkeline finantsiline pool lubab soetada saani kuni 2000eur. Omanikuga vesteldes pidi mootor olema hiljuti hooldatud ning hinda pidi saama ka korrigeerida. Tahaksin just sellist spordikat esimeseks saaniks. Soome foorumist lugesin, et neil seal väga populaarne lynx.
Kuidas teil on lynxidega kogemusi? Kas Bombardeeri tehnika on vastupidav?
Millele peaksin tähelepanu pöörama kui saani vaatama lähen ja sellised asjad?
Tänan.
Kui kelku valida siis mina valiks skidoo ja lynxi vahel. Seda sellepärast, et mõlemad on bombardier tehase tehnika. Lynx lihtsalt soomlaste kokku pandud. Kõige vastupidavamad ning koormust kannatavad saanid seda eeldusel et masinad on ka hooldavat kätt saanud. Arctic cati ja polarist välistaks kuna vastupidavus neil minuarust nullilähedane. Saani puhul ju kindlad asjad mis vaja üle vaadata lint variaator mootor käivitumine rullikud siinid nii suusaomad kui lindi, elektriosad jne jne. Kui ostuabi vaja siis helista motoboxi. Seal väga pädevad kelgumehed.
Sama saan oli alles Soomes nettimotos müüa 1000 eurot ja mootoriremonti vajav. Plaanisin ise osta aga nüüd juba võimalik Eestist 2x kallimana ja hästi hoituna osta.
lõpetasin just enda kelgu mootori remondi. ülikulukas tegevus. kui endale uut peaksin vaatama siis kas mootori remonti vajava või tuttava käest. tuttav soetas just nn. kuulutuse järgi ülikorraliku asja. KARM reaalsus on midagi muud. kelk tuleb korralikult üle vaadata. enda kelgule juppe otsides olid paljud inimesed juba närvis, kuna hindasid küsitakse hetkel palju, aga reaalselt keegi remontida ei raatsi. pannakse kuidagi pill käima, äärmisel juhul uue kolviga ja turgu ta lähebki. kuulutusi sirvides on see selgesti eristatav. kes on väidetavalt kelku väga hästi hooldanud, kõik asjad vahetanud mootorit remontinud jne see ei müü näiteks 2000a kelku alla 2000euri kuna remont/hooldus maksab sealt juba suure osa.
tean saani millel kolvi sõrmelaagrite kulumise tõttu (ca 4000 km) sõrmelaager koos kolviga ära vahetatud ja vahetamise käigus selgus et puuduliku õlituse tõttu silindri nikasiilil kraapsud sees. hetke millal võiks nikasiil lahti tulema hakata ei saa eriti ennustada- võib homme või kolme asta pärast. saan läks õnneks müügi käigus soome tagasi hind ca 5000 eur.
Kui endaoma arvele võtma hakkasin sain hinnaks sinna 100 € kanti, natukene jääb alla. Vaja kas vanu dokumente ja sellel kirjas oleva inimesega ostu-müügi lepingut või siis ostu-müügi lepinguid alates poe ostust. Kui kena seletuskirja kirjutad, võid saada ka niisama arvele, kui küsid paberites kirjas oleva saani omanikult avaldusele allkirja.
Saani ost on ikka üks lotomäng. Kui on aega ja võimalust, siis kohale minnes võta näiteks saanil rave klapid maha, sealt näed, kas kolb on sulanud või ei ja paistab ka natukene silindrit, kas seal on kriime või ei ole. Uut asja sa selle raha ka aastaarvuga ei saa. Risk jääb alati. Vaata üle variaatorid, kas on loksudeta ja toimetavad kenasti. lindi siinid ja rullikud loksudeta, amordid toimivad. Külmalt käivitades mootoris kolksu pole. liiguta käega variaatorit edasi tagasi, et kolvigrupid lokse poleks suuri. Suusasiinid. Muud nägemata öelda ei oska. Ski-doo muidu on hea saan. Konkreetse mudeliga pole ise küll sõitnud! Edu valikuga. Ise valisin endale sügisel saani. ostuga rahul umbes 70%
Soovitan väga tähelepanelikult kaaluda mootorsaani ostmist Tartu kodanikult, kes esineb väga tihti erinevate venepäraste nimede all.
Nimelt tuttavaga ostsime saani antud kodanikult ning kohe hakkasid vead, hilsemaid kaebusi kodanik arvesse ei võta.
kui minna ostma siis võib ju kasvõi kuulutada siinsamas foorumis või saanimees.ee et keegi tuleks veel abiks. saanimeeste ringkond ei ole nii suur et sullereid või isegi saane ei teata. parim näide sõrbra ski doo krossisaan, mis eelnevalt oli kaks talve sihipäraselt kasutatud, talve sõitis tema, müüs edasi tuttavale kes vahetas selle auto vastu. siis oli saan müügis juba uute plastikutega ja saani ajalooks oli et pereisa ostis majaümber sõitmiseks aga kuna nüüd ostis lintidega atv pole enam aega. legendi järgi mootoris kõik kuluosad uued, avariivaba (esiots oli vahetatud ja tagatelik ka keevitatud) jne.
Tere päavast,kitos Teile,aga mina olen gi nende saanide omanik,saanid on kaks päeva tagasi dodut soomest,Liminki linnast,ja kontrollitud,olge head ärge ajage palun loll juttu siin(OSTJA KULUL VÕIB IGAL POOL KONTRILLIDA)
Ei tasu. Sest: saaniga sõites kaasneb oht kukkuda ja ennast vigastada, mis võib muuta keeruliseks kogu ees-seisva elu, saani kasutusvaldkond on väga kitsas: lumised põllud ja krossirajad. Saani ülalpidamiskulud - varuosad ja bensiinikulu ca 20 liitrit tunnis on kallid. Saan ise maksab palju. Kas see vähene aeg seal mööda põldu kihutada külma ilmaga kaalub kõik need kulud üles ? Kui jah, siis tasub osta. kui ei, siis osta subaru impreza ja saad samuti talvest rõõmu tunda.
Tegelikult eksisteerib 2 saanitüüpi lynx ja ski doo.Pead selgeks omale tegema,mis otstarbeks sul vaja on.Mis on sinu hullamise eesmärk,kas kiirus,suur mäkketõus jne.Kõike korraga ei saa,siis peab 3 saanitüüpi olema.
Küsimus: KAs keegi on kursid, miks seda saani nii tihti müüakse?
Kas keegi on vaatamas käinud kui see veel Võrus müüa oli?
Oleks huvi taolise spordika vastu.
See on üks ja see sama saan. Tean, kuna suhtlesin esimese müüaga. Summuti ja veel varuosi anti lisana kaasa. Ju need siis vahetatud.
Juba jalaste kollaste triipude järgi aru saada, et sama saan. Üks täispikk kollane, teine katkine poolik. Teiseks kui palju on saane, millel ise aretatud mingi teine motor peale. Sellisel Formulal ei tohiks tagurpidi käiku olla, sellepärast ma seda tahtsingi osta.
Aga keegi vaatamas käinud?
Ei midagi head-ei käivitu korralikult.
Kui vaatamas käisin,siis oli mootor eelnevalt soojaks lastud ja ikka ei tahtnud ilusti käivituda,ei taha mõeldagi kuidas külmalt ja -10 käivitub..
Proovida samuti ei saa seega väga ei soovita seda saani osta..
Müüja ka paras suller ja räägib musta ka valgeks!!
Esiteks alates 2002 a.tõepoolest on nendel kelkudel lisana revers ja starter,aga nagu kirjutasid,et soovid spordikat,siis soovitan eemale hoida kuna see 380 sobib hästi madalas lumes ja sõtkutud teele.Kui selle saaniga paksu lumme satud ,siis lämbub ja bensiini kulu on ilmselt 1:1.Esmpilk on üsna petlik proovisõidul,käib päris käredalt,kui kuskil õues proovid,aga keera meetrisesse lumme,siis pilt selge.
Kõvad jutumehed ja tarkpead siin koos!!! Tõin antud masina isiklikult Soomest . Käivitasin kordi ja sõitsin samuti mitmeid kordi (murul)- enne ära müümist . Minu käes olles toimis saan laitmatult. Käivitusega polnud probleeme mitte ühelgi korral!!!
To Artur Halisullin kui sa midagi konkreetsest mootorsaanist ei tea, siis palun ära lahmi tühja...!
To skidoobombardier, väitsid, et rääkisid minuga telefonitsi ja olin lubanud varuosi kaasa- isegi kui rääkisid minuga, pole ma midagi sellist lubanud - seega lahmid samuti tühja või ajad midagi segamini!?
Tegelikult nii, et saanil uus omanik ja mind ei huvita mis andmeid ta sinna kuulutusse kirjutab, kuidas ta seda müüb või mis ta sellega teeb!
Ps kõnealusel saanil on tehase varustuses tagurpidi käik ja see toimib nii nagu peab.
Ühesõnaga tahan öelda, et ärge palun lahmige tühja, kõike- ja kõigest teadjad...!!!
Käisime seda kelku isaga paar päeva tagasi vaatamas- soomest varastatud ja kerenumber üle löödud. Dokumendid on üldse Ski doo omad. Vana kes müüb ajab nii lolli juttu, et täitsa paha hakkab. Tema pole seda varastanud et keegi teine varastas selle ja lõi kerenumbri üle. Arvatavasti see kelle käest tema ostis. Ütels ,et tuleb keegi teine loll kes sellest aru ei saa ja ostab ära. Väidab ,et see ongi Ski doo mitte Lynks. Täitsa lollike ära joonud vana. Arvele seda saani ei saa. Hea ,et veel Eestis tagaotsitav pole. Olge etevaatlikud.
Tere,Sel aastal lund ja mötlesin osta kasutatud saani.Andke nöu ,mis marki tasuks vaadata ,kui suure läbisöiduga.Alla 500 ei ole huvitatud.Hinnaks kuni 3000.-Matkasaani huvi.
Asjatundjad soovitavad vaadata Ski Doo, Linx ja Yamaha poole. Ei tea miks, ilmselt töökindlus või remonditavus on paremad. Vanad on 2- taktilised, uuemad juba 4 taktise mootoriga.
Saane on mitmesugusteks otstarveteks- kerged ja kiired sportsaanid, kitsa ja lühikese lindiga, enamasti 1 kohalised. Teised veidi raskemad, laia või pika lindiga, pakiraamiga, tagurpidikäiguga. On olemas veel igasugu vahepealseid erisusi. Paar aastat tagasi käisin ise ka otsimas kuid lund polnud, praegu on see teema jahtunud.
Mul on plaan metsast saani taha rakendatud kelguga puid välja tuua, traktor ei mahu puude vahelt läbi,. Siiber juba sellest käsitsi ja trossiga vinnamisest.
Tavaline saan selliseks tööks ilmselt ei sobi. Kui siis aeglustiga töösaan millel on lai lint. Aga kindlasti oleks selliseks tööks võimekam ja aastaläbi kasutatavam ATV millele osta talveks juurde lindid.
Oleneb, milleks sul vaja on.
See on nn hütisaan, paned parklas kola peale ja käru järgi ja sõidad hütti mööda rada.
Või siis kalale jääle, funfaktor on sellel 0
Tere,
Pigem saan rohkem töö tegemiseks ja kalal käimiseks kuid vahel "fun" oleks ka tore. Perega metsas matkata ja sellised rahulikud otsad paksu lume sees, kuid ei välisa vahel müramist üksinda mööda heinamaid. Oskad sa midagi soovitada?
Sellist universaalsaani on keeruline leida.
Muidu selline suht universaal oleks nt Ski-doo Freeride, al 2011. Sellele saab panna lisaistme, kärukonks jne olemas, ja saan, millega võib ka paksu lumme minna. Polariselt oleks sama vaste vast RMK Assault (al 2011)
Lynx Commander x-trim, loeti parimaks crossoveriks.
Esimeste miinuseks vast see, et jahutuseks tahavad rohkem lund lindile saada.
Heaks matkasaaniks peetakse Ski-doo grand touring sporti
Puhas töösaan jällegi Arctic Cat Bearcat
Nojah... ega mersusid kiidavad kah eelkõige ikka mersu omanikud, kelle jaoks mersu on mingi deep värk ja muud neljarattalised vabsee ei kvalifitseeru. Tegelikult sõidab enamus maailmast mingite teiste odavamate ja muretumate autodega.
# Perega metsas matkata ja sellised rahulikud otsad paksu lume sees
Kui see oli vastus küsimusele, on kõik hästi. Kui see oli küsimus, soovitan kasutada mõned korrad erinevaid rendisaane, et tekiks aimdus sellest, miks saanid nii erinevad on ja mida need erinevused pakuvad. Ja kui pere tähendas kah ainult 2 inimest, siis on kõik endiselt hästi. St selle eelarve juures pigem tooks ühe "eiliha-eikala" asemel ise 2 saani - ühe perega metsas matkamiseks (?) ja teise hullamiseks/teisele pereliikmele. Selle konkreetsega hullamine... teed paar korda pikkadel sirgetel "vroooom" ja saad ka ise aru, et selleks on paremaid asju ja kohti välja mõeldud:) Ja kaks sellepärast, et siis müüd ühe järgmise hooaja alguses kasumiga maha ja ostad selle eest midagi oma maitsele, mis kujuneb alles saani omamise käigus.
# Mul on plaan metsast saani taha rakendatud kelguga puid välja tuua, traktor
# ei mahu puude vahelt läbi
Kitsam väiketraktor on saani laiune, aga traktoril on kalasabarehvid, ketid, aeglusti, hunnik erinevaid haakeseadmeid töö lihtsustamiseks ja paljude muude tööde jaoks, kütusekulu diisliga vaid murdosa mistahes ATV või saaniga võrreldes... Ma olen oma saaniga vedanud metsast küll puid välja, aga reaalselt kõlbab seda teha pigem vaid kevadel, kui hangedel on jääkoorik peal ja kannab nii inimest kui masinat. Vedanud ka nii, et 3 kelku sabas (palgid kahel kelgul, saed jm tööriistad kolmandal), aga saani häda on selles, et peab olema hoog (inerts) ja hoidma seda pidevalt liikumises. Metsas puude vahel on seda väga nigel saavutada. Metsa sees, kus on kõrguste vahed ja peab liikuma roomates, oleks esimene valik ikkagi mingi aeglusti ja roomikutega masin (ATV, põhimõtteliselt saab neid panna nii väiketraktorile kui ka väikesele 4x4 autole). Ratastega traktoriga saab kah, aga kehvemini. Ratastega kerge ATV-ga on veel keerulisem (loe: veel väiksem koorem, mida korraga liigutada suudab). Saan on pigem üldse viimane valik (kuna pöörab kõigist kehvemini, ratastega ATV-st saab muidugi paremini käru liikuma). Aga kui seda on vaja ettekäändeks saani (või millegi muu) ostmisel, sobivad kõik variandid:) St töö saab igal juhul tehtud, lihtsalt ajakulu ja muud kulud tööle võivad minna ebapraktiliselt suureks (=korraga välja veetav puude hulk väiksem kui praegu loodad).
Te ostate saan ,kas teil enndal on oma maa või kinnistu kus sellega sõita?Teil ei ole ühtegi luba eramaade peal sõitmiseks,oleme kutsud ülesse kõiki põllumehi ja maa omanike kes näevad saane sõitmas üks kõik kus või mingis tanklas kogunemas,pildid videod ja politseisse.
Kärss mis jama sa suust välja toodad ise ka aru saad? Kui tahad tööd teha osta töö kelk tahad lõbutseda eestis osta sport kelk. Kui tahad lõbutseda paksus lumes osta pika lindiga kelk nii lihtne see ongi. Ära keeruta siin mingit soga juttu millest sa ilmselt isegi aru ei saa.
K mis jama sa suust välja toodad ise ka aru saad? Ma kirjutasin ju täpselt sama! Ja mitte ainult eelmises postituses, vaid selles samas teemas ka 2011. aastal. Siin küsis küsimusi inimene, kelle küsimuste põhjal jääb mulje, et kogemusi pole ja ei kujuta ka ise veel ette, mida ja mille jaoks täpselt tahab, õigemini kuidas see reaalses elus välja hakkab nägema. Nagu ka teine küsija, kes pole vist kelguga metsast puid välja vedanud, et teaks, milliste töövahendite puhul millised nüansid töötegemist piirama hakkavad. Eestis ei ole selliseid lumetingimusi, et ainult ühtedele tingimustele vastavat kelku osta, kui just mingeid eritingimusi tööks ei kasuta (nt kelgutakso teenuseks Peipsil-merejääl vms).
PS: Mul on hetkel nt pargitud hoovis maastur meetrise lume (st jääkooriku) peale;) Pole vähimatki soovi oma pika lindiga kelku sellises "paksus lumes" praegu lõhkuma hakata, sest see oleks kelgu jaoks nagu sõitmine piki kivihunnikuid, pole ka pikal lindil praegu eriti eeliseid...